אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

48 - בירה לאמיצים ישראל

פורסם ב מאת יוחאי מיטל (4.5/5)

בבירה 48 נתקלתי בשיטוטי ברחבי המטריקס האינטרנטי של עולם האלכוהול בארץ, בחיפושים אחרי בירות חדשות ומעניינות. וואלה- הצליח לי, ומצאתי את זו.

עכשיו נשארתי עם שם וסיפור מסקרן (נגיע אליו עוד מעט, בנתיים- תסתקרנו גם אתם) ובלי רעיון איפה להשיג אותה.

למזלי- לא הרבה זמן אחר כך נפתחה הבירמרקט, וה-48 הגיעה אל סליק הבירות לסיקור (שהוא סליק נפרד לחלוטין מהסליק לשתייה שוטפת).

אז מה הסיפור המסקרן? נתחיל עם הכיתוב המתנוסס על התווית האחורית:

"כשהסתיים המנדט הבריטי ומייק פלנגן, חייל אירי חובב בירה בצבא הוד מלכותו, נדרש להתקפל הביתה, הוא נכנס לטנק הקרומוול שלו ונסע הישר למחנה של ארגון "ההגנה". לצידו, על טנק נוסף, רכב מקדולנד, חברו הסקוטי. כך הקימו אירי וסקוטי בלילה חמים של קיץ 1948 את חיל השיריון הישראלי. 
היום ממשיכים נכדו של פלנגן וחבריו את השושלת המשפחתית עם בירת לתת המיוצרת בשיטה מסורתית בטעם עמוק ומיוחד.
הבירה הזו מוקדשת לפלנגן ולגיבורים מסוגו."
(מפקפקים?)

מצגת-48C-1

הבירה, שכיום מבושלת במבשלת העם, יוצרה ונהגתה על ידי ליאור הרץ- הנכד. אליו חברו אמיר פוגלמן ושי רביד (האמיצים. לפי הבקבוק).
הרץ, ששהה שלוש שנים בניו- זילנד, נשבה בקסמי בירות הבוטיק (ואחרי טעימה של בירות מהאיזור, אני לא מופתע בכלל).
עוד כשלוש שנים של בישולים בבית, סיורי מבשלות בגרמניה ובדנמרק ובישול עם המקומיים נדרשו על מנת לשכלל את המתכון לכדי המטרה הסופית.
"הרעיון שלנו היה לייצר בירה נעימה, שכל אחד יאהב לשתות, והרבה. רצינו לייצר בירה מעט מתוקה, אך עם זאת מורכבת- מעט חמיצות ומרירות במידה".

Slide 1

אני חייב להסכים. לדעתי- הבירה מקסימה.
היא פשוטה, ובעלת עידון שעונה בדיוק על המטרה. הגוף של הבירה חלק, מאלטי ובעל הקטיפתיות שאני תמיד מחפש. לא כבד ומשביע- ולא מיימי ודליל.
הגיזוז של הבירה דיי צפוף, אבל בבועות עדינות וקטנות. ממש לא נותן את התחושה של קולה שישבה פתוחה במקרר שבוע, כמו בירות אחרות עם גיזוז רפה, וגם ממש לא תוקפני כמו סודה קלאב.

2ac640be41c711e29f1422000a1fbc0e_7

התחושה האלכוהולית של הבירה לא מטורפת, אבל גם לא נחבאת אל הכלים. יש טעם אלכוהולי, אבל בלי הרבה תחושה גופנית. אולי אם אפשר היה לשתות אותה בכמויות מהחבית (-אם מישהו מוצא- נא לדווח למוקד).

הבירה משחקת על הקו המתקתק מאלטי, ואפשר להגדיר אותה כאמבר אייל, למרות שבהשוואה לאמבר אחרות, היא פחות מתאימה, לדעתי. יחד עם זאת היא נהנת מהרעננות הקייצית והכשותית שהופכת IPA עדינים למוצלחים בעיני.
ראש הקצף של הבירה מעלה את הניחוחות הרעננים- מתקתקים האלה לאוויר, ומעלה את החשק לעוד לגימה.. עד שהוא נעלם. בשלב הזה כבר לגמת מספיק כדי שהחשק יישאר בלי קשר לראש הקצף.

אני אישית שתיתי את הבירה בארוחת שבת, והליווי היה מצוין. אחר כך, אצל ניצן, שתיתי אותה לבד (טוב, היו שם עוד הרבה בירות, אז לא בדיוק לבד)- ושוב- נהנתי מכל לגימה.

Slide 1
לחצו למעבר למצגת המכירות של המבשלים

גוף- 3. חלק, קטיפתי, ועם זאת- קליל.
גיזוז- 3.5-ממריץ את הבירה- לא תוקפני ולא חלשלוש.
כמות אלכוהול מורגשת- 2.5-  יש תחושת טעם. אחלה.
כשותיות- 3. מרעננת וארומתית.
ציון כללי- 4.5- אם אמבר- אז האמבר האהובה עליי בנתיים. ואחרי הרבה זמן- מבחינתי- בירבלוג צ'ויס!

beer_blog_choice
אז תהיו אמיצים- ותחפשו אותה.
לרוויה,
יוחאי.

 

 

מידע על הבירה

סוג: , , ארץ מוצא: יצרן: מבשלת העם
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
11 קולות, ציון ממוצע 4.45 (ציון שקול 88%)

השאר תגובה