אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

איסט אינדייה פייל אייל - בירה ליום בהיר ארה"ב

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3/5)

If you guys are going to be throwing beer bottles at us, at least make sure they're full.
~Dave Mustaine

קצת רקע

אז כבר כמה זמן שאני דוחה את שתיית הבירה הזאת, חלק בגלל חוסר זמן, חלק בגלל עומס בחיי היום יום, אבל סוף סוף, אחרי תקופת מבחנים מייגעת, יש לי כמה דקות לשבת, ללגום, ו(אם אני חייב) לכתוב.

DSCN1002

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון IPA, סגנון הבנוי על טהרת הכשות ובדרך כלל מאפיינים אותו טעמים דומיננטים של מרירות כשותית. הבירה מכילה 6.9% אלכוהול, כיאה לסגנון.

הבירה עצמה

הבירה נמזגת עם גוון ענברי- בהיר, יותר לכיוון הכתום. לאחר המזיגה (וגם במהלכה), ראש הקצף נעלם, וטבעת דקיקה בלבד נשארת לעיטור הבירה. כשמקרבים את האף אל הבירה, הדבר הראשון שמרגישים הוא מין ניחוח של פריחת הדרים, הריח המתוק הזה שמריחים שעוברים ליד פרדס בימי מרץ/אפריל , כשהפריחה בשיאה, ריח צוף, נהדר. הטעם, אם לומר את האמת, מאכזב. אחרי ניחוחות נהדרים כמו שהבירה הזו מציגה, הייתם מצפים לבירה כשותית , נושכת, שתשאיר אחרי הרס מריר וכשותי בפיכם, זה אינו המקרה. המרירות מעודנת , טעם הלוואי מריר עדין, כאילו חולף על פניכם, ממש לא מה שמצפים אחרי ארומה כל כך דומיננטית.  הגוף של הבירה יחסית כבד (בכל IPA אחרת הייתי אומר שהוא בא לתמוך במרירות המשתלטת) , ובהעדר דומיננטיות כשותית, מרגיש קצת כבד מדי. עם גוף קצת קליל יותר, הבירה היתה יכולה להיות בירת רענון אחרי ריצות ארוכות, אבל עם גוף יחסית כבד, היא רק תשקיע אותכם עמוק יותר לתוך הספה. הגיזוז גם הוא מתאים במיוחד לגוף, אבל לא לטעמים, הוא עדין ונעים, מתאים לבירה כבדה, אבל אינו משרת את המטרה של פיצוץ בלוטות הטעם במרירות. האלכוהול מורגש רק בחמימות שהוא מיצר בגרון, מעבר לזה, לא ניתן למצוא לו זכר. בזמן שתיית הבירה, משתלט על הפה טעם מתקתק, מוחלף במהירות במרירות עדינה, שמוחלפת במהירות למרירות כמעט "שקופה" , טעם לוואי כשותי, אבל שאינו משתלט. בסה"כ הבירה היא בירה שנעים
לשתות, אבל כגודל הציפיות כך גודל האכזבות, עם קצת יותר פאנץ' הבירה יכלה להיות נהדרת, כמו שהיא עכשיו, כנראה שתשאר רק בגדר ה"נחמדה".

DSCN1010

 

מבחן הטעימה

גוף-2.5- יחסית כבד, אבל אין לו במה לתמוך.

גיזוז- 1 – עדין ונעים, מתאים מאוד לגוף.

כמות אלכוהול מורגשת -0.5- פה ושם, אבל לא באמת.

כשותיות -2.5 – הפרמטר המאכזב ביותר, ציפיתי ליותר.

ציון כללי -3- יותר פייל אייל מIPA, בירה נחמדה, אבל אני עדיין ישוב בכסא.

 

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: ברוקליןארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 4.00 (ציון שקול 78%)

תגובה אחת לאיסט אינדייה פייל אייל

השאר תגובה