אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

ביקור ב"אביר האלה" – בירה ביתית באמת

פורסם ב מאת ניצן זיצר

Happiness is homemade

~ anonymous

כנראה שמי שכתב את המשפט שלעיל ממש קלע לדעתם של ארם ובת שבע דקל, הבעלים של מבשלת אביר האלה.

avira

הכל מיוצר במקום, הכל מתוצרת מקומית , הכל מלאכת יד מוקפדת ומחושבת. זה מתחיל במבנה עצמו, מבנה עץ היושב באמצע חצר בצפרירים וממשיך בחזות המקום, כסאות מפלסטיק, מפות שולחן מבד, מקום ביתי ופשוט.

גם כשפוזלים לרגע לתפריט, לא ניתן להתעלם מהעובדה שכל המנות הן מלאכת ידם של העוסקים בדבר. נקניקיות מיוחדות, פלטת גבינות עזים (שגם הן מיוצרות במקום),  דגים כבושים ביתיים וכל דבר שאתם יכולים לדמיין שניתן לייצר לבד בבית.

cheeseandbeer

כמובן שגם בירה (ובגלל זה הפוסט הזה מופיע כאן..) ביתית נמצאת כאן, בראש התפריט כמובן.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, במבשלה פועל ליין ה"סאוור" – בירות חמוצות. סצנת הבירות החמוצות לא נפוצה במיוחדת בארץ, אפילו אצל המבשלים הביתיים. גם בתוך סצנת המבשלים ישנו מספר מצומצם מאוד של אנשים שיודעים לייצר בירות חמוצות בלי שיהיו חמוצות באופן מוגזם ולא נעים.

למתעניינים, הבירות המוגשות עוברות תהליך של סאוור מאש ע"מ להשיג את רמת החמיצות הנכונה.

ארבעת הבירות (יותר נכון שלוש, Deep Soul לא היתה), שביניהן שתיים בחבית (אצלנו Crispy וTouching Blade) מוגשות הן בשליש (בקבוק או מהחבית אם יש) והן בחצי (מהחבית). מחיר הבירות נע בין 17 לבקבוק שליש ו20 ו25 לשליש וחצי מהחבית בהתאמה.

blackice2
יוחאי נהנה מBlack Ice , פורטר בשילוב צ'ילי, אניס ודבש

למרות שאינני בין חובבי הז'אנר החמוץ, אני עדיין יודע להעריך את העובדה שארם מנגיש את הבירות החמוצות לציבור הרחב. יאמר לזוכותו, שבשילוב עם החמוצים (המעולים יש לציין), הבירות הללו זורמות כמו מים, וכמעט לא מרגישים את החמיצות.

הנקנקיות שאכלתי (מרגז) היו בין הטובות שאכלתי בזמן האחרון, והצ'יפס היה מעולה (שלא לדבר על הפופקורן המצוין שהוגש בתחילת הארוחה).

הדבר היחיד שהפריע לי היא העובדה שלא צוין בשום מקום (בתפריט או בעל פה) שהבירות המצוינות בתפריט הן חמוצות.  נראה לי שיש מקום לציין את העובדה הזו, כדי שאנשים שקצת פחות יודעים ומכירים בירה לא יחשבו בטעות שקיבלו בירה מקולקלת.

fries
צ'יפס לצד דגים כבושים

בקיצור, אם אתם מחפשים חוויות שתייה מיוחדת (לפחות בחודשי הקיץ) ובא לכם לטעום בירות חמוצות ליד אוכל ביתי מעולה, תקפצו להגיד שלום לארם ובת שבע, הם יארחו אותכם עם חיוך גדול ואוכל מעולה.

לרוויה,

ניצן.

נ.ב

למתעניינים, בירות החורף (הלא חמוצות) יחזרו בתום הקיץ והתקופה החמה 🙂

נ.ב 2

תודה לענבר פישר על התמונות 🙂

תגובה אחת לביקור ב"אביר האלה" – בירה ביתית באמת

השאר תגובה