אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

Smoked Stout של סלרה - אספרסו מעושן ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

קצת רקע

הקדמה :את הבירות של סלרה לא ניתן להשיג בצורת בקבוק.

לאחרונה, בפאב הבית של הטכניון, נוספו כמה בירות שונות ומשונות, לרבות בירות ישראליות כמו ליבירה, אביר וסלרה. מאז ששמעתי שיש מבשלת בוטיק ישראלית שמייצרת סטאוט מעושן, רציתי לטעום, אבל זה תמיד היה כל כך רחוק, לנסוע לעמק יזרעל בשביל בירה? למי יש זמן בתקופת לימודים כל כך עמוסה?

אז עברתי בפאב הטכניוני, עת שמשחקים שם שח וג'נגה ומדברים על אינטגרלים, ולקחתי לי סלרה סמוקד סטאוט, כי הגיע הזמן.

salara

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון סטאוט מעושן (כפי שהשם יעיד). הבירה מתאפיינת בטעמי קליה של שוקולד וקפה, וטעם "מעושן" המושג, בדר"כ ע"י הכנסת לתת מעושן. הסטאוט של סלרה מכיל 5.3% אלכוהול.

salara stout
קרדיט: iTravelIsrael

הבירה עצמה

הבירה נמזגת (מהברז יש לציין), עם ראש קצף חום-זהוב, שנעלם במהרה. הבירה בצבע שחור (הכי שחור שאפשר), ויש לה ארומה מעושנת עדינה (לא כמו שלנקרלה שמתנפלת על כל החושים), בין ארומת העשן, מסתתרים גם דגשים של קפה ושוקלד , בקיצור ארומה של בירה קלויה היטב. והשלוק הראשון, אח, השלוק הראשון, ממלא את הפה במרירות מטורפת וטעם מעושן חזק להפליא. כשתיתי את השלנקרלה בפעם הראשונה הייתי בשוק, לא ידעתי שבירה יכולה להכיל כל כך הרבה עומק, ומאז, עישון בבירות הוא אחד הטעמים האהובים עלי, והסלרה עושה את זה כמו גדולה. היא אמנם לא מעושנת בטירוף כמו השלנקרלה, יותר דומה בעישון לקלובסקה , אבל העישון מתמזג עם הטעמים האחרים ולא משתלט. ניתן להרגיש, בתוך העלתה שמספק העשן, טעמים של קפה, וטעמים של שוקולד שמצטרפים מאוחר יותר.טעם הלוואי לא משאיר זכר לעישון, ורק מותיר רק טעם של אספרסו משובח בפה. הגיזוז העדין (מאוד) נותן לטעמי העישון והקליה להיות הכוכבים בבירה, ולא מושך מהם צומת לב, וכך גם הכשות, שמעניקה רק מרירות גבית. האלכוהול גם הוא אינו מורגש ומתחבא בין הטעמיים המולתתים והמעושנים, והחריפות שלו אינה מפריע לטעמים אלו. סה"כ הבירה נהדרת ,כיף לשתות אותה, היא טיפל'ה כבדה (בגלל הטעמים הדומיננטים) , אבל אשמח לשתותה שוב.

מבחן הטעימה

גוף-3.5- הבירה בעלת גוף בינוני-כבד, עם טעמים עמוקים , המרירות הרבה תורמת להרגשת הכובד.

גיזוז-1- עדין מאוד, נותן לטעמים להיות הכוכבים של ההצגה.

כמות אלכוהול מורגשת -1- כמו לשתות אספרסו איכותי (ומעושן), העדר חריפות כמעט מוחלט.

ציון כללי -4- אחד הסטואטים הישראלים היותר טעימים שנתקלתי בהם ואשמח לשתות את הבירה בכל הזמדנות שתיהיה לי .

 

שלכם,

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: סלרהארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
4 קולות, ציון ממוצע 3.25 (ציון שקול 67%)

השאר תגובה