אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

ברוקלין בראון אייל - חום זה השחור החדש ארה"ב

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3.5/5)

קצת רקע

כבר הרבה זמן לא שתיתי בירה של ברוקלין, מאז אותה בלאק צ'וקולט סטאוט שהתאהבתי בה מיידית. לפני כמה ימים עשיתי קניות, והבירה קרצה אלי ממעבר לדפי גבינות עמוסים. הגיע הזמן.

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון בראון אייל, סגנון שמאופיין בטעמים קרמלים אך עם זאת שומרים על טעמי קלייה בינוניים + (לא בדיוק סטאוטים או פורטרים, אבל המרירות הלתתית משם). הסגנון אהוב במיוחד על שחף, בעוד שיוחאי מגדיר אותו כ"סגנון בלי פאנץ'". הבירה של ברוקלין מכילה 5.6% אלכוהול ומתוארת כ"בירה חזקה" (הגדרה שרואים בדר"כ על בירות עם אחוזים גבוהים יותר).

הבירה עצמה

הבירה נמזגת עם ראש קצף שנעלם בין רגע כלומר, לא ממש שווה התייחסות.
הבירה בצבע חום כהה , נושקת לשחור, והרבה יותר כהה למשל מניוקאסל, שמייצגת את הסגנון בצורה מצוינת. בשונה מניוקאסל, שהיא טעימה ללא ספק ואחלה סשן ביר (session beer, בירה לשתיה עם החבר'ה), לברוקלין טעמים הרבה יותר מודגשים של קפה ושוקולד ואנשים שנמשכים יותר לסטאוטים ולתענוגות המרירים בחיים (קפה למשל) יאהבו את העומק הזה.
אנשים שנשמשכים לחד גוניות לתתית וקרמלית, לצערי, יתאכזבו. אפשר להגיד שהבראון אייל הזאת היא בראון אייל שרוצה להיות מרירה יותר, חזקה יותר, ולתת את הבעיטה הזו שאנחנו לא מצפים לקבל מבראון אייל ברוב המקרים.
נעבור לסוגיה שונה שהטרידה אותי, בירות שמתהדרות בתואר Strong Beer, מתהדרות בד"כ גם באחוזי אלכוהול יותר גבוהים מ5.6% (דיי ממוצע) , ובטעמים עמוקים מאוד שמחביאים את האלכוהול הרב הטמון בתוכן. אז הנה הפתעה, הבראון אייל אמנם לא מכילה המון אלכוהול, אבל איכשהו היא גורמת לאותן תחושות של בירות עם אחוזים גבוהים למדי: חמימות בגרון, רצון למאנצ'יס, ודחף בלתי נשלט למוזיקת גראנג'. היא מציגה גוף כבד יחסית לבירה שאמורה להיות , ע"פ הגדרתו של יוחאי "חסרת פאנץ'", טעמים מעניינים, וטעמי לוואי של שוקולד וקפה (מתחיל משוקולד ונגמר במרירות דומיננטית של קלייה עמוקה). האלכוהול, כפי שאמרתי קודם, בשונה לגמרי מרוב הסיקורים שלנו כאן בבירבלוג, מורגש כאילו הוא הרבה יותר ממה שכתוב על התווית, אכן בירה חזקה.

מבחן הטעימה

גוף-3.5 – הבירה הרוויחה את התואר בירה חזקה, הצבע שלה (לדעתי) פשוט מדהים (כמו שולחן כתיבה עתיק).

גיזוז-2.5-מורגש היטב בזמן השתיה.

כמה האלכוהול מורגש -3.5- להפתעתי, הרבה יותר משכתוב על התווית.

כשותיות – 2- מורגשת בין כל הטעמים של הקליה איזשהי מרירות כשותית, ולבירה ארומה כשותית נהדרת משולבת עם ריחות קלייה נהדרים.

ציון כללי – 3.5 – בירה לטעמי, ללילות חורפיים עם עוגית שוקולד צ'יפס בצד.

 

שלכם,

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: ברוקליןארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 2.00 (ציון שקול 58%)

2 תגובות לברוקלין בראון אייל

השאר תגובה