אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

טריפל הגליל - הצפון מרגיש כמו בלגיה ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3.5/5)

קצת רקע

בגליל נתקלתי לראשונה במהלך סיורי באינטרנט, כאשר קראתי על ברופאבים ישראלים. אומנם המבחר העצום שנמצא בברופאב משך אותי, אבל קיבוץ מורן קצת רחוק לי לנסיעת אחה"צ. אז קפצתי לבירמרקט והבאתי לי כמה בירות של הגליל משם ובפניכם הטעימה של הבירה הראשונה שטעמתי, הטריפל.

סגנון הבירה

הבירה, כפי שהשם מרמז, היא בירה בסגנון טריפל בלגי. הבירה מאופיינת ע"י אחוז אלכוהול גבוה, ולרוב גם טעמים מתוקים. טריפל הגליל מכילה 8.2% אלכוהול.

DSCN0856

הבירה עצמה

הבירה נמזגת ללא ראש קצף בכלל (אולי בשל העובדה שהיא מחכה כבר כמה חודשים שאני אטעם אותה (היא עדיין בתוקף! בדקתי!)) עם צבע זהוב-כתום עכור יפיפה, פשוט עושה חשק לשתות אותה. הארומה , ארומה מתקתקה, פרחונית, שוב, עוד נקודות ל"סקסיות" של הבירה.  בשלוק הראשון מורגשת בירה מתוקה, שלאחריה מגיע גל של חריפות אלכוהולית שעושה מפיכם עץ הסקה ומחממת אותו בעדינות.  טעם הלוואי שהבירה משאירה מאופיין ע"י טעמים מאלטיים עדינים, מין מתיקות מרחפת בפה, נהדר. אני כנראה חבר הצוות שהכי אוהב טריפלים ב"בירבלוג", כנראה בגלל הנטייה שלהם להיות מתוקות ומרירות כאחד, אלה בירות עם אחוזי אלכוהול מאוד גבוהים , וטעמים מאוד חדים , אבל אם הן נעשות בצורה טובה, הבירה שיוצאת היא נהדרת. עם הגליל אני קצת בדילמה, מצד אחד, אני מת על הטעמים המתוקים והמתרפצים (הגיזוז הגבוה יחסית גורם להם להגיע לבלוטות הטעם אפילו מהר יותר, ולהיות , בלעז , explosive). צריך לומר, אבל שלא כמו בירות קלילות כמו חיטה , ופייל איילים, טריפלים הם בדר"כ קשים לשתיה, גם בגלל אחוז האלכוהול הגבוה, וגם בגלל הטעמים הנורא חזקים, והגליל אינה שונה במובן הזה. כמובן, שאם נשפוט את הטריפל הזו כנגד טריפליות אחרות (בלגיות בעיקר), הרי שהיא מתמודדת בכבוד (הרבה יותר טעימה לי מהטריפל של קסטיל או לה-טראפ טריפל למשל), ולכן אני מוכרח לומר שזאת בירה שהיא טובה, טעימה , למרות הכבדות האופיינית לסגנון הזה, והגיזוז הגבוה, שבדר"כ לא לטעמי.

DSCN0866

 

מבחן הטעימה

גוף-3.5-  קשה לשתיה, מרגישה כבדה.

גיזוז-3.5 אחד הדברים היחידים שהפריעו לי בבירה, גיזוז קצת  גבוה מדי לטעמי.

כמות אלכוהול מורגשת – 4- כן , זאת טריפל, והיא דואגת שתרגישו את זה, מהגרון, ועד לכבד.

כשותיות- נו באמת.

ציון כללי- 3.5- טריפל נהדרת, אילו רק היתה קלילה יותר, היתה עילוי אמיתי, אבל אני לא מתלונן, בירה נהדרת.

 

שלכם,
ניצן

 

 

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: הגלילארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
2 קולות, ציון ממוצע 2.00 (ציון שקול 52%)

השאר תגובה