אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

עופרה - כהה עם כנפיים ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4.5/5)

"You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but a the very least you need a beer."- Frank Zappa

קצת רקע:


מבשלת פפו הוקמה ב2009 ע"י היינן מוטי בוהדנה במושב צלפון הממוקם צפונית לבית שמש. המחזור החודשי של פפו הוא בסביבות ה10000 בקבוקים, כאשר יש 8 סוגי בירה שונים. פפו היא חלק מטרנד בירות הבוטיק שממשיך וגדל בארץ משנה לשנה, כאשר יותר אנשים מעדיפים בירות עם טאץ' אישי מאשר בירות מסחריות דוגמת גולדסטאר או טובורג שנמכרות בכמויות סיטונאיות. מבשלת פפו היא בעצם מבשלת האחות של יקב נבות , שמייצרת יינות בוטיק ישראלים , גם היא בהדרכת מוטי בוהדנה.

סגנון הבירה :

הבירה היא בירת אייל כהה. על גב הבקבוק מתוארת כבירה ארומתית עם סיומת עשירה, טעמי אגוזים קרמל וקפה. הבירה מכילה 5.6% אלכוהול. הבירה מיוצרת בתהליך של תסיסה עילית ותסיסה שניה בבקבוק עצמו.

הבירה עצמה:

כשהחלטנו להכנס לתוך כל העניין הזה של בירות ישראליות, לא באמת ידענו כמה יש. חשבנו שיש את גולדסטאר ועוד איזה שתיים- שלוש מבשלות של בירה שעושות סוג אחד או שניים של בירה באמת טובה. רק שהתחלנו יותר לערוך מחקרים ולהתמקד בפרויקט הזה , גילינו שסצנת הבוטיק בארץ היא ענפה ברמות שאי אפשר לתאר. כמובן שכולם שמעו על מבשלת הגולן שמייצרת את בזלת, שהיא בעצם בירת הבוטיק הכי מפורסמת, אז השבוע כשהחלטנו לטעום בירת בוטיק ישראלית, הלכנו על אחת שלא שמענו עליה- פפו. אני חייב לסייג את כל מה שאתם עומדים לקרוא בזה שאני אחד האוהדים הגדולים ביותר של בירות כהות. וכשהייתי צריך לבחור את הבירה הראשונה שנשתה, לא היתה ברירה אחרת. בכלל, יש פה איזושהי תחושה של גאווה שמבשלה קטנה במושב קטן עושה בירה כל כך מיוחדת. מהשלוק הראשון התאהבתי בבירה הזאת, היא הזכירה לי למה אני כל כך אוהב בירות כהות. הארומה של הקפה והקרמל משתקפת דרך הצבע הכהה (שחור אפילו) של הבירה , ויש סיבה טובה לכך שהפקק שחור.הבירה מתקיפה את כל בלוטות הטעם במרירות נעימה כזו שמשלבת מתקתקות קרמלית וניחוחות עזים של קפה. ועל טעם הלוואי אין בכלל מה לדבר, טעם חזק של קפה, כאילו אני לא יושב על הים עם בירה ביד, אלא בבית קפה מתורבת עם כוס של הפוך איטלקי משובח. הבירה אינה מפוסטרת ומרגישים את זה בטריות שלה, כל טעם במקומו , והחוויה הכללית פשוט מהנה. יש לה את הטעם המהנה הזה של בירות כהות, אבל בלי הכבדות שבאה אחרי, מן שילוב מדהים כזה שלא פוגשים בהרבה בירות. הדבר היחיד שאפשר אולי להסתייג ממנו הוא כמות הגזים. ספציפית אצלי הגזים התפרצו החוצה מהבקבוק והמשיכו כמו הר געש במשך דקות ארוכות, אבל אחרי שזה הפסיק, אין ספק שהבירה היתה מעולה.

מבחן הטעימה:

גוף – הבירה קלילה להפליא ביחס לבירות כהות אחרות – 2

גיזוז – טיפה יותר מדי – 4

כמה האלכוהול מורגש – כמעט ולא, יכולתי להמשיך לשתות עוד ועוד -1.5

לסיכום , גבר מאושר, ואם אני צריך לבחור בין זה לבין גולדסטאר..כנראה שאני אבחר פפו עופרה, היא פשוט עד כדי כך טובה.

ציון כללי – 4.5

דבר האישה: "וואו זה ממש טעים, ממש מרגישים את הקפה"

בסה"כ בירה מצוינת לכל זמן ביום, במיוחד בשעת דמדומים רדומה.

שלכם,

ניצן.

דעה שנייה – שחף אשכנזי: אין ספק שזו גאווה ישראלית לדעת שיש כל כך הרבה מגוון של בירות בוטיק ישראליות. למרות זאת, פחות אהבתי את העפרה של פפו. הטעם ללא ספק מיוחד – פעם ראשונה שאני שותה בירה ומרגיש כאילו אני שותה קפה. כמות הגזים בהחלט גבוהה מידי לטעמי, ובכללי אני פחות חובב בירות כהות.
גוף:3 – לדעתי הבירה פחות קלילה, ולא מיועדת לשתיית כמות מרובה.
גיזוז :4 – הרבה יותר מידי גזים.
כמות האלכוהול המורגש: 1.5 – כמעט ולא מרגישים.
גולדסטאר או עפרה? ייתכן שלעיתים רחוקות ובשביל הגיוון והטעם הבהחלט מיוחד שיש לבירה, הייתי לוקח אותה במקום גולדסטאר.
ציון כללי: 3 – גבר אדיש +.

לחיים,

שחף.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: פפוארץ מוצא: יצרן: מבשלת פפושנת השקה: 2009
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
0 קולות, ציון ממוצע 0.00 (ציון שקול 0%)

השאר תגובה