אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

פסטיבל עיר הבירה בירושלים חוגג 15

פורסם ב מאת יוחאי מיטל

וואו – פסטיבל עיר הבירה בירושלים כבר חוגג 15 שנה!
המון השתנה בשנים האלו: אני הגעתי לגיל שתיה חוקי, למשל, אבל יותר מזה – תרבות הבירה והיצע הבירה התחילו להתפתח ולגדול בארץ.
השנה – ירושלים תזכה להתחדש בכמה בירות שלא פקדו את עיר הקודש מזה זמן מה, או מעולם,

ואנחנו מחלקים לכם מתנות! 
רוצים לזכות בכרטיס כניסה זוגי לאירוע, או במארז מיקס בירות מפנק הכולל 15 בירות שלא ניתן היה להשיג בירושלים?
השתתפו בהגרלות בקהילת הפייסבוק שלנו – בירה בישראל, ובסטורי שלנו באינסטוש @beerblog.co.il !

איפה ומתי?

ימים רביעי וחמישי 28-29 באוגוסט
גן העצמאות, ירושלים

אז קדימה, נתחיל מסקירה של הבירות שמחכות לנו בפסטיבל:

בירות קלאסיות מחו"ל:

תאילנד ויפן

אין מישהו שטייל בתאילנד ולא יזהה את הבירה "צ'אנג" – פרימיום לאגר בהירה ומסוננת. תכל'ס? גם מי שלא טייל כנראה מזהה את התווית הירוקה עם הפילים.
אז כל מי שהנוסטלגיה מדגדגת לו, או מי שרוצה להרגיש קצת חו"ל – יוכל להינות מהטעמים של חוף הים גם בי-ם (חה!)
מי שפוקדים מסעדות יפניות ואסייתיות יזההו את הפרימיום לאגר של קירין, שגם היא תהיה בפסטיבל. מדובר, בדומה לצ'אנג, על לאגר בהירה, קלה, יבשה ומסוננת שמלווה יופי מאכלים מתובלים ומגיעה אף היא לירושלים.

לטביה

מלטביה תוכלו למצוא את הבירה "צ'סו" בדוכן של חברת פרוטרי. על הגרסה הלא מסוננת כבר המלצנו בעבר, אליה תצטרף גם "צ'סו בוהימיין". שתיהן נקודות פתיחה טובות למי שרוצה לשתות דברים "בטוחים" בלי להשתגע עם בירות כמו אלו שיופיעו בהמשך.

צרפת

העולה החדשה / החוזרת מצרפת, שכבר הספיקה לחדור יפה לנקודות מכירה רבות בזכות הגב החזק שלה והבקבוק הכחול הבולט היא BLANC – בירת חיטה מתובלת, עדינה ובעלת ניחוחות וטעמים הדריים.

צ'כיה

אם כבר דיברנו נוסטלגיה ועל המקום הבטוח – ירושלמים רבים ישמחו לשמוע שגם הבירה באדוויזר – הצ'כית, לא האמריקנית – תימזג באירוע.

בירות לא קלאסיות מחו"ל:

לקטגוריית בירות הפרי יש נישה יפה בארץ, כשלא מעט מהן הן בירות בלגיות עם דובדבן. חובבי הז'אנר יוכלו להינות מהבירה "ברבי רובי" שלא תמצאו בכל בר, וגם מ"פטרוס רד – דובדבן", גם היא אצל פרוטרי, כשלצידה שטיגל ראדלר אשכוליות – חצי לאגר בהיר, חצי מיץ אשכוליות, והרבה כיף, כמו שכבר טענו בעבר.

חובבי הכשות יוכלו להינות מהבירות של ת'ורנברידג' שהגיעו לארץ לאחרונה (לקריאה בהרחבה), בנוסף לעוד IPA רבות שיופיעו באירוע.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

בירות חמוצות

חובבי החמוצות ישמחו לדעת שבמקום יהיה גם ברז מתחלף של פטרוס ממנו ימזגו בזו אחר זו "סייזון דה פייל" – שיתוף הפעולה הטעים עם מבשלת דוגפיש הד האמריקנית – ופטרוס פסיפלורה המרעננת.

בירות נוספות שיראו באירוע הן שטיגל גולדבראו, בפטיסט חיטה בלגית, גולדן דראק, בלו-מון – החיטה הבלגית מאמריקה, ודוכן של הגמדים האהובים ממבשלת א-שוף.

בירות ישראליות

מהדורות מיוחדות

שיתוף פעולה מעניין בין המבשלה של הבירבזאר ומבשלת אוק אנד אש הוא פורטר קוקוס, שתוכלו למצוא בדוכן של אוק אנד אש. אוהבים שוקולד? אוהבים קוקוס? אז לכו ותטעמו!

עוד שת"פ כיפי הוא בין הבירבזאר וחברת הכרם, שדואגים לנו למהדורות מיוחדות של בירה מלכה ומבשלת הנגב במהלך השנה האחרונה. באירוע תוכלו לטעום את הבירה המעושנת של מלכה – "סמוקין" ואת "נגב למונגראס" הלא היא נגב אואזיס בתוספת מכובדת של לימונית.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

הבירות של מבשלת שריגים כבר בטוח מוכרות לכל חובב בירות ישראליות. מי שאוהבים את סגנון הטריפל המתקתק ועתיר האלכוהול ישמחו לגלות בפסטיבל את המהדורה המיוחדת שמוציאה המבשלה פה ושם באירועים – טריפל 11%! קשוח!

בתקופה האחרונה, המקום הכי בטוח למצוא בו בירות ישראליות הוא סניף ה-"בירבזאר" הקרוב למקום מגוריכם. עד עכשיו זה אמר או ירושלים או תל-אביב. עכשיו הבירבזאר משיקים את הסניף הנייד שלהם – "בירבזאר ג'יפסי" שיתחיל להסתובב, בתקווה, ברחבי הארץ. איך לזהות אותו? עד שתהיה להם מוזיקה של אוטו גלידה שתגרום לאנשים מבוגרים להסתכל בתקווה מהחלון – בפסטיבל תוכלו למצוא חתול שמן גדול ומתנפח, ואת שלל בירות הבית של הבירבזאר: חתול שמן (APA), דודה ש'ך (אמבר אייל), בינדי (IPA), וויטני (בירת חיטה) ועוד ועוד.

מבשלות ישראליות רבות נוספות ימזגו, ובהן: בירה שפירא, מבשלת ג'מס, בירת גיבורי על (sixPack), מבשלת Isis הדרומית שלתושבי המרכז מעטים הסיכויים לפגוש, בירה ברזל במתכונים מחודשים, הדובים עם המגוון הקבוע, איפשי שיציגו אוטמיל סטאוט שאמנם עוד לא טעמתי אבל היא בהחלט ברשימה שלי לאירוע, בירה ללה, הגיבור ועוד.

הופעות

ביום רביעי יופיעו לירון עמרם והפנתרים, ערוץ הכיבוד וטונה.
ביום חמישי יופיעו טל פרידמן והחתולים השמנים, עדי אולמנסקי והתקווה 6.

כרטיסים ועוד דברים שווים:

כדי לא לשתות ולנהוג – באי הפסטיבל יזכו להנחות במגוון מלונות בעיר. ולמי שירצה להמשיך את הלילה גם אחרי הפסטיבל, הנחות גם בעשרות ברים ברחבי ירושלים יינתנו למציגי כרטיס לפסטיבל. פרטים באתר האירוע.

עיר הבירה – פסטיבל הבירה בירושלים 2019, 28-29 באוגוסט החל משעה 18:00, גן העצמאות ירושלים.
מחיר כניסה: 45 ₪ במכירה מוקדמת, 70 ₪ ביום האירוע. הכניסה לאירוע מגיל 18.

 להזמנת כרטיסים ומידע נוסף: https://www.jerusalembeer.com/  

או בעמוד הפייסבוק: פסטיבל הבירה בירושלים – Jerusalem Beer Festival

 

השאר תגובה