אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

אפליגם דובל - ישר ולעניין בלגיה

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (4/5)

קצת רקע:

אפליגם דובל מבושלת בעיירה בשם אפליגם, הממוקמת כ20 ק"מ מבריסל, עיר הבירה של בלגיה. בעיירה נמצא מנזר, הקרוי גם הוא בשם אפליגם, ובו ממוקמת מבשלת אפליגם. המנזר הוקם בערך בשנת 1062, ע"י מספר אבירים שעזבו את המלחמות ופנו לעבודת האל. במנזר הזה בישלו הנזירים בירה בערך מ1080, שאותה מייצרים, לפי המבשלה, באותו מתכון עד היום.
עד המהפכה הצרפתית, היו הנזירים משלמים לעובדים מיוחדים שתפקידם היה לבשל את הבירה בעצמם. בזמן מלחמת העולם הראשונה הגרמנים כבשו את האיזור והנזירים אולצו להפסיק לבשל, אך לאחר המלחמה חזרו והקימו את המבשלה כמו שהיא נראית היום. במבשלה החליטו לבשל את הבירות בהתאם למתכון הישן והרגיל וכך להבטיח לחובבי הבירה את הטעם הישן של הבירה שבישלו אי שם בתחילת האלף.

המבשלה עצמה כיום ממוקמת בעיירה אופווייק (Opwijk), ושם היא יושבת מאז שנת 1935. במבשלה מייצרים מספר בירות נוספות, הכוללות את אופ-אייל, שהיא סוג של בירה ענברית כשותית (בתרגום חופשי), ואת סדרת הבירות מהמנזר פוסטל, שממוקם ליד הגבול עם הולנד.

סגנון הבירה:

הבירה היא מסוג דובל בלגי מנזרי. דובל היא בירת אייל חומה (brown ale) מחוזקת. ישנם שלושה סוגים עיקריים של בירות בלגיות מנזריות – בהירה, דובל, וטריפל. בעבר היה נהוג שאת הבירה הבהירה הגישו הנזירים לעוברי אורח שעברו במנזר או לנו שם בלילה. את הדובל, שהיא יותר משובחת, היו שותים הנזירים עצמם, ואילו הטריפל שהיא הבירה החזקה מבחינת טעם ואלכוהול ייעדו אך ורק לאירועים חגיגיים.

על פי האתר הרשמי של אפליגם, הבירות בסדרת אפליגם מקבלות את הפרסום שלהן עקב ההצמדות של המבשלה למתכון המקורי ולתסיסה שהיו בעבר, למרות המודרניזציה של התהליכים.

הבירה עצמה:

זוהי דאבל בלגית שהגיעה אלינו היישר מארץ המקור. אפליגם דובל לדעתי מייצגת את סגנון הדאבל הבלגי בצורה טובה מאוד. זוהי בירה מתוקה, מוגזת באופן בינוני, שהכשות בה מורגשת מעט אבל אך ורק תורמת לטעם הנפלא של הבירה. ותאמינו לי – אני לא חובב כשות גדול. הבירה קלילה ביותר על אף ה-6.8% אלכוהול שנמצא בה, ואני יכול לשתות ממנה הרבה, ויותר. מעבר לכך, הקלייה נותנת לבירה טעם קרמלי שנשאר לאורך זמן והיא משתלבת בטוב ליד קינוח שוקולדי מתוק. לצערי ולהבנתי, ניתן להשיג אותה רק בבלגיה. כל מי שמכיר איפה ניתן להשיג אותה מוזמן לשתף אותנו.

גוף – 1.5, קלה מאוד וכיפית.

גיזוז – 2, לא מורגש.

אלכוהול – 3, מורגש מעט אבל רק מוסיף. בכל זאת בירת מנזר בלגית.

כשות – 2, מורגשת אך מעט.

דעת האישה – "הייתי נותנת לה 4.1".

סה"כ אפליגם דובל מקבלת 4 (בכל זאת אין לנו 4.1), והיא בהחלט שווה ומומלצת בחום לאלה שמכירים ואוהבים את הסגנון, ולאלה שלא מכירים זו בירה שכדאי לנסות על מנת להכיר. אני נהניתי.

לחיים,

שחף.

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: אפליגםארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
2 קולות, ציון ממוצע 3.50 (ציון שקול 72%)

השאר תגובה