אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

באטרפליי בראון - מחפשים טעמים ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (2.5/5)

"Whoever serves beer or wine watered down, he himself deserves in them to drown."~אמרה מבריטניה של ימי הביניים.

קצת רקע

מבשלת באטרפליי נוסדה ב2008, וממוקמת בפארק תעשיות רמת דלתון. המבשלה מייצרת 4 סוגי בירה שונים, Brown, Sunset, Blond וPink, ונפח הייצור שלה מוערך בעשרות אלפים ליטרים בשנה.

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון אייל כהה, מה שמאופיין בדר"כ בטעמים של קפה, שוקולד וקרמל עקב הקלייה הממושכת של הלתת. הבירה בעלת 6.5% אלכוהול, וטמפרטורת ההגשה המומלצת היא בין 5 ל7 מעלות.

הבירה עצמה


אכזבה. כשאנחנו ניגשים לבירה בדר"כ, יושבים שלושתנו סביב שולחן עמוס בבקבוקים וכוסות, כולנו אומרים את הדבר הראשון שקופץ לנו לראש אחרי השלוק הראשון של הבירה שנטעמת. להלן הממצאים עבור באטרפליי בראון:

אני: "אין לה טעם"

שחף: "יש לה רק טעם לוואי"

רן: "אין לה טעם"

זה לא שהבירה היא בירה רעה,  היא מרגישה כמו גרסה דהוייה של בירות אחרות שמחשיבות את עצמן בראון אייל. זה לא שהיא רעה, היא פשוט חסרת נוכחות, אין לה את ההשפעה הזאת על החך כמו שיש להמון בראון איילים אחרים, שאתה אומר, וואו אני מרגיש קפה, או וואו אני מרגיש שוקולד. אם ניקח יצירת אומנות ונשים אותה בשמש, לאט לאט היא תאבד את הצבע שלה , וככה מרגישה הבירה הזאת, כמו בירה עם פוטנציאל, אבל הפוטנציאל נאבד איפשהו בדרך. היא מאוד מוגזת, ומזכירה בגיזוז שלה משקאות קלים כמו קולה או ספרייט. יחסית לבירות כהות אחרות, היא קלילה מאוד, והאלכוהול בה כמעט ואינו מורגש. אבל כאן הבעיה של הבירה, כמעט שום דבר בה אינו מורגש, חוץ מאולי איזה טעם לוואי מתמשך של קפה עדין מאוד אחרי השלוקים הראשונים. הבירה כבירה כהה היא ניטרלית לחלוטין, היא לא חוצה גבולות של טעם או של ריח, והיא בסה"כ מאוד ממוצעת, לא מה שהייתם מצפים מבירה ממבשלת בוטיק, שצריכה להצדיק את המחיר שלה ע"י איכות בלתי מתפשרת וטעם ייחודי.

מבחן הטעימה

גוף -2 – הבירה יחסית לבירות כהות אחרות, קלילה ונחמדה.

גיזוז -4- הבירה מאוד מוגזת , וזה בעצם הרושם היחיד שנשאר ממנה.

כמות אלכוהול מורגשת -1.5 – כמעט ולא מרגישים ששותים משקה אלכוהולי, יותר כמו בירה שחורה

סה"כ  נורא התאכזבתי, היו לי ציפיות הבירה הזאת והם נשברו בשלוק הראשון, חבל, כי הבירה הזאת יכולה להיות הרבה יותר טובה אם היא רק היתה בוחרת במה היא רוצה להתמקד במקום לנסות להיות גם קפה גם שוקולד וגם קרמל.

אני נותן לה 5 , ציון ממוצע לבירה ממוצעת.

מידע על הבירה

מבשלה: באטרפלייארץ מוצא: שנת השקה: 2008
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 1.00 (ציון שקול 48%)

השאר תגובה