אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

טריפל בלגית של עמק האלה - טעם של חו"ל ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4.5/5)

"In wine there is wisdom, In beer there is joy"
— Anonymous

קצת רקע

אי שם כשעשינו את הסיור במבשלת שריגים, טעמנו את כל הליין של המבשלה, ואחת הבירות הבולטות היתה הטריפל הבלגית מסדרת עמק האלה. לצערי, באותו יום, זאת היתה הבירה היחידה שלא היתה במלאי. כשביקרתי לא מזמן בבירמרקט (חובת ביקור חלה על כל גבר מעל גיל 18), נפגשתי בה, והייתי חייב לנצל את ההזמדנות, ולהניח עליה את ידי לפני שהיא תאזל גם משם.

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון טריפל בלגי. הסגנון מאופיין בצבעים בהירים, אחוזי אלכוהול גבוהים, והרבה כיף בפה, והוא אחד מהסגנונות האהובים עלי. הבירה היא לא מסוננת, ויש לה ראש קצף נחמד שנשאר לכמה שניות לאחר שמוזגים. הבירה מכילה כ9.2% אלכוהול, וממולצת לשתיה בחורף, ובטמפרטורה של בין 10-12 מעלות צלזיוס

הבירה עצמה

אז ככה, הבירה טעימה. אם הייתי סתם טועם , כנראה שזה כל מה שהיה מספיק לי לכתוב, אבל אני אכתוב מעבר כדי להעביר את התחושות הנעימות שהועברו אלי ע"י הבירה.
הבירה בעלת אחד הצבעים היותר יפים שראיתי בבירה בלגית, והגיזוז שלה מדויק למדי. בכלל, היא בירה נורא נורא קלילה יחסית לגודל שלה (9.2% זה המון), והיא מרגישה כמו בירות הרבה יותר קטנות (סביבות ה6-7%).
יש לה ארומה מאוד קרמלית-לתתית , ויש איזשהי תחושה של הטעם שאנחנו הולכים לקבל לפני שבכלל טעמנו את הבירה, ואין מה להגיד, היא פשוט טובה.
יש לה מין מתיקות עדינה כזאת, שיחד עם הגיזוז העדין עוזרת להחליק את הבירה בגרון ולגרום לה להיות נורא נעימה לשתיה. לפעמים בבירות טריפל בלגיות, יש את הבעיה שמרגישים יותר מדי את האלכוהול והוא גורע למעשה מהטעם של הבירה.
זה לא קורה כאן, אני לא יודע איך הם עשו את זה, אבל הם הצליחו לגרום לבירת 9.2% לטעום פחות אלכוהולית מבירות אחרות שטעמתי סמוך אליה והכילו הרבה יותר אלכוהול. היא ממש כיפית לשתיה, במיוחד תחת פוך או עם כריך ריבת חלב בצד (מומלץ מאוד), היא פשוט טעימה.

מבחן הטעימה

גוף-2 -קלילה מאוד יחסית לבירות טריפל בלגיות, וגם יחסית לבירות רגילות.

גיזוז – 1.5- גיזוז מדויק מאוד, לא שורף בגרון בדרך למטה, מלווה את הבירה בצורה מצוינת.

כמה האלכוהול מורגש- 1- בחיים לא הייתם יודעים שיש פה 9.2% עד שקמתם מהספה.

ציון כללי- 4.5 – הבירה פשוט טובה, כיפית לשתיה, ובכללי עושה טוב בלב, בירבלוג צ'ויס מבחינתי.

 שלכם,

ניצן

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: שריגיםארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
7 קולות, ציון ממוצע 4.86 (ציון שקול 94%)

השאר תגובה