אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

קסטיל דונקר - אפשר תפריט מתוקים? בלגיה

פורסם ב מאת ניצן זיצר (5/5)

"I would kill everyone in this room for a drop of sweet beer." – הומר סימפסון

קצת רקע

בירה קסטיל מבושלת במבשלת ואן הונסברוק אשר בבלגיה. המבשלה הוקמה ב1900 ע"י אמיל ולואיסה ואן הונסברוק, והורשה לאחר מכן מדור לדור. רוב הבירות שלהם הן בירות תסיסה תחתית (בעיקר לאגרים ), והם מתמחים בבירות חזקות במיוחד (ותעיד סדרת הקסטיל). בשנת 1953 התחילה המבשלה למכור בירות בכמויות גדולות יותר לאחר שהחלו לבשל בירות גם בתסיסה עילית (בעיקר איילים חזקים). הבירות הראשונות של המבשלה היו סנט לאויס (St. Louis) וכל מיני בירות פירות , גם הן תחת המותג של סנט לואיס. המבשלה החלה לבשל את סדרת הקסטיל ב1989, הסדרה נקראת על שם הטירה שבה מתגוררת משפחת ואן הונסברוק.

סגנון הבירה

כל בירות קסטיל, ובפרט דונקר (או ברון, תלוי איפה אתם בעולם), הן בעלות אחוזים גבוהים של אלכוהול. הדונקר היא בעלת 11%, והיא מסווגת כאייל בלגי כהה. כל הבירות של קסטיל מכילות לפחות 50% כשות בלגית, ולכן היא מסווגת גם כ"בירת כשות בלגית". הבירה בעלת טעמים של קרמל, קפה ושוקולד, ואפשר גם להבין בטעמים דומים לשערות סבתא. הבירה בעלת קצף זהוב יפה, ונמכרת בארץ בבקבוקים (יפים ממש) של 750 מ"ל או בקבוקים של שליש. מומלץ להגיש בטמפרטורה של 11-12 מעלות, אחרת מאבדים הרבה מהטעמים.

הבירה עצמה

הדבר הראשון ששמים לב אליו כששותים את הבירה הזאת (חוץ מההתפעלות מ11% האלכוהול שלה) , הוא הטעם המתוק (אפילו מאוד) שלה. יש סיבה שזאת בירה שבדר"כ אמורה לבוא לצד סופלה שוקולד או איזה קרם ברולה איכותי, היא מתוקה מאוד ויש לה טעם נהדר שילך טוב עם כל קינוח. אבל אל תדאגו, זאת לא רק בירה לקינוחים, זאת אחלה לבירה לשתיה גם ככה (אם אתם לא מתכוונים לנהוג בזמן הקרוב). קשה לקרוא לבירה הזאת בירה, היא יותר כמו משקה ממש ממש טעים. אני רגיל שבירות מרירות לי , או לפחות טעם הלוואי שלהם מריר, אבל הבירה הזאת פשוט מתוקה עם טעם לוואי נהדר של שוקולד. למזלי (ולצערו של הכבד שלי) , שחף החליט להשתפן ונשארתי עם 750 מ"ל של דונקר לעצמי. כשאתה שותה את הבירה אתה לא מרגיש את כמות האלכוהול הנכבדת מאוד שלה, בעיקר בגלל שהמתיקות מסתירה אותה, אבל כשאתה קם מהספה בשביל להביא עוד קצת במבה לשולחן, זה פוגע בך במלוא העוצמה, זאת בירה חזקה, מאוד. מבחינת הגיזוז שלה הוא מאוד עדין וכמעט אינו מורגש (בגלל זה קצת קשה לי לחשוב על הבירה כבירה), והולך מצוין עם הטעמים המתוקים והשוקולדים של הבירה.

מבחן הטעימה

גוף – 4 הבירה בכלל לא קלילה , וממש התקשתי לשתות את כל הבקבוק

גיזוז – 1- עדינה מאוד, כמעט ואינה מורגשת

כמה האלכוהול מורגש- 2 כמעט ולא מורגש עד שקמים מהספה ומרגישים את זה

סה"כ אני מאוד אוהב את הבירה הזאת,וחבל שלא היה לי קינוח לאכול איתה , אחת הבירות הטעימות יותר ששתיתי

ואפילו בירבלוג צ'ויס!

האתר של המבשלה גם דיי מגניב : תלחצו כאן

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: ואן הונסברוקארץ מוצא: שנת השקה: 1989
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
2 קולות, ציון ממוצע 4.00 (ציון שקול 78%)

השאר תגובה