אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

בירצלונה – טיול בירה בבירת קטלוניה

פורסם ב מאת ניצן זיצר

מכירים את זה שאתם חייבים לשבור שגרה, לעלות על מטוס, ולהתעופף לחו"ל? זהו סיפור שמתחיל בדיוק בהרגשה הזאת ושהתפתח לטיסה לברצלונה, העיר השלישית הכי מתוירת בעולם, ואם תשאלו אותי, עיר בירה מופלאה.

אז אחרי שתכננו את מסלול הטיולים הכל כך צפוי בברצלונה (פארק גואל, סגרדה פאמיליה, הרובע הגותי וכו'), חיפשנו את הברים הכי טובים ליד כל אחד מהם (או אפילו במרחק הליכה יחסית סביר). למזלנו, אתר רייטבייר המעולה אץ לעוזרנו ומצאנו את עצמנו עם רשימה נכבדת של מקומות שחייבים לבקר.

כאן מונחים לפניכם אותם ברים שבהם ביקרנו (חלק אפילו יותר מפעם אחת), ומחשבותינו עליהם, ואם אתם מגיעים לברצלונה, יש כמה שחבל לפספס.

BierCab – גולת הכותרת של ברי הבירגיקס בברצלונה, וכנראה אחד הברים הטובים ביותר שביליתי בהם בחיים. הבר נמצא באזור קרוב למרכז (כ15 דקות הליכה מכיכר קטלוניה), וטומן בחובו 30 ברזים מתחלפים המחוברים למערכת דיגיטלית מתוחכמת. בכל רגע נתון אפשר לדעת מה יש בכל ברז, של איזו מבשלה, אחוזי אלכוהול וIBU. בשני הביקורים שלנו שם (פשוט היינו חייבים לבקר שם שוב) ישבנו על הבר. בפעם הראשונה שלנו שם, חשבנו לשבת על הבר ולפתח שיחה עם הברמן (שהיה ברמן נחמד, אדיב ומקצועי), אך לצערנו האנגלית שלו היתה קצת לוקה בחסר בשביל שיחה עמוקה ואמיתית על תרבות הבירה בישראל. למזלנו, pinta ופיינט הן מילים תאומות, ובשביל להזמין פיינט מהחבית לא צריך להתאמץ יותר מדי. בבר יש גם מגוון גדול של בירות מבקבוק ,המון בקבוקים מקומיים שאליהם מצטרפים בקבוקי קראפט אמריקאים כמו rogue, green flash וגם בקבוקים אירופאים אחרים כמו mikeller וevil twin. מבחר הבירות מהחבית היה אדיר, כל דבר שאתם יוכלים לחשוב עליו החל מקוואד מיושנת בחביות אלון (2012  De Struise Pannepot Reserva – בירה פשוט מדהימה, הטובה ביותר בטיול) ועד 4 סוגים שונים של DIPA (של מבשלות Nogne, Naparbier ועוד מבשלה מקומית שאינני זוכר). המון פייל איילים כשותיים ונחמדים, כמה סאיזונים (שוב Nogne מככבת), ובנוסף גם כמה סוגים שזאת היתה הפעם הראשונה שאני טועם אותם, למשל Imperial India Pilsner או Imperial Rye Porter או אפילו Wet Hop Ale (שהיה כשותי מאוד וכמעט נעדר מרירות , בירה מוזרה מאוד). האוכל בבר נחשב טוב, אם כי אנחנו לא טעמנו שום דבר מעבר לקרוקטים עם הירקות שהברמן הביא לנו על חשבון הבית. השירות היה מעולה, כל הברמנים (שלושה בסה"כ) היו מקצועיים, נתנו לנו לטעום מכל מה שרצינו לפני ההחלטה על פיינט או חצי פיינט כזה או אחר. האווירה מעולה, עם מוזיקה נינוחה ברקע, וכל הבר מעוצב בסגנון עכשווי מאוד- הרבה עץ, מראה מאוד אורגני. אנחנו בילינו שם ב30 בינואר ובראשון בפברואר, חשוב לציין שב31 בינואר התקיים Tap Takeover של מבשלת Nogne על הבר, וכי הברמן היה נוכח במקום,. לצערנו פספסנו אותו, אבל היינו שם למחרת ונהננו מעשרות בירות של Nogne שנשארו מהיום החולף (בניהן Nogne 500 וSai המעולות). בקיצור אם אתם בברצלונה, זה הבר להיות בו. פיינט (470 מ"ל) של בירה ממוצעת עולה 5 יורו שזה בקירוב 24 שקלים שזה בקירוב זול. בנוסף אפשר למצוא פה גם בירות נדירות מאוד בבקבוק (נניח בארלי ווין משנת 98 של rogue), והמחיר בהתאם.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

CatBar– הבר הקרוב ביותר למלון שלנו , בערך 2 דקות הליכה, ועם פסנתר זמין לכל מבקש. התיישבנו שם אחרי יום ארוך של טיולים ולגמנו שם קצת בירה סקוטית (BrewDog Punk IPA- פנטסטית) . האווירה בבר נהדרת, במיוחד אם יש לכם חבר שמנגן בפסנתר ומרים את כל הבר (ומקבל בסוף את הבירה על חשבון הבית). הקירות מלאים בציורים ואיורים של חתולים, פסלים של חתולים נמצאים בכל מקום, בקיצור , בר מעולה לכל cat lady שהיא גם בירגיק. הבר מנוהל על ידי מקומיים דוברי אנגלית ככה שהפעם לא תתקשו להזמין פיינט. מהברזים נמזגות 8 בירות שונות, החל מחיטה, פורטר ואמבר וכלה בIPA. מומלץ בחום. פיינט ממוצע גם כאן עולה 5 יורו.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

Ale&Hop – קצת קשה למצוא אותו בגלל האינפלציה ברחובות שקוראים להם Sant Pere, אבל ברגע שמוצאים אפשר לשבת על הבר ולשתות איזו בירה קרה. המחירים, כמו מקודם, בערך 5 יורו לפיינט, והמבחר גם הוא נע בין בארלי ווין (של מבשלת Buxton הבריטית), דרך פורטר (של אותה מבשלה), וויצן, IPA, ולא תצאו מפה בלי לשתות משהו טעים. הגדולה האמיתית של הבר הזה (מעבר לציור הענק והמרשים מאחורי הבר, ובר הנירוסטה המגניב מאוד) הוא מקרר הבקבוקים המפלצתי מתחת למדרגות, שמכיל לפחות 200 בקבוקים שונים של בירות נדירות ופחות נדירות, במחירים משתנים (החל מ2.5 יורו לבקבוק שליש של פייל אייל כלשהו ועד 20 יורו לבקבוק 750 מ"ל של אימפיריאל סטאוט מיושן בחביות ברבון משנת 2009). המבחר בהחלט מרשים ושווה התבוננות אם אתם רוצים לקחת איזה בקבוק חזרה לארץ. המחירים כאן קצת יקרים יותר, כ5.5 יורו לפיינט מהחבית , אבל שוב, הכל יחסי.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

La Bona Pinta– כ10 דקות הליכה מהסגדרה פמיליה, שוכנת חנות בקבוקים\פאב. אנחנו הגענו לפה ע"מ לנוח קצת מההליכה המתישה עד אותו רגע, ומצאנו נחמה בכסאות המתנדנדים התלויים מהתקרה. בחנות יש בערך 120 בקבוקים, מכל מיני מבשלות בעולם, בעיקר אנגליה וארה"ב, והמון המון תוצרת מקומית. הבר מכיל 3 מקומת (בדיוק בשבילנו) , ולצד הבירה מקבלים קערת גרעיני תירס ובוטנים. אני לקחתי את הדאבל IPA של Halcyon, בירה בהירה מאוד, כשותית מאוד, מרווה מאוד, בדיוק מה שצריך אחרי 6 שעות של הליכה בלתי פוסקת. המקום מתאים בעיקר לעצירה קצרה ולקניית בקבוקים ופחות לישיבה ממושכת על הבר (בגלל מגוון הבירות הדליל יחסית), אבל אם אתם בסגרדה ובא לכם בירה קרה (5 ברזים ובערך 40 בקבוקים מהמקרר) שווה לקפוץ.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

מעבר לזה, בכל מקום שתשבו לאכול בו צהריים כנראה שתיהיה בירה מהחבית או לפחות בקבוקים שמותאמים לאוכל (כמו בפסטה הזו, שהיתה מעולה ובהחלט מומלצת).

ניסינו גם להגיע לחנות הבקבוקים הידועה ביותר בברצלונה, La Cerveteca, ובכל פעם היא היתה סגורה, למזלנו, BierCab ניחמה אותנו. אם אתם באזור, La Cerveteca V היא בהחלט בגדר חובה.

 

טיסה נעימה,

ניצן.

השאר תגובה