אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

בטי - בטי היפה ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

קצת רקע

בבטי נתקלתי לראשונה בעת טיול המבשלות בעמק האלה. אני זוכר ששאלתי את מתי למה קוראים לה בטי, הוא אמר לנו ששמות הבירות שלו הם שמות של נשים, כנראה שבטי היא אישה חזקה ועוצמתית, כך מצווה הבירה.

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון סטאוט, סגנון עשיר בטעמי שוקולד וקפה, ומתאים בעת שכיבה תחת פוך, עם מבול מחוץ לחלון,  וצפיה בפרקים חוזרים של סיינפלד. בעת הסקירה התקיימו 2 תנאים מתוך 3, החלטתי שזה מספיק טוב. הבירה בעלת 5.5% אלכוהול ואינה מפוסטרת,מסוננת,לא מכילה חומרים משמרים, בקיצור, בוטיק.

הבירה עצמה

אח, כמה זמן לא שתיתי סטאוט טוב. ככה זה בימי הקיץ, הסטאוטים פשוט חונקים, אבל הנה הגענו לזמנים שאפשר ורצוי לשתות את הסטואטים, חורף. ככה זה, כשחורף, אנשים נשארים בבית, מפעילים מזגנים על חום, ומחפשים בירה שתחמם אותם ותשכיב אותם לישון. אמרנו שסטאוטים מתאפיינים בטעמי שוקולד וקפה? אז ב"בטי" הטעמים מורגשים בהחלט. הטעמים הם בעיקר טעמים שוקולדיים, שנובעים מבחירת הלתת הקלוי. הבירה מתקתקה והסיומת שלה שוקולדית בצורה שהיא מאוד נעימה לחך. בכללי הבירה כיפית לשתיה, הגיזוז שלה מדויק, ומעצים את הטעמים השוקולדים של הבירה.  הבירה בעלת טעמים עמוקים , ובכל זאת היא קלילה להפליא. טעם הלוואי שלה נהדר ורק גורם לי לרצות לשתות עוד ועוד (עד שנגמרת הבירה 🙁 ). האלכוהול כמעט ואינו מורגש, ז"א, הוא מורגש רק כעבור כמה דקות אחרי לגימות רבות, במין חמימות בגרון. בסה"כ הבירה היא בירה נהדרת ומייצגת את הז'אנר בצורה מעוררת כבוד, איזה כיף שבא החורף.

מבחן הטעימה

גוף -3- קלילה להפליא אך עם זאת מכילה טעמים עמוקים.

גיזוז-1- מדויק לגמרי, מלווה את הטעמים בצורה מצוינת.

כמות אלכוהול מורגשת- 0.5- כמעט ולא.

ציון כללי -4- בירה מצוינת לימים החורפיים הבאים עלינו לטובה.

 

שלכם,

ניצן

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: הבשורהארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
4 קולות, ציון ממוצע 4.25 (ציון שקול 83%)

השאר תגובה