אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

BEERS 2017

פורסם ב מאת יוחאי מיטל

איך יודעים שבא הקיץ? כי חם ונוראי בחוץ. אז מה בכל זאת מוציא אותנו מהמזגן? סבב נוסף של פסטיבל BEERS עליו אנחנו כותבים (כמעט) מדי שנה.
אומרים שאנשים לא קוראים הרבה, אז לפני שנאבד אתכם- יש לכם עוד יומיים לבוא ולהינות מאירוע בירה גדול ואיכותי במתחם התחנה בת"א- היום (09/08/2017) ומחר (10/08/2017) החל מהשעה 18:00.

צילום דיויד סילברמן

אספר לכם מעט על מבנה הפסטיבל השנה, על ההשקות המיוחדות לאירוע ועל ההמלצות שלי.
כבכל שנה ניתן להינות ממספר מתחמים הכוללים ייצוג מרשים המכיל טווח רחב של בירות מתוצרת מקומית וכן ייבוא.
בגזרת המותגים הישראליים נחמד מאוד לראות ייצוג הן של מותגי הענק (גולדסטאר) דרך מבשלות הקראפט הגדולות (מלכה, נגב) הבינוניות (שריגים, שפירא) ועד מותגים חוזיים קטנים כגון אוק&אש ובירה ג'ויה.
בתור בירגיק המגיע מהתחום של בירות הקראפט שמחתי לראות שהקהל מגיע על מנת להינות מההיצע הייחודי של מבשלות אלה, ופחות מתוצרת המאקרו של גולדסטאר (עם כל הכבוד).

בגזרת היבוא ניתן היה להינות מדוכנים עשירים ומושקעים של יבואנים בולטים בשוק הבירות המיוחדות (פרוטרי, רדקס) וכן מבירות חדשות ומעניינות (בהמשך).

בנוסף מוקמו באירוע דוכני מזון שונים (מבשרים מעושנים, דרך נקניקיות בוואריות ועד פיצות ופסטות), דוכנים נוספים הקשורים לעולם האלכוהול ואת כל זה מלווה ברקע הופעה חיה של הרכב חביב.

צילום דיויד סילברמן

אז מה היא רשימת המומלצות שלי לפסטיבל?

1. נענע

בירת שיתוף פעולה לאירוע בין מבשלת שפירא למבשלת דאנסינג קאמל. מדובר בפייל אייל קליל המתובל בנענע בשלבי סיום הייצור.
התוצאה היא בירה קלילה מאוד,  מרווה מאוד (שתיתי אותה מיד כשהעגעתי כשהחום עוד לוהט- והיא הייתה בול במקום) בה התיבול אינו "שורף" ומאפיל על טעמי הבירה אלא מחזק ומוסיף. בירה כיפית לפתוח איתה את הערב ולטעמי- היותר מוצלחת מבין אופציות בירות הנענע שבפסטיבל.

2. פטרוס Rood Bruin ו- Aged Pale

שתי בירות בלגיות שיובאו ע"י חברת פרוטרי במיוחד לפסטיבל. מה שמייחד את הבירות הללו הוא שמדובר בבירות חמוצות- סגנון שאיננו נפוץ במיוחד בישראל. הן מצטרפות כחיזוק אל  פטרוס Aged Red המשווקת בארץ גם בבקבוקים- בירה חמוצה בתוספת דובדבנים.
Aged Pale היא בירה בהירה, קלילה ביותר וחמוצה מאוד. נותנת ריענון ואיפוס לפה אם אתם כבר אחרי כמה בירות, אבל אינה קלה לשתיה. לעומתה Rood Bruin היא בירה עשירה יותר וחמוצה פחות, אשר ניתן לשתות יותר ממנה ולהינות עוד.

3. גורג'ס New England IPA

מבשלת ג'ויה הקטנה מציגה את הבירה המסחרית הראשונה שלה- IPA עשיר וארומטי בסגנון האמריקאי הטרדני העכשיווי, בעלת 7.2% אלכוהול ולא מעט כשות. על אף אחוז האלכוהול הגבוה הבירה אינה מתוקה מאוד, ועל אף כמויות הכשות הרבות הבירה אינה מרה מאוד- אלא מאוזנת וקלה לשתיה. ארומות וטעמי כשות מכובדים.

4. באסטר'ס חמוציות

מדובר בלימונדה האלכוהולית של הסיידריה המוכרת- בתוספת חמוציות. הסיבה שאני ממליץ על המשקה היא ההפתעה לטובה שלי: לכשטעמתי את לימונדת החמוציות הזו לראשונה, לפני כשנתיים- היא היתה (לטעמי האישי) מתוקה ביותר ולא יכולתי להינות ממנה.
והנה אתמול- צ'אנס נוסף- והמשקה הרבה יותר "לימונדי", חמצמץ, מאוזן ומרענן. זה מה שקורה כשחידודי המתכון עוזרים להפחית את המתיקות בלמעלה מ-25% (והיד עוד נטויה).

5. אלוויס ג'וס

במקרה של הבירה הזו אבהיר מראש כי אני משוחד. הבירה (עליה המלצנו בעבר) קולעת מאוד לטעמי והעדפותי, והיא עושה לי "פיק ברכיים" בכל פעם מחדש. תוצרת ברודוג מסקוטלנד (אותה תמצאו בדוכן הבירות הכשותיות של חברת הכרם)- אלוויס ג'וס היא IPA מתובלת בקליפות אשכולית אדומה וכל כולה חוויה של ארומות ומרירות המולבשים על בסיס מאלטי ומתקתק. סוף סוף בארץ מחבית וטריה מאוד. אמנם לא חדשה או שונה מבד"כ אבל פשוט תענוג לשתיה.

השורה התחתונה- היום ומחר, מתחם התחנה בת"א החל מ-18:00. בירות טובות  ואווירה טובה. פשוט לכו.

לרוויה,
יוחאי.

צילום דיויד סילברמן

השאר תגובה