אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

אוקטוברפסט – הדבר האמיתי

פורסם ב מאת ניצן זיצר

לפני כשבוע כתבנו כאן על הבירפסט שהתקיים ברעננה לפני כמה סופי שבוע.

השבוע אנחנו מתעלים על עצמנו ומביאים לכם את סיפורה של שליחתנו, הדר פרת,  למינכן, לפסטיבל הבירה הגדול, אוקטוברפסט.

 

אוקטוברפסט- הדבר האמיתי

מאת : הדר פרת

קצת על האוקטוברפסט

אז אני הדר, ואני טסתי עם חברתי הטובה מאיה לאירוע הבירה הגדול בעולם, האוקטוברפסט.

1378563_10201398113928327_964741228_n

הוא, כשמו, פסטיבל – פסטיבל בירה עצום, הנערך מדי שנה במינכן, גרמניה, מאמצע ספטמבר ועד יום ראשון של השבוע הראשון של אוקטובר.

במהלך הפסטיבל לבושים האנשים בלבוש בווארי מסורתי –  הגברים במכנסי עור והבנות בדירנדל, שמלה צבעונית עם בלוזון לבן מתחתיה ומחשוף ענק. מדי שנה ישנם 14 אוהלי בירה, כל אחד של חברה אחרת, אשר בהם שותים את הבירה ואוכלים ממגוון המאכלים הבוואריים. בכל אוהל ישנם כמה אלפי אנשים.

בחוץ, באזור המכונה Theresiewiese, ישנו לונה פארק רחב מימדים והמוני דוכני מזון ושעשועים.

ועכשיו לדבר האמיתי

וואו. מאות אנשים בתחנת רכבת תחתית אחת, לא גדולה במיוחד. מחשופים ומכנסי עור מפה ועד הודעה חדשה. אבל זה בכלל לא קרוב אפילו למה שהולך מעל התחנה – הנה, הגענו לאוקטוברפסט!

גלגל ענק, כיסאות מסתובבים, ריח של קרפים וקינמון ושוקלד חם באוויר. דוכנים של כל ממתק שרק תרצו. מכוניות מתנגשות, לפחות 3 מתקנים כאלו. ובעיקר – המוני אנשים שיכורים, מבוסמים, בגילופין, איך שלא תקראו לזה.

1374338_10201398124008579_1794166327_n

אנחנו בדרך לאוהל הבירה הגדול ביותר, הקרוי Hofbrau. בזכות חברתי שדגלה בשימוש באופי הישראלי, נדחפנו קצת בתור והצלחנו להיכנס אחרי 20 דקות בלבד (כן וזה עוד אחרי שאמרו לנו "שום סיכוי שתצליחו להיכנס אחרי 16:00!. והשעה הייתה 20:30. הא לכם).

במרכז האוהל – במה עם נגנים שמנגנים בהופעה חיה שירים מוכרים במיוחד, Bohemian Raphsody, I love you baby ועוד ועוד… מסביב לבמה ובקומה למעלה – כמה אלפי (!) אנשים שיכורים לחלוטין רוקדים ושרים על ספסלי עץ.

קניתי מאס (Maβ, כוס ענקית של ליטר) של הבירה הרגילה שלהם בגרסת האוקטוברפסט, בירת חיטה לבנה בווארית כמובן. מרוב שיכרון חושים אני לא זוכרת יותר מדי את הטעם שלה, רק יכולה להגיד שהיא הייתה מתקתקה אמנם אבל קצת יותר מרירה מאחרון המפורסמות במינכן (ע"ע אוגוסטינר). גיזוז בינוני וללא ספק יותר אלכוהול מהרגיל.

שמעתי מידיד שכל הבירות באוקטוברפסט הן בסביבות ה-6% אלכוהול, אני מניחה שזה נכון, כי אנשים שם באמת שיכורים.

כמובן שהבירה השפיעה עלי מהר במיוחד ומצאתי את עצמי רוקדת ושרה עם חבורה של דרום קוריאנים תוך ניסיון להימלט ממבטים מטרידים של שיכורים בני 40 ומחשופים של נשים בנות 70.

בקיצור, זה באמת טירוף אמיתי, אירוע צבעוני ובלתי נשכח. חוץ מזה, אני אספר לכם על עוד שתי בירות שנשתו בגרמניה.

בראש הגבעה, יושבת בירה

או: ואז הרכבת התפצלה לשלוש. אני וחברתי היקרה נסענו לטיול ביום בהיר במיוחד והחלטנו לעלות על הר. פשוט לטפס על הר ולראות אגם. אז עלינו על רכבת בכוונה להגיע לאגם מסויים, ומה שמסתבר זה שהרכבת מתפצלת לשלושה חלקים באמצע הדרך. בסוף הגענו לאגם אחר יפה אפילו יותר, בשם Tegernsee. הדרך הייתה מעיקה אך יפה, הליכה בתוך יער כזה כמו בסרטים, מבחוץ נוף אלפיני של הרים, יער ירוק ואגם כחול. יש גם מבשלה מיוחדת שנקראת על שם האגם, אבל לא יצא לי לטעום. שמעתי ממקומיים שזו בירה מצויינת.

אחרי שעה וחצי של התנשפות הגענו למעלה – הו, כמה שזה יפה! אבל תמונה שווה אלף מילים:

1390769_10201398117888426_24710293_n

 

והחלק הכי טוב – הייתה שם מסעדה!

במסעדה היו המון אפשרויות של בירה, אני החלטתי לשתות Hopf Ruβ. הבירה הכי קלילה ששתיתי מימיי, באמת. אולי כי היו בה רק 2.8% אלכוהול. היו לה טעמים משגעים של פירות, הייתי אומרת מעין שילוב של פירות טרופיים והדרים. הדבר הכי מרענן שיכולתי לשתות אחרי עלייה כזאת. זה היה פשוט תענוג ללשון ולנשמה.

1375046_10201398115688371_1245686350_n

 

אין דבר כזה שולחן לבד בגרמניה

במבשלות ובמסעדות הגרמניות הקלאסיות, מושיבים אותך עם עוד אנשים. זה משהו שעוד לא ציינתי פה.

דוגמה מצויינת לכך – Augustiner Brau. במרכז הרחוב הראשי של מינכן, זה שיוצא מה-Marienplatz, שוכנת לה מבשלה-מסעדה של הבירה העתיקה ביותר במינכן, אוגוסטינר. המסעדה היא בגודל בלתי נגמר, עוד ועוד ועוד חדרים וכל כך הרבה אנשים! הושיבו אותנו ליד שני גרמנים שלא נראה לי שרצו לדבר איתנו, אבל בכל מקרה, אני הייתי עסוקה מספיק בללגום מן הבירה הנהדרת שלהם – Augustiner Weissbier, שהיא, ניחשתם נכון, בירת חיטה בווארית! יש לה ניחוח של פירות יער וטעמים המזוהים עם בירות חיטה באווריות.  היא מאוד הזכירה לי וינשטפן למען האמת, גם במראה וגם בטעם. בקיצור אחת הבירות הטובות ביותר ששתיתי ומומלצת בחום (קרה).

1375168_10201398123528567_724666135_n

אם אתם קצת רעבים, אז אני אגלה לכם שהיה שם תפריט עשיר מאוד של מנות גרמניות קלאסיות, כמו למשל צלי חזיר עם תפוחי אדמה, או מעין סוג של רביולי גרמני עם בשר ופטריות.

אסור לפספס אם אתם במינכן.

ולסיכום

כל חובב בירה ו/או שיכרון חייב ללכת לארוע הזה!

והנה אני אשאיר לכם כמה טיפים, לגזור ולשמור:

*אם אתם חבורה של מעל 4 אנשים ויודעים כמה חודשים מראש שאתם טסים – תזמינו מקום באוהלים, אחרת יהיה לכם קשה מאוד להשיג כזה.

*אם אתם פחות מזה – אל תדאגו, אתם תיכנסו לאוהלים בסופו של דבר, ואל תיתנו לאנשים להפחיד אתכם לגבי זה.

*חובה חובה חובה ביקור במעיינות החמים של Erding. זה פארק מים בשילוב עם הג'קוזי הכי גדול ומגניב בעולם. רק שעה נסיעה ממינכן.

*אם אתם 2 אנשים ומעלה – תקנו כרטיסי רכבת של קבוצה לכמה ימים. זה משמעותית מוזיל את המחיר.

*לחובבי אוכל מקסיקני – יש טאקריה ממש קרובה לתחנת הרכבת המרכזית בשם Taco Libre, מכינים טאקוס ושלל אוכל מקסיקני בין 5-7 יורו, ממש טעים ומאוד מאוד זול.

* ולפינה האיטלקית – לאכול פסטה ב-Vapiano. כשתגיעו תבינו למה זה כל כך שווה.

תגובה אחת לאוקטוברפסט – הדבר האמיתי

השאר תגובה