אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

כהה מרושעת של רונן - סוג טוב של רשע ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

קצת רקע

הכהה המרושעת של רונן, שבוססה על Pete's Wicked Ale, בושלה ע"י עופר רונן עקב אהבתו הגדולה לבירה של פיט, והרצון לשחזר בירה דומה בארץ. כשפגשנו את עופר, הוא סיפר לנו שכאשר היה בליקר סטור מקומי בארה"ב וחיפש בירה, כל מה שהוא יכל למצוא היו בירות לייט, ובירות אמריקאיות חסרות טעם. לפתע, גילה את הוויקד אייל בזווית העין ומאז- השאר היסטוריה. עופר בישל את הגרסא שלו לבירה, וקרא לה Ofer's Wicked Ale, אבל בסופו של דבר החליט לעברת את השם , וכיום אנחנו מכירים את הבירה כ"כהה המרושעת". הבירה זכתה בתואר הבירה הכהה הטובה ביותר ב"לונגשוט 2010", וכן במדלית כסף בBIRA 2011.

בדמותה נבראה הכהה המרושעת

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון אייל כהה/חום, סגנון שמאופיין בלתת קלוי היטב ובטעמי קפה ושוקולד. לבירה, בדומה לבירות קראפט אמיריקאיות רבות, מוספת כמות מכובדת של כשות שמוסיפה עוד פאנץ' של טעמים. הבירה מכילה 6.2% אלכוהול וממולצת לשתיה בטמפרטורה בין 5-7 מעלות צלזיוס.

הבירה עצמה

הניחוח הראשון שמגלים כשמריחים את הבירה (לפני השלוק הראשון) הוא שוקולד וקפה. למעשה אם נריח את הבירה בעיניים עצומות אנחנו עלולים לטעות ולחשוב שאנחנו עומדים לשתות פורטר עסיסי או סטאוט קלוי היטב. ההפתעה שמתגלה בפנינו כשטועמים את הבירה היא הקלילות המדהימה יחסית לארומה שלה. פורטרים וסטאוטים, שנושאים ארומה דומה, הן בירות עם טעמים אגרסיבים, לפעמים גם כבדים יותר, שדורשים לגימות ארוכות ואיטיות, ואילו הכהה המרושעת מביאה את הארומה הזאת עם קלילות מדהימה. הבירה נמזגת עם ראש קצף שנעלם מיד, והארומה מתפשטת ברחבי כל החדר. לבירה טעמים מודגשים של קפה ושוקלד ובין לבין הכשות גם מתבלטת. הטעם שנשאר לאחר כל לגימה הוא טעם כשותי עדין שמזמין עוד ועוד לגימות. הכשות עצמה מתחבאת לפעמים בין טעמי הקלייה העמוקים (הקפה והשוקולד) אבל מורגשת ברקע, ובמיוחד בטעם הלואי. סה"כ זוהי בירה מצוינת, קלילה , ונעימה לשתיה.

קצת מפחיד לא?
תמונה: שי גלבוע

מבחן הטעימה

גוף-2- בירה מאוד קלילה עם טעמים מאוד עמוקים של קליה.

גיזוז -1.5- מדויק לחלוטין , מלווה את הבירה בצורה מצוינת.

כמות אלכוהול מורגשת -1- לא מרגישים כמעט בכלל, עד אחרי השתיה.

כשותיות – 3- מלווה את טעמי הקלייה הדומיננטים

ציון כללי -4- בירה מצוינת שאפשר לשתות כל היום.

שלכם

ניצן

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: שריגיםארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
7 קולות, ציון ממוצע 4.43 (ציון שקול 87%)

3 תגובות לכהה מרושעת של רונן

השאר תגובה