אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

Beerdventures in the USA #2- Boston Calling

פורסם ב מאת ניצן זיצר

beerdventures

This is a profound cultural shift that is spreading across an entire generation. ~Jim Koch

-מייסד בוסטון ביר קאמפני, ומותג סאם אדאמס.

לבוסטון ביר קאמפני שמור מקום של כבוד בהתפתחות תעשיית בירת הבוטיק בארה"ב עוד מאז הווסדה אי שם ב1984, אז ג'ים קוך הקים אותי, והידועה כיום בשם סמואל אדאמס.  כיום סמואל אדאמס היא מבשלת הבוטיק\קראפט הגדולה בארה"ב, עם מגוון רחב של סגנונות בירה, ובזמן האחרון אפילו בירות חמוצות.

הזדמן לי לנסוע לבוסטון לסופ"ש, וכמובן שלא יכולתי לוותר על התענוג לבקר במבשלה שהחלה את הכל.
המבשלה נראית כאילו היא לכודה בתוך שכונת מגורים, ומבין בתי העץ הקטנים בפרבר העיר בוסטון ניתן לראות בניין לבנים ישן המכיל את המבשלה המפורסמת.
IMG-20140222-WA0014

סיורי המבשלה  (אנחנו הגענו בשבת) יוצאים החל מ-10 ורבע כל רבע שעה, עד 2 בצהריים. הסיור מתחיל במבואה גדולה המכילה את כל ההיסטוריה העשירה של סמואל אדאמס מ1984 ועד היום, הכוללת את הבקבוקים הראשונים של בירת הדגל של המבשלה, בוסטון לאגר, עדיין ללא התווית, ואת כל עדכוני התוווית שנעשו בשנים האחרונות.

לאחר כניסתכם (במידה ואתם בני 21 ומעלה, והראתם צילום דרכון, הרישיון לא תופס כאן), תקבלו חותמת המבטיחה לכם 3 טעימות של 200 מ"ל מ3 בירות שמדריך הסיורים שלכם יבחר. (במקרה שלי Reebel IPA, Cold Snap, וכמובן בוסטון לאגר בירת הדגל).
IMG_20140222_172108 (1)

הסיור עובר דרך חדר הבישול (שהוא גם חדר התסיסה). בשנים האחרונות קנתה סמואל אדאמס 2 מבשלות גדולות ששם מתרחשים הבישולים המרכזים, ואילו במבשלה הישנה מתבשלים בעיקר דברים ניסויניים (בירות חמוצות) או דברים מיוחדים מאוד (יוטופיא למשל, שגם ניתנת כפרס לזוכים בתחרות סמואל אדאמס לונגשוט, כאן בישראל).

לאחר ביקור באזור הבישול\תסיסה עוברים לאזור המרכיבים, שם אתם מוזמנים ללעוס לתת פייל\קריסטל\שוקולד ולהבין את הההבדלים הניכרים ביניהם, וגם כמובן, להריח פרחי כשות טריים (הלראטו מיטלפרו).
IMG_20140222_172048

כמובן ששיא הסיור הוא הטעימות.  חדר הטעימות מורכב מכמה שולחנות גדולים שסביבם יושבים כל אלה שבאו לסיור (בערך 25 איש בסיור שלי- 10:15 בבוקר). כולם מקבלים פיצ'רים של בירה ומוזגים כל אחד בתורו, ומפתחים כמובן שיחות חולין על בירה ומהות החיים. בזמן שתיית בוסטון לאגר עוברים הדרכה לטעימת בירה מקצוענית (על רגל אחת), הכוללת זיהוי ארומות, טעמים, טעימה בקדמת החך, באחורי החך, בדיקת צלילות ועוד כמה טריקים של שופטי בירות, ואני חייב להודות שלמדתי הרבה.
IMG_20140222_174816 (1)

לאחר הטעימות, ואחרי שאתם קצת יותר שמחים בלב, נכנסים כמובן לחנות המזכרות, שם אפשר לקנות בקבוקים, כובעים, חולצות, תחתונים וכל דבר ממותג. בנוסף, מפנים אותכם לפאב הראשון בארה"ב שהחזיק את בוסטון לאגר מהחבית, שמו דויל'ס, פאב נחמד במרחק 10 דק' הליכה. השלאגר האמיתי כאן הוא שעבור 5 דולר תקבלו כוס מלאה בירה טרייה (אני שתיתי  Rebel IPA)  ואח"כ תזכו להשאיר אותה אצלכם! (לצורך השוואה, הכוס ללא בירה בפנים עולה 8 דולר וחצי  בחנות המזכרות של סאם אדאמס).
ככה יצאתי מרווח גם בבירה טובה, גם בכוס מסשן הטעימות במבשלה וגם כוס גדולה ומהודרת של בוסטון לאגר- win win.
IMG-20140222-WA0010

בקיצור, אם אתם באזור- הפנו מבטכם ורגליכם לעבר מבשלת בוסטון, הלא היא מבשלת סאם אדאמס, ותהנו מ-45 דקות של בירגיקיות אולטימטיבית.

לרוויה,
ניצן.

2 תגובות לBeerdventures in the USA #2- Boston Calling

השאר תגובה