אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

תערוכת BEERS 2016

פורסם ב מאת יוחאי מיטל

תערוכת BEERS המוכרת, עליה כבר כתבנו ובה אף הצגנו את הבירה שלנו בעבר- התקיימה גם השנה במתחם התחנה בתל אביב והפעם ציינו בתערוכה עשור לתעשיית הבוטיק המקומית.
תעשיית בירות הבוטיק החלה בישראל ב-2006 עם הקמת הדאנסינג קאמל בתל אביב, ואך טבעי היה שמסיבת העיתונאים תתקיים שם. על השאלות והתשובות של פאנל האירוע עוד ייכתב בהמשך.

כמיטב המסורת, ניתן היה לראות ולטעום השנה בירות רבות ומגוונות במסגרת התערוכה, וליהנות מהמבשלות הישראליות לצד בירות ייבוא במגוון סגנונות וגישות.
מי שחשב שראה ושמע כבר הכל פגש מבשלות ישראליות חדשות בשלבי הקמה, לצד מותגי בישול חוזי חדשים, מהדורות מיוחדות של המבשלות הותיקות, וכן היצע בירות מיובאות חדשות ומרגשות ואפילו בירות המרסקות את גבולות ההגדרה מבית מיזם הבירה Beer & Beyond.

האירוע אירח השנה את הכרזת הזוכים בתחרות המבשלים הביתיים הותיקה Long Shot מבית סמואל אדאמס, שהתקיימה זו השנה ה-12.

קצרה היריעה מלפרט ניתוח וחוות דעת על ההיצע הרחב שמציע האירוע (בכל זאת למעלה מ-200 בירות שונות.. אפשר לבוא כל יום ולא להספיק לטעום הכל) ולכן אתמקד בשאלת חובבי הבירה הנצחית- ״מה יש חדש??״, אז בבקשה:

The beer of milk and honey

צילום: יעל יצחקי

אחת הבירות המרגשות שהוצגו בפסטיבל- שיתוף פעולה בין מבשלת אלכסנדר למבשל הבירה הדני מיקל בורג- הלא הוא המותג ״מיקלר״ שאהוב מאוד על הבירגיקס.
מדובר על בירה בסגנון מילק סטאוט המכיל לקטוז המקנה לו תחושה קרמית ומפנקת, ומועשרת בדבש וקליפות תפוז.

 

Happy hour in Soddom

מבית הדאנסינג קאמל. בישול מקומי של בירת שת״פ שבישלה המבשלה, בגרמניה, לציון חגיגות 10 שנים להקמתה. בירת פורטר קרמלית ומלוחה בתוספת מלח מים המלח- הדאנסינג קאמל תמיד יוסיפו את המרכיב הישראלי.

הדיקטטור לפרויג

צילום: טל אלפנדרי

מותג הדיקטטור חזר לפעילות אחרי הפסקה קלה, ואנו מקבלים מהדורה חדשה ונוצצת של שיתוף הפעולה יוצא הדופן עם הוויסקי המעושן העוצמתי לפרויג, והפעם עם כמות לפרויג כפולה. לאוהבי הסגנון.

בזלת IPA

בירת שיפון IPA עוצמתית מבית מבשלת הגולן. אמנם לא עונה לדעתי כלל לסגנון ה-IPA, אבל כ-70% לתת שיפון הופכים את הבירה הזו למשקה שאי אפשר להתעלם ממנו.

מלכה SMaSH

סינגל מאלט אנד סינגל הופ בעברית (בערך).
בירה המבושלת עם סוג לתת אחד בלבד וזן כשות אחד בלבד. לרוב משתמשים בשיטה זו על מנת להציג לראווה זן כשות מסוים כדי לעמוד על התכונות הייחודיות לו. מלכה בחרו ליצור בירה עם כשות מזן סאמיט המאופיין לרוב בטעמי פירות טרופיים ופירות הדר.

Carlsberg reconstruction

מבשלת קרלסברג העמידה מיצג ייחודי בו ניתן היה להינות מחוויה היסטורית ומשחזור מרגש שיצרה המבשלה מקופנהגן של בירת הלאגר הראשונה בעולם.

מבשלת צור:

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

לראשונה פגשנו בפסטיבל את המבשלה החדשה ממושב לימן. נמזגו הפייל אייל והחיטה וכן השקה של בירת IPA.
המבשלה נמצאת בשלבי הקמה ורישיון, ואנו מאחלים הצלחה כמובן.

מבשלת נצרת:

מבשלה חדשה שנולדה בישראל, בעיר נצרת.
המבשלה הקטנה היא אחת משתי הנציגות של המגזר הערבי שייצגו בכבוד בפסטיבל (לצד מבשלת שפרדס הגדולה). הוקמה ע״י שני בוגרי טכניון ומזגה את החיטה האמריקאית שלהם. גם להם נאחל הצלחה רבה.

Beer and beyond

השנה העמידה החנות דוכן שמטרתו להוציא אתכם מדעתכם, בו נמזגו בירות ביתיות תוצרת עובדי ולקוחות החנות: בירה עם קנאביס, בירה עם במבה למאנצ׳ שאחרי, בירה עם אבטיח ומלח, סטאוט שוקו דובדבן, בירה מעושנת עם זרעי חרדל ושאר תופינים.

ואחרונים חביבים, בגזרת היבוא:

petrus_aged_red_900
צילום: יח"צ

אין זה סוד שאנחנו חובבים גדולים של חברת פרוטרי- יבואנית בירות קראפט אשר נחישותה להעמיד פה על המדפים בירות איכותיות שובה אותנו תמיד.
בצמוד לפסטיבל השיקו פרוטרי את היבוא של בירות ה- (VFM (value for moneyשל A. Le coc האסטונית- בלונד, IPA וקריק דובדבנים, וכן את Petrus aged RED בירה בלגית חמוצה המיושנת בחביות עץ בתוספת מיץ דובדבנים אשר בתקווה תפתח בשנים הקרובות ליין חדש של בירות חמוצות בישראל.
אנחנו יודעים על עוד דברים מעניים שנמצאים בקנה, אבל כל דבר בעיתו.

 

תודה לסטודיו בן עמי על הארגון ועל האירוח.
אני אישית מתרגש בכל שנה לראות את השינויים וההתפתחות שעוברים על שוק ותרבות הבירה בישראל ובטוח שאנחנו בדרך הנכונה.
נתראה בשנה הבאה!

השאר תגובה