אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

Big Eye IPA - עיניים גדולות לצמא גדול ארה"ב

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

We thank our hops every day that the English loved their bitters—or else the IPA style may not have been born to help the beer survive the journey from Cape Hope to India back in the 18th century. ~ Ballast Point Brewing Co.

קצת רקע

את הבירה קיבלתי מכמה חבר'ה שהיו בארה"ב , לאחר תחנונים רבים.

DSCN1031

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון IPA, סגנון עתיר כשות ומרירות. הבירה הזו מכילו 2 סוגי כשות מרכזיים, סנטניאל, וקולומבוס, שניהם זני כשות הידועים בארומה הפירותיות/הדריות שלהם. הבירה מכילה 7% אלכוהול , ורמת המרירות שלה נתונה כ75 IBU.
DSCN1040

הבירה עצמה

הבירה נמזגת בצבע ענברי עמוק, עם ראש קצף שנעלם באותה מהירות שהוא מגיע. מהשלוק הראשון , מרגישים את הטעמים הכשותיים שכל כך מייחדים את הכשות הצפון אמריקאית, מתקתקות שמתחלפת מהר מאוד במרירות שנשארת המון זמן. וזה סוד הבירה, המרירות הגדולה גורמת לכם לרצות לקחת עוד שלוק בשביל להעביר אותה, שוב להנות מהטעמים הנהדרים , ושוב לצלול לתוך תהום כשותית ומרירה. אין ספק שמשימתם של החבר'ה מסן דייגו, ליצור IPA על טהרת הכשות האמריקאית, הצליחה להם ובגדול. כל הדברים הטובים שמביאה הכשות האמריקאית נמצאים פה, אם זה המרירות העוקצת שלאט לאט מתעדנת , או הטעמים והארומה ההדרית הנהדרת. מבחינת אלכוהול, הכשות עושה הכל בשביל להסתיר כל זכר של אלכוהול, ומצליחה ללא עוררין, הוא לא מורגש בכלל. הגיזוז בינוני- חזק ותוקף את בלוטות הטעם ביחד עם המרירות הכשותית הלא מרחמת, בקיצור, IPA כמו שצריך.

DSCN1036

מבחן ההטעימה

גוף -2- לא קליל ולא כבד, תומך את המרירות כמו שצריך.

גיזוז- 3.5- עוזר לכשות לתקוף את חלל הפה.

כמות אלכוהול מורגשת – 0.5 – בחיים לא תנחשו שזה 7%.

כשותיות -4.5- כמו שצריך.

ציון כללי – 4- IPA כמו שIPA אמריקאית צריכה להיות, צועקת כשות, מרירה, ועם הרבה פוטנציאל לhop burp.

ניצן.

 

 

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: Ballast Pointארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
0 קולות, ציון ממוצע 0.00 (ציון שקול 0%)

השאר תגובה