אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

לונדון פורטר - קלאסיקה מודרנית אנגליה

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

If the highest aim of a captain were to preserve his ship, he would keep it in port forever. ~Thomas Aquinas

אחרי שלוש בירות חדשות בשוק הישראלי, בסדרת בירות לחנוכה שלנו, הגיע הזמן למשהו ישן וטוב שלהפתעתי מעולם לא הגענו אליו: לונדון פורטר של פולר'ס. את שאר הבירות אתם מכירים (בתור קוראים נאמנים של בירבלוג): ה-ESB, ה-גולדן פרייד, וגם ה-IPA, כולן הופיעו כאן באיזשהו שלב בחיי הבלוג.

לונדון פורטר היא בירה זוכת פרסים (הפורטר הטובה באירופה ב-2011), אהובה במיוחד כשנמזגת מקאסק, ולמזלי אפילו יצא לי לטעום אותה מהקאסק אצל בני לפני הרבה יותר מדי זמן (בני תביא עוד!!!)  לשמחתנו, ולשמחת כל אוהב בירה בריטית טובה בישראל, הלונדון פורטר נמצאת איתנו כבר כמה שנים, ובתקווה תמשיך להיות איתנו גם בחורפים הבאים.

fca210c6-e4d0-4789-a8be-b96257722356

פולר'ס לונדון פורטר היא בירה בסגנון פורטר בריטי, כמו שפורטר בריטי הוא בסגנון לונדון פורטר של פולר'ס.
קשה להגיע לדוגמה טובה יותר של הסגנון ממה שמבשלת פולר'ס מספקת לנו כבר שנים (מאז 1996 למעשה), ואם אתם רוצים לפנק את עצמים בפורטר האולטימטיבית שקיימת בארץ- זו הבירה.
אני יודע שיש עוד כמה בירות פורטר ראויות לשמם בארץ- פורטר אלון של נגב, וכמובן גם בלאק וויץ' של וויצ'ווד, אבל אם מה שאתם מחפשים הוא אותנטיות ואיכות, קשה לטעות עם הלונדון פורטר.
יאללה נתחיל:

הבירה נמזגת לכוס, עם צבע מהוגני כהה יפיפה. קשה להסביר את הגוון המיוחד הזה שהלונדון פורטר מקבלת, משהו בן חום-אדמדם לחום-אדמה, אבל הוא אחד הגוונים שכמבשל בירה, כל כך קשה להגיע אליו.
לאחר המזיגה, ראש הקצף בצבעי חום בהיר נעלם תוך מספר שניות, ומשאיר אחריו בועיות על שולי הכוס, כמעין תזכורת. חלל החדר מתמלא מיד בארומות של שוקולד מריר איכותי, מהסוג שפוגשים כשנכנסים למפעלי שוקולד או לשוקלטיירים בוטיק. הריח הוא דומיננטי ואבסולוטי, ולא מאפשר לאף ארומה אחרת להתקיים תחתיו.

d9b710a1-2056-4d67-b80a-045d262835c6

בטעם, טעמים דומיננטיים של לתת קלוי, בדגש על שוקולד, ואפילו מעט ליקריץ ברקע. הבירה מרווה, עם גוף בינוני קליל, וגיזוז קל עד בינוני שמאפשרים לבירה להיות מרווה מצד אחד, ומן הצד השני מלאה בטעמים, תוך כדי שהיא לא מכבידה כלל על השותה, ומספקת חווית שתיה איכותית. ככל שהיא מתחממת, כך גם ניתן להרגיש טעמים נוספים כמו קרמל (שניה לפני שהוא נשרף), סוכר חום, ואפילו גם טעמים אגוזיים. זו חוויה שרק משתבחת ככל שהיא נמשכת, אבל נראה אתכם מצליחים להחזיק את עצמכם מלהמשיך לשתות אותה ולסיים ברגע.

לסיכום, לונדון פורטר היא מה שפורטר בריטית צריכה להיות, שוקולדית, מאוזנת, מרווה, ובעיקר קוראת לעוד לעוד ועוד.

 

גוף – 2 – למרות הטעמים הדומיננטיים, לא מכבידה.

גיזוז – 2 – בינוני קל.

כשותיות – 1 – ישנה מרירות מורגשת שמאפשרת ללתת להיות הכוכב האמיתי בהצגה.

כמות אלכוהול מורגשת – 1.5 – קצת חמימות בגרון, לא משהו מאוד דומיננטי.

ציון סופי 4 ואחרי כל השבחים הללו, בירבלוג צ'ויס כמובן.
beer_blog_choice

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: פולר'סארץ מוצא: יצרן: פולרסשנת השקה: 1996
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
4 קולות, ציון ממוצע 4.25 (ציון שקול 83%)

השאר תגובה