אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

שלנקרלה הלס - עשן על המים גרמניה

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

“There is food in beer, but there is no beer in food. Beer is like liquid bread — it provides the same necessary nutrients. I say, just lay off the food.” — Jim Koch

אני אוהב אוכל מעושן. זה לא סוד.

אני גם אוהב בירות מעושנות, זה גם לא סוד, רק תסתכלו על אלו שדירגתי מאז שהבלוג קם לתחיה אי שם ב-2012.

נעשה את זה קצר, אם חיפשתם בירה מעושנת טובה שגם קלילה, מרווה, ועושה חשק לעוד, קנו את הבירה הזאת, תחזיקו ארגזים שלה במרתף והפכו לחברים הכי טובים של חנות הבירה הקרובה לביתכם.

SHELLS

אם אתם רוצים לקרוא קצת יותר, המשיכו.

בפעם הראשונה ששתיתי את השלנקרלה הלס, הייתי גם אמור לכתוב עליה בדיוק את הכתבה שאני כותב עכשיו, אבל סיימתי את הבירה לפני שהתחלתי לכתוב. הפעם הצטיידתי בבקבוק מבעוד מועד, ובתקווה הבקבוק ישרוד עד סוף כתיבת שורות אלו.

שלנקרלה הלס, היא בירה בסגנון הלס (אם כי אפשר גם לקרוא לה Rauch-Hells או משהו כזה), בעלת 4.3% אלכוהול.

הבירה נמזגת לכוס בצבע קש-כתמתם עם ראש קצף לבן יציב וצפוף, מעט דומה לראש הקצף המפואר של דובל, אם כי אפשר להגיד בפרפרזה על טייד שיש ראש קצף לבן, ויש ראש קצף לבן דובל. ובכל זאת אנחנו מקבלים ראש קצף טיפה אופוויטי, יציב ומזמין, ובעיקר כזה שמפיץ לכל עבר ריח של עישון עמוק (נקניקיות מרגז בעל-האש ביום העצמאות מישהו?), כייאה למבשלה שמעשנת את הלתת שלה.

SHELLS2

בטעם: בעיקר עישון (תחשבו ל"ג בעומר, תפו"א במדורה, נקניק מעושן), טיפה ברזל, ומרירות כשותית עשבונית נעימה המלווה את העישון הקליל.

סביר כי אם לא שתיתם מעולם שלנקרלה, זאת תיהיה השלקרלה להתחיל איתה. היא הרבה פחות מעושנת מאחיותיה, המארצן, הוויצן והאורבוק (שבאה עלינו לטובה) המיוצרות במבשלת הלר, אבל היא מפצה על כך בקלילות משוגעת, גוף קליל ונעים, ובעיקר גיזוז שמלווה את הכל בצורה מדויקת.

אין מה להכביר במילים, זה ה-gateway beer לאנשיםשרוצים להציג את הקונספט של בירות מעושנות לחבריהם. היא מעולה לצד בשר, עדיף בשר טוב, אך גם טובה כמנה עצמאית, רק תשתו ותחשבו על רצועות בשר מעושנות, נמסות כמעט מהבישול הארוך שלהן, שם פחות או יותר נמצא הטעם. אם אי פעם היתה בירה מעושנת שהיא lawnmower beer, זאת הבירה. רוצו ותקנו, כל עוד יש פה קיץ.

SHELLS3

(כשיגיע החורף, צפו לסקירה של האורבוק, כאן, באותו מקום)

לסיכום: גוף: 1

גיזוז :2

כמות אלכוהול מורגשת: 1- העישון מסתיר את האלכוהול בצורה מופלאה, עשן נוזלי.

כשותיות: 2 – נותנת את המרירות הנעימה ברקע

ציון כללי : 4 (זאת כבר בירה מעושנת שלישית שמקבלת ממני ציון גבוה, keep ’em coming)

 

שלכם,

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: הלרארץ מוצא: יצרן: מבשלת הלר
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 2.00 (ציון שקול 58%)

השאר תגובה