אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

סנט ברנרדוס כריסמס אייל - יש סיבה לחגוג את כריסמס בלגיה

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (3.5/5)

גככככככ

קצת רקע:

סנט ברנרדוס כריסמס אייל היא אחת מני בירות רבות המיוצרות במנזר סנט ברנרדוס שבוואטו, בלגיה. הבירה הזו היא Special Edition (גרסה מיוחדת) שמגיעה רק בתקופת החגים (הנוצריים, למי שהתבלבל), כמו שניתן להבין מהשם.

סנט ברנרדוס היא מבשלת מנזרים עתיקה שמבשלת בירה איכותית במגוון סגנונות כבר כמעט 100 שנה. היא יושבת בעיירה הציורית וואטו (Wattu) שבבלגיה.

brewery

סגנון הבירה:

סנט ברנרדוס כריסמס אייל מוגדרת בתור אייל בלגי חזק, ובמבשלה מגדירים אותה בתור בירה כהה עונתית, המבושלת בסגנון הנקרא קוודרופל סטייל קלאסי של מבשלות המנזרים הטובות בבלגיה. הבירה כהה ולא מסוננת,בעלת ראש קצף קרמי וקטיפתי, מכילה 10% אלכוהול, ומיועדת לשתייה בליל חורף קר של תקופת החגים. טמפרטורת הגשה מומלצת 9-11 מעלות. הבירה מגיעה רק בבקבוקים של 750 מ"ל או בחביות.
* הערת העורך: כעת ניתן להשיג את הבירה בארץ גם בבקבוקי 330 מ"ל.*

לפי אתר המבשלה, לבירה פרופיל טעמים של מנטה, ליקריש, משמש, ולתת קלוי.

christmas_ale(1)

הבירה עצמה:

סנט ברנרדוס כריסמס אייל היא בירה כהה ובעלת ראש קצף יפה וקטיפתי, שמהווה סוג של תחרות לבירת האבט 12 של סנט ברנרדוס, שגם היא בירה בסגנון דומה. מיד עם הטעימה שלה מרגישים שהבירה יועדה ללילות חורף קרים. זו בירה כזו שאחרי ששותים ממנה מרגישים חמימות כיפית בכל הגרון והבטן, והיא גורמת לרצון עז ללכת לישון. ככה זה כשחורף. רוצים שיהיה חם, ורוצים ללכת לישון. צבעה כהה מאוד כיאה לאייל בלגי חזק שמיוצר במנזר. הבירה הגיעה בבקבוק 750  מ"ל ועל כן הייתה לו סגירה של פקק שעם, מה שיחד עם טעם הבירה ובעיקר כמות האלכוהול שבה נתן החווית שתיה של יין בכלל. הבירה יחסית מוגזת, מה שלי קצת הפריע. הגיזוז תוקף ומשאיר עיקצוצים על הלשון גם אחרי שהבירה ירדה בגרון. מעבר לזה היא מתוקה מאוד ונוחה לשתייה. בנוסף היא די קלילה, למרות 10 אחוזי האלכוהול שמעטרים אותה.קגגגקגק

גוף – 4, כהה וקרמית.

גיזוז – 3.5, מוגזת, מעט יותר מידי לטעמי.

אלכוהול – 4, יודעים שהוא שם, מרגישים שהוא שם – אבל לא מפריע.

כשותיות – 0.5 לא מורגש בעליל. האלכוהול מכסה על זה.

בסה"כ סנט ברנרדוס כריסמס אייל מקבלת 3.5, ובהחלט אשתה אותה בכריסמס הבא. מרי כריסמס!

לחיים,

שחף.

 

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: סנט ברנרדוסארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
2 קולות, ציון ממוצע 3.50 (ציון שקול 72%)

השאר תגובה