אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

שימאי אדום - לא מתנזרים מדברים טובים בלגיה

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (4/5)

"בניצחונך, הרווחת כוס שמפניה, אך בתבוסתך, אתה זקוק לה"

~ נפוליאון בונפרטה

קצת רקע:

שימאי היא בירה בלגית המיוצרת במנזר "נוטרה דאם דה סקורמונט". היא אחת מ6 הבירות הבלגיות שמקבלות את הלוגו "מוצר טרפיסטי אוטנטי". משמעות הלוגו הזה הוא שהבירה מבושלת בין חומות מנזר טרפיסטי, תחת השגחתם ואחריותם של הנזירים שחיים במנזר, ותוך שימוש במרבית ההכנסות מייצור הבירה לרווחת אוכלוסיית המנזר (מה שגורם לי רק לרצות יותר לשתות אותה – גם טובה וגם תרומה לקהילה. אמנם של בלגיה, אבל עדיין!).

שימאי אדומה, או שימאי פרימייר, היא הבירה הראשונה שייוצרה ע"י הנזירים האלה בשנת 1862, ע"פ מסורת של נזירים לייצור בירה בצורה טבעית.

בנוסף לבירה, מייצרים הנזירים גם גבינות ברמה עולמית. ניתן למצוא עוד מידע על הבירות והגבינות השונות כאן.

סגנון הבירה:

הבירה היא מסוג דובל מנזר (abbey dubbel), שהן בירות אייל שמרים כהות וחזקות. אחוז האלכוהול נע בין 6.5-8% (7% במקרה שלנו), ובעלות צבע כתום-חום כהה ועכור. הבירות בעלות טעם משולב של מאלט, שמרים ופירות.

הבירה עצמה:

אנחנו שתינו את הבירה מבקבוק של 750 מ"ל. מיד כשפתחתי את פקק השעם, קצת קצף נזל החוצה, ואני חייב לציין שזה אולי הקצף הטעים ביותר ששתיתי בבירה. מיד ניתן גם להריח את הריח הנפלא של הפירות שיוצא מהבקבוק. הצבע של הבירה הוא יפייפה, והמראה בכללי נותן תחושה אפופת מסתורין. השלוק הראשון ירד בצורה חלקה, ומיד מרגישים טעם מתקתק של פירות בדגש על משמש. הטעם נשאר גם אחרי שסיימת לשתות, ומשאיר תחושה של עוד. בכלל אין טעם מר שמלווה את מרבית הבירות, ולא מרגישים את הגיזוז או האלכוהול. הבירה נותנת הרגשה מלכותית ומסתורית ביחד, ובהחלט שווה כל שלוק.

מבחן הטעימה:

קלילות – 3. היא מחליקה היטב בגרון, אך אינה קלילה וגם לא כבדה.

גיזוז – 1. לא מרגישים בכלל את הגזים.

כמה אלכוהול מורגש – 1. לא מרגישים ששותים משקה אלכוהולי, למרות שהבירה בעלת 7% אלכוהול.

כשותיות – 2.5.

ציון כללי – 4.

סה"כ אשמח לשתות אותה שוב. ישבנו שלושתינו ושתינו אותה תוך דיבור על תקוות, חלומות, ועוד כל מיני נושאים עמוקים. הבירה אינה מיועדת לשתייה במסיבה, היא איכותית מידי בשביל זה. גולדסטאר או שימאי פרימייר? בהחלט שימאי.

לחיים,

שחף.

דעה שניה – ניצן : יש ימים, שאתה אומר בוא נזרוק את הכל, נטוס לבלגיה ונעבור לגור במנזר. היום היה יום כזה, הבירה היתה כל כך טעימה ונעימה שפשוט רציתי לזרוק הכל וללכת לבשל אותה עם האמנים הבלגים האלו. הבירה קלילה נורא ואפשר לשתות ממנה כל היום מבלי לקבל הרגשה שאתם משתכרים. היא נורא נעימה לחך , ומותירה טעם של דבש שנשאר איתך עד שאתה נכנס לאוטו ע"מ לנסוע לקנות עוד אחת. אין ספק שזאת אחת הבירות היותר טעימות שטעמתי, ורק חבל שהיא כל כך יקרה בארץ (בערך נעה בין 35-50 שקל לבקבוק 750, כתלות במקום). געגועים לבלגיה.

קלילות – נורא קלילה, אפשר לשתות אותה כל היום -1.5

רמת גיזוז – נראית כאילו יש לה המון גיזוז אבל בעצם הוא עדין כמעט כמו הטעמים שלה – 1.5.

כמות האלכוהול המורגשת – באמת שכמעט ולא מרגישים שאתם שותים בירה 7%- 1.5.

סה"כ ממליץ לכל אחד לטעום אותה לפחות פעם אחת בחיים. ציון כללי -2.

שלכם,

ניצן.

 

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: נוטרה דאם דה סקורמונטארץ מוצא: שנת השקה: 1862
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
0 קולות, ציון ממוצע 0.00 (ציון שקול 0%)

השאר תגובה