אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

ליבירה פורטר - פנינת הצפון ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

"Fermentation may have been a greater discovery than fire" -David Rains Wallace 

קצת רקע:

מבשלת ליבירה הוקמה בחיפה בשנת 2007 ע"י לאוניד ליפקין, כמבשלת בוטיק ישראלית לייצור בירות מקומיות. המבשלה יכולה לייצר 300 ליטר בבישול אחד, וכ30,000 ליטר בשנה.

בסוף שנת 2010 נפתח בר ברחוב הנאמנים 21, חיפה, בו מוכרים את הבירות שהמבשלה מייצרת (ובירה אורחת מדי פעם), הכל עם יחס אישי וחם של עובדי המקום.

הבירות שמייצרים שם אינן מפוסטרות או מסוננות, ואינן מכילות חומרים משמרים, הכל ע"מ ליצור את הבירה הטרייה ביותר שאפשר.

סגנון הבירה:
בירת הפוטר היא בירת אייל בריטית כהה, שמאופיינת בטעמי שוקולד , ומרירות שנובעת מכשות בריטית מסורתית. הבירה מכילה 5.3%, טמפרטורת ההגשה המומלצת היא 5-7 מעלות.

הבירה עצמה:

לפני הכל ווידוי, אני מאוד אוהב את פאב ליבירה, זה אחד הפאבים השכונתיים היותר חמים שהייתי בהם, וכשנודע לי שנשתה את הבירה במרכז, מבקבוקים , ולא בפאב מהחבית, טיפה התאכזבתי. כל האכזבה הזאת ישבה לי כאבן על הלב, עד הרגע שבו מזגתי לי כוס מלאה בבירת הפורטר הנפלאה הזאת. כפי שאתם כבר יודעים הבנתם, אני אוהב בירות כההות, אני אוהב את המרירות שלהן, את (בדר"כ) טעמי הקפה והשוקולד החזקים שנשארים איתך לזמן ארוך, והפורט של ליבירה יודעת איך לרצות אותי. דבר ראשון, הגיזוז של הבירה עדין ברמות שכמעט לא קיימות, והיא נורא נעימה לשתיה. הטעם שלה הוא מריר ועדין , בדיוק כמו שאייל כהה טובה צריכה להיות. בכלל, העדינות הזו, ביחד עם הקלילות של הבירה עצמה, גורמת לתחושה שאתה תוכל לשתות עוד ועוד בירה, ותפסיק רק כשיודיעו לך , שהיא נגמרה. אני אישית שתיתי אותה לצד מנות בשריות , והיא ממש התאימה להם והשלימה אותם , והפכה את הבשר להרבה יותר טעים. הבירה מותירה בפה טעם נהדר (כמובן שזה תלוי בבנאדם) של מרירות עדינה וטיפות של טעם קרמלי/שוקולדי. באמת שלא הייתי מתנגד לעוד בקבוק או שניים.

מבחן הטעימה:

גוף -2- , יחסית לבירה כהה, היא קלילה ברמות שהפתיעו אפילו אותי

גיזוז- 1.5, הגיזוז שלה עדין ותואם באופן מושלם את העדינות של הבירה

כמה מורגש האלכוהול- 1 , אפשר לשתות את זה כל היום בלי להרגיש ששותים בירה (תיהיה קצת בעיה שנרצה לקום מהכסא, אבל אנחנו לא חושבים כל כך הרבה קדימה).

בסה"כ אני גבר מאושר מאוד, בעיקר בגלל שזכיתי לשתות (שוב) את אחת הבירות הישראליות האהובות עלי באחת מהמבשלות (אם לא ה-מבשלה) האהובות עלי.

ציון כללי –4

אם אתם אי פעם בחיפה, תקפצו לנאמנים 21, תזמינו לכם חצי פורטר ואיזה פוקצ'ה נחמדה ותהנו מחוויה נהדרת. אם צריך לבחור בין זה לגולדסטאר..תלוי במצב רוח, אבל כנראה שאני אלך על הפורטר.

שלכם, ניצן.

דעה שנייה – שחף

בתור אחד שבדרך כלל לא אוהב בירות כהות, אני מופתע לטובה מהבירה הזאת. היא מאוד קלילה למרות שהיא כהה, והיא משאירה טעם לוואי מתוק חמצמץ, כאילו הכניסו פנימה סאוור סקיטלס ונתנו לסוכריות לתסוס ביחד עם הבירה. זו בירה מאוד מיוחדת שמשאירה טעם לעוד, גם עוד מאותו סוג וגם רצון לנסות את שאר ההפתעות שמכינה לנו המבשלה.

גוף – 1.5, הבירה מאוד קלילה.

גיזוז – 1.5, כמעט לא מורגש.

כמה מורגש האלכוהול – 2, מרגישים שיש אלכוהול, אך זה חלק מהטם.

ציון כללי – 3.5.

לחיים,

שחף.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: ליבירהארץ מוצא: יצרן: מבשלת ליבריהשנת השקה: 2007
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
0 קולות, ציון ממוצע 0.00 (ציון שקול 0%)

השאר תגובה