אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

מאיבירוביץ'- IBA - הכלאה מוצלחת ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3.5/5)

Ale, man, ale's the stuff to drink for fellows whom it hurts to think.
A. E. Housman

קצת רקע

את הבירה פגשתי בביקור במבשלת מאיבירוביץ', שם טעמתי לראשונה את הסגנון IBA, הסתקרנתי ולקחתי לי בקבוק הביתה, והנה אנחנו כאן היום.

DSCN0580

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון IBA, Indian Black Ale, הידוע גם בשם American-Style IBA ,American Black Ale ועוד לפני זה נודע בשם black IPA. לצורך הסיקור הוא יהיה IBA, כמו שרשום על התווית (מי אני שיתווכח עם תווית?). הבירה מכילה 7.4% אלכוהול, אחוז גבוה יחסית לIPA, אבל מכיוון שזה לא IPA, אלא IBA, אני לא ממש יודע איך אחוזי האלכוהול הולכים בסגנון הזה (לפי BeerAdvocate, בין 5% ל10%, נשמע טוב, נסמוך עליהם הפעם).
DSCN0575

הבירה עצמה

הבירה נמזגת עם ראש קצף יציב, בגוון זהוב, הוא אומנם דועך מעט לאורך הזמן אבל היה נוכח לאורך כל השתיה. הבירה בגוון חום כהה (ע"פ BeerAdvocate כך אמור להיות) , וכשמריחים אותה…מתבלבלים. לבירה ארומה קלויה, כזאת שהיינו מצפים מפורטר או סטאוט, ומעורבבת עם ריחות פירותיים שבדר"כ אנחנו רואים בIPA רווי כשות.

אז איזה טעם יש לבירה? אם תקחו IPA, ותקחו בראון אייל, תתנו להם הרבה יותר מדי משקאות חריפים, תשאירו אותם לבד, ותחזרו אחרי חודש (כידוע, הריון ביראי לוקח חודש), זה מה שתקבלו, תינוק חמוד שיש לו תכונות גם מאמא IPA וגם מאבא בראון אייל.  הטעם הראשוני שטועמים הוא טעם קליה, שוקולדי מתקתק, שבדר"כ מאפיין פורטרים ובראון איילים , עוד באותו זמן, ברקע מרירות כשותית , שלאחר כמה דקות , מותירה בפיכם טעמים פירותיים ושוקולדיים. משהו פה אמור להיות לא בסדר, לקחת 2 סוגים מאוד דומיננטים, אחד מאוד כשותי ואחד מאוד קלוי ולערבב אותם, זה לא אמור להיות טוב, אבל זה כן. טעם הלוואי שנשאר , מבקש רק עוד בירה , וכך שלוק לאחר שלוק, תוך ניסיון להבין מה קורה מה קורה פה, אתם נשאבים לתוך הבירה. יש לומר, שלמרות שלאחר כמה דקות טעם הלוואי מתקתק ונעים, בתחילת דרכו הוא מריר כמו סיומת של בירה קלויה מאוד. רק לאחר מכן מגיעה הפירותיות הכשותית ומרגיעה את העסק. הגיזוז בינוני- עדין נעים לחך, האלכוהול , למרות שהוא רב, אינו מורגש כמעט בכלל. הכשות, כפי שאמרתי קודם, תורמת לארומה וגם מעצימה , בעזרת הטעמים הפירותיים ,את טעמי השוקולד המתקתקים, ומורגשת בכובד בעיקר עם טעם הלוואי הקלוי המריר מאוד. לסיכום, אם אתם אוהבים את הבירות שלכם גם קלויות, גם כשותיות,וגם טעימות , מצאתם כתובת , רק אל תיהיו מלאים מדי.

DSCN0587

מבחן הטעימה

גוף-3.5- מרגישה כבדה מאוד בגלל עומס טעמים, ומרירות חזקה בסוף השלוק.

גיוזז-1.5- עדין ולא מפריע.

כמות אלכוהול מורגשת- 1.5- קצת חמימות בגרון.

כשותיות -3.5- מורגשת טיפה בארומה, אבל בעיקר בטעם הלוואי המידי שאחרי השלוק.

ציון כללי- 3.5- בירה עם שלל טעמים נפלאים, רק טעם הלוואי המידי החזק שלה (מרירות חזקה מאוד) מונע ממנה להיות בירה מצוינת.

 

שלכם,

ניצן.

 

 

 

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: MaiBEERovicz - מאיבירוביץ'ארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
0 קולות, ציון ממוצע 0.00 (ציון שקול 0%)

השאר תגובה