אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

Latitude 48 - בירה לרגועים ארה"ב

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3.5/5)

Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer.
Arnold Schwarzenegger

קצת רקע

לאטיטוד 48, הלא הוא קו רוחב 48 של הכדור הנפלא שאנו חיים עליו, ידוע גם בשם "חגורת הכשות". מדוע? אתם שואלים, שאלה מצוינת. אזור קו הרוחב 48 הוא אזור בו גדלים מרבית צמחי הכשות של ההמיספרה (חצי הכדור) הצפונית (למשל בגרמניה, ארה"ב ואנגליה) , ומשם לוקחת הבירה הזו את כל זני הכשות שלה. בבירה נתקלתי בסופר (איזה כיף שיש בירות כל כך טעימות בסופר) במהלך טיולי בניו יורק, יאללה ננסה.

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון IPA, סגנון המאופיין ע"י שימוש מוגבר בצמח הכשות בבירה. הכשות בבירה הזו באה רק מקו הרוחב 48, "חגורת הכשות" של ההמיספרה הצפונית. הבירה מכילה 6% אלכוהול.

הבירה עצמה

הבירה נמזגת עם גוון ענברי כהה יחסית, עם ראש קצף ששנעלם בין רגע. כמו כל IPA טוב, הבירה בעלת ארומה כשותית נהדרת שרק עושה חשק לצלול לתוכה ולשתות, והצבע המשגע תורם גם הוא. השלוק הראש מרגיש מתקתק/חמצמץ בהתחלה ומתפתח למרירות כשותית עדינה , וכזאת, שמשתלטת על כל הפה. הכשותיות בבירה הזאת , למרות היותה מורגשת מאוד, מאוד עדינה ונותנת לבירה הרגשה שכיף לשתות אותה, במיוחד בלגימות קטנות ומדודות. הגיזוז גם הוא תורם להרגשת הנעימות הסובבת את הבירה, ומורגש בצורה בינונית-מינוס בלבד, כך שהוא אינו גורע מחווית השתיה המרגיעה.  גוף הבירה בינוני-קל, שוב, תרומה לתחושת הנעימות והקלילות של הבירה. אין ספק שכשחושבים על בירות IPA אמריקאיות , חושבים על כשותיות בומבסטית, ואם זזה מה שאתם מחפשים בבירה הזאת, כנראה שתתאכזבו. אם אתם מחפשים IPA נעימה, עם כשותיות מעודנת, זאת בירה בשבילכם.

מבחן הטעימה

גוף-2- הבירה בעלת גוף בינוני-קל, ולא מרגישה מכבידה לעולם.

גיזוז -1.5- בינוני-קליל, עוזר לתחושת הרוגע שהבירה משרה.

כמות אלכוהול מורגשת- 0.5 – הכשות מכסה היטב.

כשותיות- 3.5- אם חיפשתם כשותיות מתפרצת, לא כאן, כשותיות עדינה ונעימה.

ציון כללי- 3.5- בירה שכיף לשתות, מרגיעה, IPA לרגועים בינינו.

 

שלכם,

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: סמואל אדאמסארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 3.00 (ציון שקול 68%)

השאר תגובה