אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

1906 רזרבה אספסיאל - אולה! ספרד

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (3/5)

קצת רקע:

בסוף המאה ה19, כשחזר ממקסיקו, הקים חוזה ריברה קורל את המפעל "לה אסטרייה דה גליציה" (La Estrella De Galicia), שבה ייצר בירה וקרח. שילוב מוזר שכזה. המבשלה הוקמה בשנת 1906 (ומפה גם לקוח שמה של הבירה), בעיר קורוניה שבספרד. מאז ועד היום היא מנוהלת על ידי משפחת ריברה, במשך 4 דורות שלמים. כיום המפעל עוסק גם בייצור מים מינרלים, ברנדי, סיידר, יין ועוד. כמו כן המבשלה נותנת חסות לקבוצת כדורסל, להרכבים מוזיקליים שונים ולמכוניות מרוץ, והיא בין מבשלות הבירה הגדולות בספרד.

החברה מייצרת מספר מותגים של בירה, הכוללים את אסטרייה גליציה ספיישל, אסטרייה גליציה 0%, אסטרייה גליציה פילזנר, אסטרייה גליציה שנדי, וכמובן אסטרייה גליציה 1906 רזרבה אספסיאל.

סגנון הבירה:

1906 רזרבה אספסיאל היא לאגר עשירה וזהובה מאוד שנקראת על שם השנה שבה הוקמה המבשלה, והיא בעלת 6.5% אלכוהול. ייחודה של הבירה ע"פ המבשלה היא שבהכנה משתמשים בכמות כפולה של לתת קלוי, ובתערובת מיוחדת של כשות על מנת להגיע לטעם שלה. פירוט נוסף על הסגנון תוכלו למצוא במילון המושגים שלנו.

הבירה עצמה:

הבקבוק של הבירה הוא בהחלט מיוחד ויפה, ונותן הרגשה של בקבוק ישן-נושן, מה שמדגיש יותר את שמה של הבירה (1906). צבעה של הבירה בהחלט זהב עמוק כמו שמבטיחים, צבע בהחלט יפה והולם לבירה מהסוג הנ"ל. לדעתי מה שמיוחד בבירה הזאת היא שהספרדים הוסיפו לה תירס. במרכיבים על הבירה רשום שיש בה תירס. אם הבירה הייתה מיוצרת בגרמניה, כמה ראשים היו נכרתים. הדבר הראשון שמרגישים בעת טעימה הוא הגיזוז של הבירה. רק כאשר מתרגלים לפצפוץ הגזים בפה נין להבחין בטעם משולב של לתת עם תירס, כאשר יש עקצוץ כשותי בסוף הלגימה. בנוסף, ובאופן די מפתיע, האלכוהול מורגש בצורה די רצינית, מה שבדרך כלל לא מאפיין לאגרים רגילים. ייתכן שזה נובע עקב אחוז האלכוהול בבירה, שהוא גבוה ביחס ללאגרים אחרים (כ-1.5% יותר).

מבחן טעימה:

קלילות – 3.5, בהחלט קלילה.

גיזוז – 4, יותר מידי לטעמי.

אלכוהול – 3.5, בהחלט הרבה יותר מידי.

כשות – 2.5, לא מפריע להנות מהבירה.

בסה"כ ניתן להגיד שזוהי לאגר מודגשת וקיצונית, ואני נותן לה ציון כללי של 3. אם תינתן לי האפשרות לבחור בינה לבין גולדסטאר, ייתכן מאוד שהייתי מנסה שליש של 1906 רזרבה אספסיאל.

לחיים,

שחף.

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: אסטרייה גליציהארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 2.00 (ציון שקול 58%)

השאר תגובה