אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

קלרה טריפל - חזק חזק ונתחזק ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3/5)

קצת רקע

את הבירה הזו ראיתי לראשונה בבירמרקט.  זו מבשלה שלא שמעתי עליה בחיים, והופתעתי לגלות שהיא זכתה בתואר המבשלה הקטנה הטובה ביותר בישראל ב2011, העמסתי כמה בירות שלהם, ויצאתי לדרך.

374329_208254935930368_1222399601_n

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון טריפל בלגי , ומתוארת כבירה חזקה ומתוקה ע"ג התווית. הבירה מתוארת כ"בירה מתוקה המסתירה בחינניות אחוזי אלכוהול גבוהים. בעלת טעמים פירותיים, עשויים להזכיר בננה". עד כמה זה נכון? עוד נראה.

הבירה נמזגת, כמעט חסרת גיזוז, עם ראש קצף מינימלי שנעלם תוך שניות מעטות, וצבעה חום בהיר עכור, כיאה לבירה לא מסוננת. בתחתית הבקבוק (ולאחר המזיגה, בתחתית הכוס), נמצא משקע שמרים יפה. מכילה 8% אלכוהול, מומלצת לשתיה בטמפרטורה של 10-12 מעלות צלזיוס.

הבירה עצמה

ממבשלה שזכתה בתואר המבשלה הקטנה הטובה ביותר בישראל ציפיתי ליותר. אמנם זאת בירה טובה, אבל יש הרגשה שמשהו התפספס. הבירה, בשונה לגמרי מהתיאור שמתנוסס על תוויתה, מרגישה מאוד מאוד אלכוהולית (יכול להיות שזה בגלל שזה בקבוק ישן). שתיתי את הקלרה ואת הטריפל של עמק האלה  בסמוך אחת לשניה, ובשונה לגמרי מהטריפל של עמק האלה, בה האלכוהול כמעט ואינו מורגש, הקלרה מחממת את הגרון בדרכה למטה ומעוררת חוויה אלכוהולית למדי. היא בעלת גוף בינוני-קליל,  באיזשהו מקום טוב באמצע, אבל גם הקלילות היחסית הזאת לא עוזרת להפוך אותה קלה יותר לשתיה, כשכל שלוק מלווה במרירות אלכוהולית חזקה. לבירה יש טעמים מאלטים וקרמלים בהתחלה, וככל שהשתיה מתקדמת, ככה יותר נוצרת ההרגשה שאנחנו שותים אלכוהול ולא בירה חביבה. וזה באמת חבל, כי לבירה יש פוטנציאל עצום ,אם היא תצליח להסתיר במעט את האלכוהול, הוא פשוט משתלט על כל הטעמים. הטעמים שיש כאן, ושמרגישים בזמן שהאלכוהול לא משתלט, הם טעימים, הם עמוקים, ובעיקר עושים חשק לשתות עוד. הטעם הלוואי הנוראי הזה (מבחינתי) שמשאיר האלכוהול וגורם לכל לגימה להרגיש כמו קרב קטן, הוא עקב אכילס של הבירה. הבירה בכלליות היא בירה מאוד נכונה לסגנון שלה, והארומה (המאלתית המתקתקה) שלה נפלאה, רק חבל שהאלכוהול הורס. מה שנקרא באנגלית overpowering.

3713606-9582

מבחן הטעימה

גוף-2.5- לא קלילה מאוד וגם לא כבדה מאוד, בעלת טעמים עמוקים.

גיזוז-1.5- מאוד עדין, מתאים מאוד לסגנון.

כמה האלכוהול מורגש-4- הרבה יותר מדי, אם היו מצליחים להסתיר קצת יותר, זאת היתה בירה הרבה הרבה יותר טובה.

ציון כללי -3 – בירה שיכולה להיות הרבה יותר ממה שהיא, חבל שאלכוהול מסתיר הכל.

 

שלכם,

ניצן.

 

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: קלרהארץ מוצא: יצרן: מבשלת העםשנת השקה: 2011
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 3.00 (ציון שקול 68%)

השאר תגובה