אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

שוף הובלון - בלגית אינדיאנית בלגיה

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4.5/5)

קצת רקע

מעולם לא הסתרתי את חיבתי לבירות בלגיות, ולאחרונה התחלתי גם להתעניין בבירות IPA, ולכן שמצאתי את השוף הובלון, בירת טריפל IPA, כלומר גם טריפל בלגית, וגם IPA, יכולתי להתפוצץ מרוב התלהבות.

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון טריפל IPA. ז"א בירת IPA חזקה מאוד.
הבירה יוצרה לראשונה ב2006 ע"י מבשלת שוף (שבאותו זמן נמכרה לדובל-מורטגאט) והיא הבירה החדשה ביותר שלהם. הבירה מכילה 9% אלכוהול.

הבירה עצמה

הבירה נמזגת עם ראש קצף לבן ויציב, שנשאר עומד כמה דקות (מזכיר במשהו את הקצף של דובל).
לבירה ארומה כשותית , לא מאוד חזקה (אם כי, האף שלי בעת כתיבת שורות אלו סתום קצת), והבירה בעלת גון זהוב-כתום כהה, עכור לגמרי.

נתחיל בגיזוז: יחסית לבירה עם ראש קצף כל כך עמיד , ובועות שעולות למעלה בקצב מהיר הבירה מוגזת בצורה בינונית- עדינה ולא נותנת לגיזוז להשתלט על הבירה.
המרירות הכשותית מורגשת, אפילו מאוד, אבל בניגוד לבירות IPA אחרות שבה המרירות הכשותית משתלטת, יש כאן איזון דרך המתיקות שכנראה נובעת מעודפי סוכר עקב אחוז האלכוהול הגבוה. העובדה שהבירה הזו היא שילוב בין טריפל מתקתק לIPA מריר, עושה את הבירה מיוחדת מאוד וטעימה בצורה שקשה להסביר.
נורא קל לאהוב את הבירה הזאת- חובבי הIPA יאהבו את המרירות הכשותית שפוגעת בך מהרגע הראשון, וחובבי טריפל יאהבו את המתיקות  ברקע.
הבירה מותירה טעם לוואי מתקתק ונעים בפה, והיא פשוט בירה שכיף לשתות. הבירה מרגישה לפעמים קצת כבדה, ונעשית יותר קשה לשתיה ככל ששותים יותר, גם בגלל המרירות שנבנית בפה. האלכוהול אינו מורגש בעוצמתו, למרות שההובלון מכילה דיי הרבה אלכוהול, הוא לא מורגש, ונוטה להרדים.
חריפות האלכוהול שרגילים למצוא בבירות טריפל (אלו שלא מאוד מתוקות), איננה בכלל.

בכללי, הבירה היא בירה מצוינת, שכיף לשתות, מאוזנת בין המרירות הכשותית של הIPA והמתיקות של הטריפלים הבלגית. מומלצת בחום (4-10 מעלות).

מבחן הטעימה

גוף-2- גוף בינוני, צבע מדהים, ולא כבדה מדי.

גיזוז-1- עדין ומלווה את הארומה הכשותית.

כמה האלכוהול מורגש -1.5- כמעט ולא, מתחבא אי שם בין הכשות לסוכר.

כשותיות -3.5- בכלל לא חסר, אבל רק עושה אותך צמא לעוד.

ציון כללי -4.5- בירה שאני מאוד אוהב, בהחלט בירבלוג צ'ויס.
שלכם,
ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: אשוףארץ מוצא: יצרן: דובל-מורטגאטשנת השקה: 2006
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
3 קולות, ציון ממוצע 4.67 (ציון שקול 89%)

2 תגובות לשוף הובלון

השאר תגובה