אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

פולרס הונידיו - HoneyDew or Honey Don't? אנגליה

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3/5)

"I am a firm believer in the people. If given the truth, they can be depended upon to meet any national crisis. The great point is to bring them the real facts, and beer."
Abraham Lincoln

קצת רקע:

פולר'ס הונידיו היא בירה אורגנית (מיוצרת רק מרכיבים אורגנים , כגון דבש אורגני, לתת וכשות אורגנים) המיוצרת במבשלת פולר'ס  הפועל מאז 1845 בצ'יסוויק , מערב לונדון, אשר בבריטניה. המבשלה היא בבעלות המשפחות המקימות עד היום הזה, וכך היא שומרת על סטנרדטים גבוהים של בישול ואיכות. לזכות המבשלות זכיה משולשת בבירת השנה של בריטניה (עבור שלושת הבירות הגדולות שלהם, London Pride, ESB וChiswick Bitter) , זכיה שאף מבשלה אחרת באנגליה לא יכולה לזקוף לטובתה. המבשלה מייצרת כ24 בירות בתדירות רגילה ועוד כמה בירות עונתיות.

סגנון הבירה:

הבירה היא מסגנון אייל בהיר, וספציפית הבירה הזאת מתגאה ברכיבים אורגניים בלבד. הבירה משולבת בדבש  אורגני (נדבר על זה עוד בקרוב) והיא הבירה האורגנית הנמכרת ביותר בבריטניה. הבירה מכילה כ5% אלכוהול.

הבירה עצמה:

הדבר הראשון ששמים לב אליו בבירה הזאת הוא הריח החזק (מאוד אפילו) של דבש. אם תחזיקו צנצנת דבש ביד אחת, וכוס מלאה בהונידיו ביד השניה, כשעיניכם סגורות, לא תוכלו להבדיל איפה הדבש ואיפה הבירה. וזה דבר שהוא ראוי לציון במיוחד עבור בירה שהיא בירת דבש. הטעם הראשוני של הבירה הוא של מין מרירות מתוקה כזו , שמאפיינת את רוב האיילים ומזכירה (אפילו מאוד) את בירת "ברבר" המצוינת. הבירה היא נורא קלילה ואפשר לשתות המון ממנה, ובגלל הטעם הדבשי החזק , בקושי מרגישים ששותים משקה אלכוהולי. כמובן אני אסייג ואומר שלבירה יש טעם של בירה ובשונה מקסטיל רוג' לדוגמא, שהיא בירת דובדבים, אבל בעיקר מיץ דובדבנים עם קצת אלכוהול, הונידיו היא קודם כל בירה, ורק אח"כ משקה בטעמים דבשיים. והיא בירה טובה, שלא תבינו לא נכון, אבל משהו מתפספס פה , והטעמים הדבשיים לא חזקים כמו שהייתי רוצה (למשל כמו שהם ב"ברבר"). בכלל , אי אפשר לשתות את הבירה הזאת מבלי לחשוב על "ברבר" , בירה שבה הטעמיים הדבשיים הרבה יותר חזקים, ומודגשים. הבירה בעלת גיזוז עדין עד בינוני, והגיזוז לא תורם, אבל גם לא גורע מהבירה. למרות שהטעמים במהלך השתיה אינם חזקים, טעם הלוואי של הבירה צועק דבש, והדבש נשאר בפה הרבה זמן אחרי שהבירה כבר עברה הלאה מהגרון.

מבחן הטעימה:

גוף – הבירה קלילה בהחלט -2

גיזוז – הגיזוז עדין עד בינוני – 2.5

כמה האלכוהול מורגש – 1.5 , כמעט ולא מרגישים את נוכחות האלכוהול

בסה"כ קצת התאכזבתי מהבירה, ממבשלה בעלת שבחים כמו מבשלת פולר'ס פשוט ציפיתי ליותר.

ציון כללי – 3, טובה, אבל ציפיתי ליותר. אם אני ארצה בירת דבש נחמדה, כנראה שאלך על "ברבר" ולא על זאת, ואם לא, אז גולדסטאר מנצחת גם בסיבוב הזה.

שלכם, ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , , , מבשלה: פולר'סארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
0 קולות, ציון ממוצע 0.00 (ציון שקול 0%)

השאר תגובה