אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

מבשלה: סמואל אדאמס ארה"ב

ראשית הסיפור בתחילת שנות ה-70 של המאה ה-19.
לואיס קוך, סבי סבו של ג'ים קוך, שכלל מתכון בווארי וותיק שהגיע עם המשפחה מהיבשת הישנה והחל לייצר בירה עשירה, מלאת גוף וארומות במבשלתו בסנט לואיס, מיזורי.
זה היה המתכון האהוב עליו והמוצלח ביותר שלו.

המתכון עבר בירושה בין דורות של מבשלים שבישלו סדרות של בירה איכותית, ארומטית ומלאת טעמים. עם השנים הביקוש לבירות איכות שכאלה דעך ומאידך גבר הלחץ לייצר בירות זולות, פשוטות ומהירות יותר. המתכון אופסן בעליית הגג. באמצע המאה ה-20, צ'ארלס קוך – אביו של ג'ים, דור חמישי למבשלים, נאלץ לסגור את המבשלה המשפחתית בשל חוסר ביקוש לבירות מעין אלו. הענקים עתירי תקציבי הפרסום שטפו את אמריקה עם בירה זולה, מימית ודלוחה. אלו היו בירות חסרות נוכחות, חסרות ארומות, חסרות מורכבות וחסרות צבע. המתכון והבירה האיכותית ההיא, נשכחו. ג'ים השלים את לימודיו ופצח בקריירה מבטיחה של יעוץ ניהולי. מסורת בת 150 שנה של בישול בירה נשברה בדור השישי.

ב-1984, מצא ג'ים קוך במקרה בעליית הגג של צ'ארלס קוך אוצר. אוסף מתכונים עתיק בן למעלה מ-100 שנים. ג'ים שתמיד אהב בירה הרגיש שהוא נעור משינה עמוקה, ובעוד שהשוק האמריקאי נכבש על ידי בירות הלייט למניהן, החליט ג'ים שהגיע הזמן למהפיכה.
באביב של אותה שנה החליט ג'ים לנסות את המתכון המשפחתי העתיק. הוא קנה ציוד בישול בסיסי ובמטבח ביתו יצר את מחזור היצור הראשון שלו. ג'ים בכבודו ובעצמו כיתת רגלים בין הברים של בוסטון בניסיון לשכנע אותם לתת לבירה שלו הזדמנות.

המאמצים והפנטיות החלו להשתלם. הבירה זכתה לקהל מעריצים נאמן שהלך וגדל במהירות. סמואל אדמס הגדירה בארצות הברית קטגוריה חדשה – בירות בוטיק או בירות בעבודת יד (קראפט) העסק גדל במהירות. ועמו גבר הצורך בחומרי גלם איכותיים.
ג'ים הבין שבאיכות חומרי הגלם טמון כוחה של הבירה שלו. זה הגורם המבדל אותו מיצרני הבירה הענקיים.
הוא החליט לא לחסוך במשאבים והתעקש לבחור לתת מהשעורה האיכותית ביותר. עד היום, הוא נוסע מדי שנה בעצמו לבוואריה לבחור את זני כשות האצילים שמשמשים את סמואל אדמס ובוחר אותם בעצמו.

ההצלחה המהירה והאיכות הבלתי מתפשרת עוררו השראה ועודדו אלפי חובבי בירה בכל ארצות הברית. בשנים הבאות החלה גאות חסרת תקדים בקטגוריה של בירות הבוטיק ו-10 שנים בלבד לאחר היווסדה של בוסטון ביר קומפני – מאות מבשלות בוטיק, מבשלות ביתיות וברו-פאב'ס שטפו את כל ארה"ב עם בירה איכותית, מעניינת ומעוררת השראה. כיום מיוצאת סמואל אדמס למדינות בכל רחבי העולם.

השאר תגובה