אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

קיווי - לא ציפור ולא פרי ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3/5)

“That there’s some good in this world, Mr. Frodo… and it’s worth fighting for.”– Sam 

קצת רקע

קיווי היא בירת ה"אחת בחודש" החדשה של הדובים. היא נקראת קיווי בזכות הכשות הניו זילנדית שנמצאת בתוכה (pacific gem, למתעניינים). את הבירה לא הספקתי (לצערי) לקנות בבירמקט, אבל למזלי, יוחאי שמר לי אחת.

על צוואר הבקבוק מופיעות הוראות לחיתוך קיווי , הומור דובי שכזה, כן ירבו!

DSCN1019

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון "בירה כשותית", לפחות ככה היא מגדירה את עצמה, לפי המספרים , עם 60 IBU ו5.1% אלכוהול, היא לא באמת עונה לשום קריטריון, מה שנקרא, פריסטייל. (אם רוצים ממש להדביק לה כינוי- אז לפי BJCP,  היא בסגנון IPA בריטי)
DSCN1015

הבירה עצמה

הבירה נמזגת עם ראש קצף גדול ואוורירי, עם צבע קרמלי בהיר, וארומה של דשא שעתה נגזם. כשפותחים שקית כשות, בדר"כ יש את הריח ה"ירוק" הזה, וזה בדיוק הארומה של הקיווי, סימן ההיכר של הכשות הניוזלינדית שמשתמשים בה. בלגימה הראשונה משתלטת מרירות נעימה מאוד, שמתחלפת בין רגע למתקתקות נעימה. בואו רק נגיד, שזה לא מרגיש כמו 60 IBU (למרות שאני חייב לציין שמאז ששתיתי קודיאק לפני כמה חודשים, שום דבר כבר לא מרגיש לי מר). המרירות מעודנת , וטעם הכשות מביא איזשהי רעננות ירוקה לבירה. לא יודע למה, אבל בטעימה עם עיניים סגורות, האסוציאציה הראשונה שעולה היא הרים ירוקים ודשא רטוב, משהו מרענן כזה. גוף הבירה, גם הוא נהנה מרעננות, הבירה מאוד קלילה וקל לשתות אותה , ויורדת מעולה בגרון, ואחריה עוד שלוק, ועוד אחד. האלכוהול כמעט ואינו מורגש (שוב טענותיי לקודיאק), והמרירות מסתירה אותו היטב. בסה"כ הבירה היא סשן ביר לאוהבי כשות,  מרירה, משאירה טעמים נעימים בפה, קיצר, הדובים.

DSCN1028

מבחן הטעימה

גוף-1.5- קליל , משרת את הבירה היטב.

גיזוז-3- קצת אגרסיבי מדי לבירה כל כך קלילה (לדעתי).

כמות אלכוהול מורגשת- 1- בקושי רב.

כשותיות-3.5- ללא ספק בירה של הדובים, לא בועטת כפי שציפיתי.

ציון כללי – 3- בסה"כ בירה שכיף לשתות, אם כי לפעמים מרגישה כמו טעם לוואי של מסטיק כשות (או אם ניסיתם פעם לאכול כשות, משהו בסגנון).

יוחזר לאלתר קודיאק.

 

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: הדוביםארץ מוצא: שנת השקה: 2013
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
3 קולות, ציון ממוצע 4.67 (ציון שקול 89%)

2 תגובות לקיווי

השאר תגובה