אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

Sleeping Giant IPA - תמשיך לישון אוסטרליה

פורסם ב מאת ניצן זיצר (1.5/5)

The selling of bad beer is a crime against Christian love.
–Law, City of Augsburg, 13th century

קצת רקע

את הבירה קיבלתי כחלק ממארז מקרוב שבא לבקר מאוסטרליה, והיא הראשונה שאני טועם ממארז ה"Aussie Craft Beers" , התווית יפה, יש פוטנציאל!
sleeping

סגנון הבירה

כפי שהשם מרמז, הבירה היא בסגנון IPA, סגנון שמאופיין בארומה כשותית, הדרית ופרחונית, וטעמי כשות חזקים ומתפרצים. הבירה מכילה 5.4% אלכוהול.

sleeping-giant-ipa

הבירה עצמה

הבירה נמזגת עם ראש קצף לבן יפה, וצבעה ענברי וצלול. כמו כל בירה שאני שותה, במיוחד עם IPA, קודם כל אני נוהג להריח את הבירה, לנסות להבין מה יהיה איפיון הטעם שלה לפני שאני טועם, ורק אז ניגש למלאכה. מה אני אגיד… כשות אין פה. כשפתחתי לראשונה רכז לתת נוזלי, היה לו ריח מאוד ייחודי, ריח מתוק , מזכיר קצת ריח של צוף , אבל עם דגשי דגנים ברורים, מאלטי להפליא. כשהרחתי את הבירה הזאת , זה החזיר אותי לשם, אבל איך זה יכול להיות? זאת בירת IPA!! היא אמורה להיות בנויה על טהרת הקסקייד והנורתרן ברואר! האם מישהו החליט שהוא לא משחק לפי הכללים , או שפשוט הוא ניסה ולא ממש קלע? טעימה ראשונה – מתוק, טיפה כשות ברקע, מתוק, מאלטי, כמו רכז לתת מעורבב עם מים. שלוק שני, אולי זה ישתפר? האף כבר כמעט נוגע בראש הקצף, אך לא מזהה אף טיפת רמז כשותי, ושוב, מתיקות, מאלטיות, וזהו. טעם לוואי מאלטי חזק כאילו לקחתי כפית של רכז לתת ושמתי בפה (רמז, זה לא טעים). יחסית לבירה עם תווית כל כך מהודרת, התקוות שלי היו בעננים, ולצערי התבדתי (בעוצמה). ככל ששותים יותר כך גם מרגישים יותר את האלכוהול, קחו רכז לתת, תדללו, תוסיפו וודקה, הבנתם את הרעיון הכללי?  הגיזוז בינוני (הדבר היחד בבירה הזאת שמתאים לסגנון), ודוגרי, אם אני אגיד את האמת, דיי מבאס אותי לכתוב על הבירה הזאת, היא פשוט לא טובה.

sleeping2

מבחן הטעימה

גוף -1.5 – גוף קליל, אבל מרגישה כבדה למדי בגלל הטעמים הסירופיים שלה.

גיזוז-2 – מתאים לסגנון, זהו.

כמות אלכוהול מורגשת -3- כמו וודקה מהולה בבירה.

כשותיות -1- אני אפילו לא רוצה לדבר על זה, חבל שאני סתם אתעצבן.

ציון כללי-1.5 אכזבה ממדרגה ראשונה, לא יודע באיזה זכות הם קוראים לה IPA, געגועים להודית המכוערת.

 

 

שלכם, ניצן.

 

מידע על הבירה

סוג: , , מבשלה: Gage Roads Brewingארץ מוצא: שנת השקה: 2005
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 1.00 (ציון שקול 48%)

השאר תגובה