אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

קורונה - הבירה (המקסיקנית) הטובה בעולם מקסיקו

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (3/5)
"Life, alas, is very drear. Up with the glass! Down with the beer!"
Louis Untermeyer
קצת רקע:
הבירה יוצרה לראשונה בשנת 1940. הבירה משווקת ב-180 מדינות ברחבי העולם ומיוצרת אך ורק במקסיקו, היא המותג השלישי בעולם מבחינת מכירות אחרי Bud ו- Bud Light. קורונה הושקה לראשונה בישראל בשנת 1992 על ידי תימקו בירה בע"מ. נתח השוק של בירה קורונה בישראל הוא השלישי בעולם, אחרי מקסיקו וארה"ב.
בשנת 1993 נרכשה Grupo Modelo על ידי יצרנית הבירה הגדולה בעולם – Anheuser Busch במטרה להשיג דריסת רגל בשוק המקסיקני. השקעתה ב-Grupo Modelo היתה מהטובות שעשתה אי פעם ושוויה של החברה בבורסה של מקסיקו סיטי עלה לאין ערוך.
סיפור ההצלחה של בירה קורונה החל במקרה כאשר בשנת 1981 הפכה כמעט בין לילה לבירה הנמכרת ביותר בקליפורניה ללא כל פעילות שיווקית.
כיום, בירה קורונה היא הבירה המיובאת מספר 1 לשוק האמריקאי ומוכרת בו ככפליים מהמתחרה הקרוב ביותר.
התחרות בבירה קורונה הביאה את כל יצרניות הבירה בעולם להשיק בקבוק שקוף בנוסף לבקבוק החום המסורתי. אף אחד מהחיקויים הרבים שקמו לבירה קורונה בשוק המקסיקני ובאירופה לא הצליח לחקות את הצלחתה.

המבשלה של בירה קורונה, Grupo Modelo, נוסדה על ידי פבלו דיאז בשנת 1925, ופרוסה ברחבי מקסיקו. גרופו מודלו היא המבשלה ה6 בגודלה בעולם, ומייצרת בשנה 60 מיליון הקטוליטרים (הקטוליטר = 100 ליטר) של בירה בשנה. בבעלותה מעבר לשבע מבשלות ענק מהמתקדמות בעולם, והמפעלים המייצרים את הבקבוקים, הפקקים, הקרטונים ומתקני הייצור למבשלות. אם לא די בזה, בבעלותה גם שדות השעורה המשמשת בבישול הבירה ומכרות הזכוכית אשר ממחציביהם מיוצרים הבקבוקים.

ישנה דעה רווחת שכדאי להוסיף פלח לימון לבירה. למרות זאת, במקסיקו שותים קורונה ללא פלח לימון. מקור הלימון בפיית הבקבוק הוא, שלא כבשמועות המופצות על ידי מתחריה, בגולשים האמריקאים שהגיעו בתחילת שנות השמונים לחופי Baja California והחלו תוחביםאת פלחי הליים, המצויים ביחד עם הצ'ילי על כל שולחן מקסיקני, לפיית הבקבוק.

סגנון הבירה:
קורונה אקסטרה משווקת אך ורק בבקבוק זכוכית 355 מ"ל שקוף ומכילה 4.6% אלכוהול. טמפ' הגשה מומלצץ היא בין 2-4 מעלות. מתאימה לשתייה ליד אוכל מקסיקני ומזרח תיכוני, בעיקר מאכלים חריפים.

הבירה היא מסוג פייל לאגר – בירות בהירות מאוד עד זהובות, בעלות טעם מריר של כשות בדרגות שונות.
הבירה עצמה:
ראשית צריך לציין את הבקבוק השקוף והמאורך, שבאמת אין דומה לו. הבקבוק נותן תחשוה של הנה, זאת הבירה שאנחנו נותנים. זה הצבע, אלה הגזים – אם אתה רוצה טוב, אם לא אל תעשה טובות. ואכן כמו שכתוב למעלה, הרעיון קנה מספר לא קטן של אנשים בעולם. הבירה הזאת, כמו שצבעה מראה מהרגע הראשון – היא אולי הבירה הקלילה ביותר שקיימת, וכך גם צבעה, שהוא אולי הבהיר ביותר שקיים בבירה. הבירה יורדת בגרון כאילו שותים מיץ ולא בירה, ויותר מזה אפשר להגיד שאם אני מדרג קלילות בבירות, אני אדרג אותן מקורונה כקלילה ביותר עד גינס ככבדה ביותר. מעבר לזה, הבירה מאוד ברורה. מיד מהשנייה הראשונה ניתן להרגיש בטעם של תירס או אורז מלווה בגיזוז לא עדין במיוחד, אך לא מפריע לטעם. אין בה איזה תחכום מיוחד כמו בשאר הבירות המיוחדות, והיא מאוד מתאימה לים או סתם לשתייה עם חברים. באמת שניתן לשתות ממנה עוד ועוד בלי להרגיש בכלל מלא או שהאלכוהול מתחיל להשפיע.
מבחן הטעימה:
קלילות – 5. אין בירה יותר קלילה מזו.
גזים – 2.5. מרגישים את הגיזוז, אך אין הפרעה ממשית. ואני לא אוהב גזים.
כשות – 0.5. לא מורגש בכלל.
אלכוהול – 0. אם לא היה כתוב, לא הייתי מאמין שזה משקה אלכוהולי.
דבר האישה: "וואו זה טעים!!!".
סה"כ ציון 3. בירה מאוד קלילה ונחמדה, שיכולה להחליף את הגולדסטאר בים או עם חברים. ייתכן ואם את אישה שמחפשת בירה שתיהיה לך קלה לשתייה, אבל שעדיין תיהיה בירה בשונה מה"בירות" דובדבנים למיניהן, זו הבירה בשבילך. ואם אתה גבר, שממש לא בא לך בירה באותו רגע, אבל מה לעשות כולם שותים ואתה לא רוצה להישאר לבד, זו הבירה בשבילך. מעבר לזה, אם ישאלו אותי קורונה או גולדסטאר? גולדסטאר בשבילי, אלא אם ממש ימאס לי. מה שכנראה לא יקרה.
לחיים,
שחף.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: גרופו מודלוארץ מוצא: יצרן: Anheuser–Busch InBevשנת השקה: 1940
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
5 קולות, ציון ממוצע 3.40 (ציון שקול 69%)

השאר תגובה