אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

החיטה המחוצפת של רונן - חוצפה חיובית ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

"They who drink beer will think beer"

~Washington Irvin

קצת רקע

את החיטה המחוצפת טעמתי לראשונה לפני כמעט 9 חודשים. הייתי אז לפני מהפכת הבירה האישית שלי, והסתייגתי ממנה לחלוטין. מאז, טעמתי הרבה בירות כשותיות יותר וכשותיות פחות, והחלטתי שהגיע הזמן לתת עוד הזדמנות, במיוחד לאור הביקור שלנו במבשלת שריגים, והטעימה שם, שהובילה אותי לחשוב שהבירה שווה עוד טעימה או שתיים.

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון חיטה עם טוויסט קטן. למעשה זאת בירת חיטה עם טוויסט של קראפט ביר אמריקאיות, ז"א, מלאת כשות. צבע הבירה ענברי , ויש לה ארומה מתוקה (ולא בננית בכלל), שלא ממש מאפיינת בירת חיטה.

הבירה עצמה

כשהיינו במבשלת שריגים, עופר אמר לנו שכששותים בירות כשותיות, והטעם לוואי מריר, כל רצוננו הוא רק לשתות עוד שלוק אחד כדי להעביר את המר ולהחזיר את המתיקות שהיתה קודם. אז אין ספק שעופר צודק. קודם כל נתחיל בזה שהצבע של הבירה פשוט יפהפה, הבירה לא מסוננת ועולים ממנה ניחוחות הדרים. הבירה לא מציגה הרבה גיזוז, ויורדת בגרון בצורה שהרבה בירות היו רוצות. הבירה מתחילה מתקתקה, עם  גוונים לימוניים ,ובאמת שקשה להסביר את הטעם שלה, היא פשוט טעימה. יש היבטים של כשות פה ושם, אבל המקום בו זה הכי מורגש הוא בטעם לוואי שבא אחרי. מין טעם מר כזה שנשאר בפה, שוודאי ששותי בירות כשותיות יזהו. כפי שעופר אמר, בואו של טעם הלוואי מזמן את השלוק הבא, וכך נמשך התרגיל עד שמסתיימת הבירה (והיא מסתיימת מהר). הבירה בעלת גוף בינוני עם טעמים עמוקים מאוד, אבל עדיין מפתיעה בצורה מדהימה בקלילות שלה. אפשר לשתות בקבוק בלי לשים לב בכלל, וזה אומר משהו על הבירה. האלכוהול לא ממש מורגש, מפתיע בהתחשב שזו בירה עם קצת יותר אלכוהול מהרגיל (6.1%), וכאמור האלכוהול לא מפריע לחוויות הבירה. אם דיברנו על בירות שכיף לשתות עם חברים, זאת אחת מהם- היא נהדרת, קלילה, מרעננת ,ומאוד טובה במה שהיא עושה.

סדרת הבירות של רונן

מבחן התוצאה:

גוף-2- הבירה קלילה מאוד ומכילה טעמים עמוקים

גיזוז- 1- כמעט ואינו מורגש, לשתות בלי להרגיש

כמות אלכוהול מורגשת -1.5 – רק אחרי שסיימנו וקמנו להביא עוד אחת

כשותיות -3- בהחלט מורגשת בארומה ובטעמים, ובמיוחד בטעם לוואי, אבל מבדילה את בירת החיטה הזאת מהשאר, וזה דבר טוב

ציון כללי -4- עוד בירה מצוינת מבית עופר , וסדרת "רונן" של מבשלת שריגים. תענוג שיש בירה ישראלית כזאת.

שלכם,

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: שריגיםארץ מוצא: שנת השקה: 2008
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
6 קולות, ציון ממוצע 4.67 (ציון שקול 90%)

השאר תגובה