אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

תערוכת BEERS 2019

פורסם ב מאת יוחאי מיטל

כמדי שנה, אנו שמחים להתארח בתערוכת BEERS, שכבר הפכה לשם דבר בכל הנוגע לחדשנות בסצינת הבירה בישראל.
האירוע מתרחש השנה ב-29-30/04 בהיכל התרבות בת"א, ואנו מגרילים זוג כרטיסים לחברי קהילת הפייסבוק שלנו – "בירה בישראל".
התערוכה, כשמה כן היא – אינה פסטיבל. לשמחתי גם חזרה לפורמט התערוכה הישן, שבאמת אמור לאפשר נגישות אמיתית למשקה ולאנשים שמאחוריו, ופחות אווירת קרנבל ומוזיקה (שגם היא נהדרת, אבל יותר מתאימה, בעיני, לאירועים אחרים).

השנה, לשמחתי, יש המון בירות מעניינות וחדשות לדווח עליהן, אז לא ארחיב במילים, ונתחיל מיד בסקירת המציגים והבירות המיוחדות שימזגו, על פי דוכנים, בסדר א'-ב' כי אנחנו אוהבים את כולם 🙂

הכרם

חברת "הכרם" היא שחקנית מובילה בתחום בירות הקראפט, ואחראית לחלק מהמותגים היותר סנסציוניים שזכינו לראות על המדף, והם מגיעים לתערוכה חמושים בהרבה מאוד הייפ לבירגיקס:

ברודוג:

6 ברזים, מתוכם ב-4 יהיו הבירות שמגיעות לארץ ביבוא סדיר: פאנק IPA, אלביס ג'וס (מת עליה), דד פוני וקלוקוורק טנג'רין. בשני הברזים הנוספים יהיו בירות מתחלפות.
שימו לב טוב:
הבירות מגיעות במיוחד לתערוכה.
חבית אחת מכל סוג.
החביות יתחברו אחת אחרי השניה.
ואלו שמות:

והחדשות:

ביום השני לתערוכה, בשעה 21:30, יערך טקס הכרזת הזוכים בתחרות מבשלי הבירה הביתיים Brewdog Israeli Homebrew Challenge הראשונה, שנערכה ב"בירדי".

מיקלר

לא אפרט כאן יותר מידי כי הכל נכתב בכתבה שלנו שהוקדשה למותג זה. רק נאמר כך: כל ההיצע ימזג מחביות ובדוכן של BEER AND BEYOND יועברו סדנאות בירה כולל סדנאת מיקלר עם כמה בירות מיוחדות.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 

לינדמנס

חובבי הז'אנר בוודאי מכירים את המבשלה הבלגית הזו והבירות החמצמצות שלה. השנה יציגו הכרם גם קוקטיילים המבוססים על הבירות ויארחו את גמר תחרות הקוקטיילים בחסות לינדמנס, בשיתוף בית הספר לברמנים "זמן אמיתי".

קופרברג

גם הסיידרים של קופרברג, המותג השוודי הגדול, יהיו במתחם של הכרם, וימזג כל המגוון: תפוח עירום, אגסים, תות-ליים, פירות יער ותות מבעבע.

כספי משקאות

WHY NOT

אם בקוקטיילים על בסיס בירה עסקינן, אז הנה ידיעה מעניינת מאוד לקיץ הקרוב: השקה של משקאות "WHY NOT" בשני סוגים:
RASPBERRY ROSE – קוקטייל פטל ורדים על בסיס בירה, המכיל פטל, מי ורדים, גזר שחור, לימון, תפוחים.4.8% אלכוהול
SMOKY ISLAND – קוקטייל אשכוליות על בסיס בירה, המכיל: אשכולית ורודה, לימון, ערער, אשכוליות. 5% אלכוהול.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

קרמליטן

ימזגו שלוש בירות של המבשלה הבווארית: גולד (לאגר פרימיום, 5.1%), הפה-וייצן (חיטה בווארית, 5.4%) וקרמנטינוס (וייצנבוק, 8%).

מצגת זאת דורשת JavaScript.

APPS

גם כספי משקאות יציגו סיידרים בתערוכה, מבית המותג הצעיר יחסית APPS: קלאסי, דובדבן, אגס וחצי מתוק.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 

מוסקו

המבשלה הישראלית תמזוג את שש הבירות הקבועות שלה: אייל בהירה,  אייל אדומה, סטאוט, חיטה, פילזנר ומעושנת.

נצרת

מבשלה ישראלית קטנה ונוספת. בתערוכה צפויים  להשיק בירת בראון אייל אנגלי אותה הם מתארים כ"מאופיינת בטעמי וארומות קפה שוקולד הנובעים מלתת שוקולד שמתווסף בשלב המאשינג. הבירה במרירות ומתיקות בינוניים והיא נעימה וקלילה ברמת אלכוהול של 4.5%". מעניין.

ערבה

מבשלת בירה ערבה תעלה כל הדרך לצפון. למי מכם שעורג לבירה דרומית אבל לא גר בסביבה – משיקים החברים גם שירות משלוחים למרכז. גשו לדוכן להתעניין.

פרוטרי

חברת פרוטרי דואגת לנו בשנים האחרונות למותגים מסקרנים ונהדרים מרחבי העולם, וגם לבירות ישראליות טריות ומחזיקה תפריט שיתן מענה כמעט לכל אחד. והפעם בבירס הולך להיות מאוד חדש ונוצץ שם:

ת'ורנברידג'

גם על המבשלה הזו כתבנו בהרחבה, ובאירוע זו תהיה הפעם הראשונה שהקהל הרחב יוכל להינות משלושת סוגי ה-IPA שהגיעו ארצה מהמבשלה האנגלית המדוברת. מוזמנים בחום לקרוא ולבוא לדוכן כשאתם שולטים בחומר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 

פטרוס

כמו באירועים קודמים, גם השנה דואגים לנו לבירה חמוצה מיוחדת של המבשלה הבלגית רק לאירוע: פטרוס אייג'ד פייל – בירה חמוצה בת שנתיים – בתוספת פסיפלורה. אם נשים את היושרה העיתונאית לרגע בצד – יש לי הרגשה שאני אוהב את זה עוד לפני שטעמתי. מקווה לא להתאכזב.

הדובים

גם מבית המותג הישראלי "הדובים" המשווק על ידי פרוטרי צפויה בירה מעניינת: שובה של ה"אש" הבירה החריפה שלהם שכמעט לקחה לנו את ניצן.

אז מה יהיה לנו שם: מר, חמוץ, חריף? אין רחמים על החיך. אולי חסר קצת מתוק. בשביל זה:

שרווד

גם הסיידרים של שרווד, מותג שקצת פחות מוכר לקהל הישראלי, ימזגו אצל פרוטרי.

שבט

המבשלה הישראלית הצעירה ביותר, ואחת ממבשלות הקראפט הישראליות הגדולות והמתקדמות ביותר.
למעשה, לקרוא ל"שבט" מבשלה יהיה לא נכון. מדובר על ה-Brewstilery הראשונה בארץ – שילוב בין מזקקה למבשלה.
זכינו להצצה למפעל המרשים הזה בעת ששפטנו בתחרות מבשלי הבירה הביתיים "בירימינה" אותה אירחה המבשלה. אם נשפוט על פי מה שראינו שם – אנחנו צפויים לראות עוד דברים גדולים מהמותג הזה.
בתערוכה יימזגו שתי בירות הדגל שראו אור לאחרונה:
ICE MANN – לאגר Helles גרמנית, (ובנימה אישית: כנראה הלאגר הטובה ביותר שטעמתי ממבשלת קראפט ישראלית, לחיוב ולשלילה) 5.2% אחוזי אלכוהול.
WEE LADDIE בירה בסגנון אייל סקוטי עשיר, מתוק וקצת כבד, 5.5% אחוז אלכוהול.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 

שלום שליו

לשלום שליו יהיו שני דוכנים מעניינים בתערוכה: דוכן בירות, ודוכן ברזים! כן, החברה מייבאת רבים מהברזים שמהם נמזגות לכם הבירות ביומיום, ותוכלו להתרשם מטכנולוגיות המזיגה אצלם בדוכן, כולל דגמי 2019 שמגיעים במיוחד לתערוכה. כן, ציוד מזיגה זה חלק מתרבות בירה!
בגזרת הבירות:
בישוף אור-וויס – בירת חיטה גרמנית, לא מסוננת, בעלת 5.2% אלכוהול.
בארבי רובי – בירת אייל בלגי ממבשלת Verhaeghe המשפחתית ממחוז פלנדרס בבלגיה, עשירה בדובדבנים, מתוקה וכבדה, 7.7% אלכוהול.
אייסיס – מבשלה ישראלית דרומית, תיוצג השנה בדוכן של שלום שליו עם בירת האמבר אייל שלהם.

שניצר

בתערוכה יהיו מגוון סיידרים שמתאימים לנמנעים מגלוטן. סיידרים זה טוב ויפה, אבל אם רוצים בירה?
גם הבירות של שניצר הגרמנית – ללא גלוטן, ימזגו בתערוכה.
הבירה שוברת את המוסכמות של חוק הטוהר הבווארי והיא הראשונה להיות מוכרת על ידי הגופים הרשמיים בגרמניה כבירה, על אף שהיא עשויה מדוחן אורגני, ולא מחיטה או שעורה. מתאימה לרגישים ונמנעים מגלוטן, 5.3%.

שפירא

שפירא הם ב-ש' גם בשביל השאפו.


טרם טעמתי, אז לא אוכל לחוות דעה, אבל רק על היוזמה מגיע שאפו לחבר'ה האלה: בתערוכה תושק הבירה המסחרית הראשונה בישראל בתסיסה ספונטנית. או יותר נכון – בתסיסה כפולה.
הבירה, מבוססת חיטה, תססה תסיסה ראשונה על ידי שמרי פרא שנקצרו מפרחי שקדיה, ולאחר מכן תסיסה שניה על ידי שמרי סייזון.
נשאיר לאורי סופר לספר לכם הכל בסרטון, הוא עושה את זה יותר טוב

I-FOOD

לא צריך לפרט כאן יותר מידי – הבירות החמוצות המדהימות של רודנבאך כבר נמצאות איתנו בארץ תקופה עם הקלאסיק והגראנד קרו. בתערוכה נזכה לחיזוק ענק ומהמם של הארסנל, עם רודנבאך וינטאז', רודנבאך קרקטר רוז', רודנבאך אלכסנדר ורודנבאך פרוטאז'.
חובה לחובבי החמוצות
Image may contain: drink

בנוסף יהיו בדוכן של I-FOOD גם מגוון סיידרים מבית ת'אצ'רס, עם הרבה שחקנים חדשים: ת'אצ'רס וינטאז', ת'אצ'רס גרין גובלין, ת'אצ'רס אולד ראסקל, ות'אצ'רס רוזה.

 

Six Pack – בירת גיבורי על

המותג הישראלי הצעיר והמצוייר ישיק את SMASH – בירת IPA. ראשי התיבות, למי שלא מכיר, הן Single Malt And Single Hop: בירה המיוצרת תוך שימוש בסוג לתת אחד וזן כשות אחד, ונותנת להם את כל הבמה.
כמו כן יציגו את ULTIMUS – בירת אמבר אייל קלאסית.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 

אז – את מי רואים בבירס?

לחצו כאן למעבר לעמוד האירוע בפייסבוק 

השאר תגובה