אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

בירה בברלין

פורסם ב מאת יוחאי מיטל

מתכננים טיול לברלין? אם אתם כאן סימן שתרצו לדעת על מקומות מומלצים לשתות בירות קראפט מקומיות ומיובאות.
ברלין, בהיותה עיר מרכזית ומודרנית, יכולה להתפאר בכמה מבשלות קראפט וכן במספר ברים מתמחים המוזגים בירות איכות מרחבי אירופה. כמובן שעולם הקראפט הוא נהדר אבל אי אפשר לוותר על חווית בירה גרמנית אותנטית וברלין לא תאכזב גם במישור הזה.

לשמחתי ישנם לא מעט מקומות מומלצים לחובב הבירה בברלין ולצערי לא הספקתי לבקר בכולם (אל דאגה – כולם במפה בסוף הכתבה + בונוס). אפרט בקצרה את חוויותי מהמקומות שפקדתי, לא על פי סדר העדפה אלא לפי סדר ביקור:

hofbräu berlin הופבראו

מבשלת הופבראו ("המבשלה המלכותית") ממינכן הינה אחת המבשלות הבולטות בבוואריה (המבשלה המלכותית של מדינת בוואריה). המבשלה בעלת היסטוריה וותק וכן אחת הדומיננטיות באירוע האוקטוברפסט (האמיתי) שבמינכן. מי שרוצה להינות מחווית התרבות הבווארית בברלין יוכל למצוא את הברוהאוס (מסעדה עם מבשלה) של הופבראו כמקום נהדר.
הבירות של הופבראו מבושלות במקום ע"פ המתכונים של המבשלה הגדולה שבמינכן. שולחנות העץ הגדולים והארוכים, המנות, תלבושות המלצרים והמוזיקה יתנו לכם תחושה של קפיצה לבוואריה. אנחנו שתינו את בירת האוקטוברפסט כי העיתוי התאים וכן את הדונקל (לאגר כהה). המלצר היה קצת מופתע שהזמנו רק חצאים – ובצדק. הבירות עשויות ברמה גבוהה ומדוייקת ביותר ומדובר בבירות שתוכננו להשתות בליטרים.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

GeorgBraeu גאורגבראו

ברוהאוס אותנטי נוסף שנותן חוויה מקומית וביתית. שילוב בין עיצוב וותיק וצעיר נותן קצת תחושה של סלון. התפריט יקרוץ למי שמחפש מנות ביתיות, חמות וגדולות וגם הבירות: במקום מבושלות שתי בירות הלאגר הקלאסיות – הלס ודונקל (בתרגום מילולי: "בהיר" ו"כהה", עד כמה שאני נגד ההגדרות האלה… פה זה באמת השם). הביצוע, לטעמי, פחות איכותי ומוקפד משל הופבראו ונותן יותר תחושה של בישול בירה ביתי, או לכל הפחות מוצר שפחות קשור לתעשייה הגדולה ובאמת מקומי וקטן.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

BRLO ברלו

במרחק נסיעה קצרה על ה-U (וממש מחוץ לתחנת היעד) ממוקם הברוהאוס הצעיר והמרשים. מה שמבחוץ נראה כמו מחסן בעיצוב של מכולה ענקית, מתגלה כמבשלה (גדולה באמות מידה ישראליות), מסעדה ובירגארדן. למסעדה שתי קומות, תפריט רחב ושירות קצת איטי. מי שמעוניין לשבת בבירגארדן יכול לזרז עניינים בשירות עצמי – לגשת לבר, לקחת בירה ולצאת איתה החוצה.
בברלו 20 ברזי בירה המוזגים את הבירות הקבועות שלהם, בירות מתחלפות וכן מספר ברזים אורחים ושיתופי פעולה של המבשלה. ניתן להזמין גם פלייט – מגש טעימות של בירות הבית או בהרכבה עצמית. ישנם גם סיורים במבשלה (ניתן להתעדכן בדף הפייסבוק).
על אף העיצוב והתפריט הצעירים והאוניברסלים, הקהל שמילא את המקום בביקורנו דווקא נראה היה מעט יותר מבוגר ומקומי. המקום היה מלא ותיקתק עבודה. הבירות של ברלו היו טובות וטריות אך חלק מהברזים האורחים דווקא איכזבו (תלוי, כמובן, מי בברזים). ערב נחמד מאוד וכנראה הנקודה עם הגישה הנוחה ביותר בתחבורה ציבורית.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

BREWDOG berlin ברודוג

רשת הברים של המבשלה הסקוטית המוחצנת לא פסחה על ברלין, והמעריצים יוכלו למצוא מקום חביב ביותר – עם אופי ברודוגי טיפוסי. אהבנו את משחקי הקופסה ומכונות הארקייד הנוסטלגיות (היינו שם בצהריים, די לבד למעט משפחה נוספת: ההורים שתו בירות והילדים שיחקו. אדיר). ישנן פינות ישיבה מסוגים שונים וגם שולחנות בחוץ וכן מנות אוכל (לא מסעדה, אבל יש מה לאכול). 30 ברזים מוזגים, בדומה לברלו, את בירות הדגל של המבשלה, בירות נסיוניות וברזים אורחים.
גם אם לא כל הברזים מאויישים – עדיין המבחר טוב ולא תצאו צמאים. תוכלו, עם זאת, לצאת עם בקבוקים ופחיות של בירות קראפט מעולות הן של ברודוג והן של מבשלות אירופאיות ואמריקניות אחרות. מחיר הבקבוקים אמנם לא לכל כיס אבל תוכלו למצוא שם דברים שלא בדיוק תראו במכולת. מי שחובב בירצ'נדייז יוכל להינות מחולצות, כובעים ועוד פיצ'יפקעס חביבים.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

STONE taproom סטון

סטון. המבשלה האמריקנית הוותיקה, מחלוצות מהפיכת הקראפט בארה"ב ושחקנית מובילה בחלק מהטרנדים הפכה גם למבשלה האמריקנית הראשונה לפתוח מבשלה באירופה.
מבשלת סטון (יחד עם הביסטרו והגנים, בדומה לקונספט שלהם בארה"ב) ממוקמת בפאתי ברלין, מרחק כשעה נסיעה. במקום ניתן למצוא, ככל הנראה, את מספר הברזים הגדול ביותר בבר אחד בגרמניה.
מי שהנסיעה גדולה עליו (כמונו, בכל זאת גוזל שעתיים מהיום) יוכל להינות מהטאפ-רום (כינוי ל"בר הבית" של מבשלה שאינו נמצא במבשלה) הממוקם באופן נגיש יותר בעיר. המקום קטן בהשוואה לאחרים, ניתן לשבת ליד שולחנות או על כריות ולהינות ממבחר בירות של סטון וגם קצת בירות אורחות. ניתן  למלא גראולרים או לרכוש פחיות (כשאנחנו היינו גם היה מבצע, בכלל כיף) ולנשנש משהו קטן. הבירות, כמובן, איכותיות, מהוקצעות, טריות מאוד ומוגשות בצורה מוקפדת, העיצוב מאוד אופייני לסטון והאווירה נעימה.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

לחצו והצטרפו לדיון ההמלצות על ברלין בקהילה שלנו בפייסבוק

 

MUTED HORN מיוטד הורן

המקום לחובבי ההארדקור קראפט. הבר הקטן בן השנתיים בדיוק חגג יומולדת כשביקרנו (יותר נכון – תיזמנו את ההגעה לשם לאירוע יום ההולדת). 22 הברזים מאויישים בבירות בסגנונות האופנתיים היום בקרב בירגיקס "רציניים": הרבה חמוצות, הרבה אימפיריאל סטאוטים. בעלי המקום, זוג קנדי, דואג להביא (אפילו במיוחד לבר במעין יבוא אישי) בירות הן מאמריקה (ארה"ב וקנדה) והן מרחבי אירופה. המקום מתמחה בבירה, ללא מטבח (כשאנחנו היינו היה דוכן המבורגרים בחוץ) אך ממוקם באיזור שופע מסעדות מזרח תיכוניות. מי שמחפש בירות של מבשלות כוכבות, חמוצות למניהן, סייזונים, מיושנות בעץ וכדומה – ימצא שם עולם ומלואו. הבירות הוגשו מהר על אף העומס הגדול באירוע. הכל היה נקי ומטופל כראוי והתחושה היתה של מקום מקצועי שמכבד את המוצר ואת הלקוח.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

MIKKELER berlin מיקלר

מותג הבירה של מיקל בורג – כוכב הפופ של עולם הקראפט-ביר – מתחזק ברים ברחבי העולם. במיקלר מוזגים את בירות המותג הנודד (מבושלות במבשלות שונות תוך שיתופי פעולה) וכן בירות אורחות. הבר של מיקלר בברלין מוזג מ-24 ברזים בתחלופה גבוהה (כולל הבירות המבושלות כאן בארץ באלכנסדר). על אף ההייפ הגבוה סביב המותג, המחירים לא גבוהים בהרבה משאר המקומות. האווירה אינטימית עם מקומות ישיבה קטנים, כוכים, פמוטים ונרות. הבירות (פורטר צ'יפוטלה וגוזה אבטיח) היו טובות אך לא יותר או פחות משל אחרים (החריפות של הצ'יפוטלה היתה בול, האבטיח בגוזה שהיתה סופר מרעננת לא הורגש מעבר לכותרת על הלוח). לא מקום לאכול, אלא אם כן אתם חמים על תפוצ'יפס ופלטת גבינות.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 LEMKE BERLIN למקה

ברוהאוס בעל שני סניפים סמוכים במרכז העיר. המקום מציג מספר בירות הנעות בין קלאסיקות מקומיות לבירות בהשראת הקראפט האמריקאי וכמובן מסעדה. ניתן למצוא מהדורות מוגבלות ובירות עונתיות של המבשלה וכן מגשי טעימות. במקום גם מקרר בקבוקים לרכישה של בירות הבית ובירות וינטאג' ייחודיות ממבשלות אחרות ומארה"ב. הבירות, בדומה לג'ורג'בראו, מתאפיינות בחספוס שניתן לפגוש במקומות קטנים – הן טובות ונעדרות פגמים בעלי משמעות, אך אינן יצירות מופת. מקום מומלץ למי שרוצה לשבת בכיף ולהינות מבירות בעבודת יד במרכז העיר. בין שני הסניפים הסמוכים, אגב, נמצא סופרמרקט "קאופלנד" המוכר את הבירה ובו תוכלו למצוא עוד בקבוקים ופחיות של מבחר מבשלות מקומיות ואף מעט יבוא, בזול יותר מאשר לקנות במקום.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

HOPS & BARLEY הופס אנד בארלי

ההגדרה הטובה ביותר לבר זה היא בר עם מבשלה ביתית. המקום הקטן והאפלולי (בקטע טוב) מבשל את הקלאסיקות המקומיות: הלס ודונקל, וכן בירות מתחלפות (IPA ושווארצביר כשביקרנו). ניתן למלא גראולרים לקחת ולנשנש משהו קטן. איכות הבירה לא היתה בשמים וטעמתי בירות ביתיות טובות ממנה. לא משהו נוראי, חס וחלילה, אך ציפיתי למעט יותר. בכל זאת – אם אתם בסביבה (אנחנו קפצנו לשוק הפשפשים) ומתחשק לכם משהו יותר מעניין מעוד פילזנר מסחרי – תנו קפיצה.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

BIEREREI בירראי

מקדש נוסף לבירות קראפט מרחבי העולם. בירראי התחילו כחנות בקבוקים ופחיות ("מרתף וינטאג'"). בחנות תמצאו בירות מרחבי אירופה וארה"ב עם היצע מפתה מאוד לכל חובב, כולל בירות מתיישנות משנים קודמות. לאחר מכן נוסף מול החנות הבר המתחזק 20 ברזים המכילים, כמה מפתיע, את הסגנונות האופנתיים גם הם: IPA, אימפיריאל סטאוט וחמוצות אלו ואחרות. המקום מכוון בירה ומורכב פחות או יותר מהבר ומקומות ישיבה. כשאנחנו היינו החנות כבר היתה סגורה, אך ניתן לקבל את תפריט הבקבוקים (וואו. המון) והברמן החביב יביא עבורכם. מי שמעוניין לשתות במקום מוזמן, בעבור דמי חליצה.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 

לרשותכם מפה של נקודות אלו ועוד רבות שלא ביקנו בהן, לחצו כאן להורדה של קובץ המפה לפתיחה בתוכנות ניווט (כגון maps.me ועוד). יש לכם מקום להוסיף? צרו קשר.

 

2 תגובות לבירה בברלין

השאר תגובה