אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

אש - בירה מהגהנום ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (2.5/5)

"וְנִשְׁפַּטְתִּי אִתּוֹ בְּדֶבֶר וּבְדָם וְגֶשֶׁם שׁוֹטֵף וְאַבְנֵי אֶלְגָּבִישׁ אֵשׁ וְגָפְרִית אַמְטִיר עָלָיו וְעַל אֲגַפָּיו וְעַל עַמִּים רַבִּים אֲשֶׁר אִתּוֹ." ~יחזקאל לח , מלחמת גוג ומגוג

 

קצת רקע

בעודי יושב כאן וכותב את הסיקור הזה, לוח השנה מראה 21.12.2012, הלא- הוא סוף העולם. ואין בירה מתאימה יותר לסיקור סוף העולם מבירה בשם אש.

סגנון הבירה

הבירה היא בירה בהירה המתובלת בצ'ילי חריף. הבירה מכילה 4.7%. קשה נורא לסגנן את הבירה הזאת, כי, טוב אתם מבינים, זאת בירה עם צ'ילי בתוכה.

DSCN0560

הבירה עצמה

הבירה נמזגת עם צבע כתמתם וראש קצף יציב שנעלם במהרה. כמו הרבה בירות של הדובים, הבירה בעלת ארומה כשותית נהדרת ורק עושה חשק לשתות, אז שתיתי (א"ש). אני אנסה לתאר את חווית השתיה כפי שהיא עברה בגרוני.

טעמים כשותיים, מתקתק מעט, חריף, חריף, חריף מאוד, שורף לי בגרון, מרירות כשותית מלווה בלהבות מרקדות.

זאת בירה שקשה לתיאור, אבל מסתכם למילה אחת, חריף. לאחר שהגרון שלכם יעלה באש, נשאר מן טעם לוואי מריר (לא מהסוג שאני אוהב) ודורש עוד לגימה. בינתיים הגרון הספיק לשכוח את החריכה שעברה עליו, והמרירות משתלטת, דורשת עוד לגימה. זוכרים בל"ג בעומר ביסודי, שאמרו לנו לא לזרוק אש למדורה, ואז זרקנו כל דבר דליק שיכולנו לחשוב עליו? אז לא רק שלא כדאי להוסיף שמן למדורה, לא כדאי להוסיף בירה למדורה. כי מה שמתחיל כחוויה מעניינת לכל הדעות הופך למטר של אש וגופרית (הישר מהתנ"ך) בתוך הפה, ממש מלחמת גוג ומגוג, או סדום ועמורה. בזמן כתיבת הסיקור לא נכח נציב מלח (בצורת בייגלה) ע"מ להעביר את טעמי השריפה בפיכם, והגרון נשאר בוער.  הגיזוז עצמו עדין ועוזר בעיקר ללבן את האש (אומנם בדר"כ אש צריכה חמצן ע"י להתפשט ולהתקיים, אבל נראה שגם עם מעט גיזוז היא יכולה להמטיר אש וגופרית כמו וסוביוס על פומפיי). הכשותיות, כמו כל בירה של הדובים , מורגשת באופן חזק בארומה , ולפני שהאש שורפת את בלוטות הטעם , היא מורגשת היטב. האלכוהול אינו מורגש *(יהיה מצחיק אם ידליקו כוס של "אש" וישתו אותה בעודה בוערת) בעיקר תודות לשריפה המתחוללת בפה. בסה"כ בירה מעניינת, ושווה טעימה.
DSCN0572

מבחן הטעימה

גוף-1.5- קלילה למדי, קל לשתות (למרות אובדן התחושה בלשון אחרי כמה שלוקים).

גיזוז-1- עדין מאוד, מלווה את הבירה בצורה נעימה.

כמות אלכוהול מורגשת- ראו הערה *.

כשותיות -2.5- מורגשת בהתחלה אבל דיי מהר נעלמת לטובת בליצקריג על בלוטות הטעם.

ציון כללי -2.5 – בירת קונספט מעניינת לחלוטין, יותר מעניינת כניסוי מאשר לשתיה רבתי, אבל חובבי חריף ימותו עליה (מצד שני אתם יכולים גם לשתות טבסקו).

DSCN0567

 

שלכם,

ועדיין חי,

ניצן.

 

נ.ב

לאחר שתיית הבירה מורגשת תחושת צרבת למשך כמה שעות…קחו בחשבון.

 

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: הדוביםארץ מוצא: יצרן: מבשלת העםשנת השקה: 2012
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
2 קולות, ציון ממוצע 2.50 (ציון שקול 58%)

3 תגובות לאש

השאר תגובה