אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

גינס - משקה האלים אירלנד

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (5/5)

כתבת תגובה לבלוג שנכתבה ע"י שובל פישר, לאחר שראה את הבלוג והחליט שהוא רוצה להביע את דעתו על הבירה שהוא הכי אוהב. תודה שובל! לתגובות, dopey360@walla.com.

“Guinness is good for you”

קצת רקע:

גינס, הסטאוט היבש, אשר התחילה במבשלות ארתור גינס בדבלין, מייצגת כיום כדגל הבירות הכהות.
טעמה השרוף המיוחד מגיע מצליית הלתת באופן מיוחד. לאורך שנים, נעשה ערבוב בין בירה מיושנת לבין בירה חדשה, דבר הגרם לטעם ייחודי שלא נטעם לפני. בשנת 1970, עם התגברות תעשייות הבירה העולמיות ומספר האנשים השותים בירה, הוחלט שיש לשנות את המשקה ולהפוכו ליותר גלובלי. מרקמו נעשה יותר חלק וטעמו הוקל במקצת.

עובדה מעניינת נוספת – גינס היא הבירה היחידה שבה הבועות יורדות ולא עולות, עקב הכבדות של הבירה!

סגנון הבירה :

מחוזק, בירה כהה המכילה בין 4.4 אחוז לבין 9 אחוז אלכוהול (משתנה לפי המתכון). הבירה מיוצרת ללא חומרים משמרים ואינה מסוננת. טעמה החזק יחסית אינו מעיק, ומלווה בנגיעות מתיקות לעדיני החך.
הסטאוט משתמש בגרעיני לתת קלויים היטב, מה שנותן לו את הצבע השחור שלו ואת הטעמים העמוקים.

הבירה עצמה:

גינס. אוי גינס. כשאמרו לי שגן עדן קיים לא האמנתי בהתחלה. אחרי שטעמתי גינס, הבנתי שטעיתי. מתכון מדויק, בשילוב עם בישול והגשה מנצחים יוצרים את אחת הבירות (אם לא אחד המשקאות האלכוהוליים) הטובים ביותר בעולם. מסתבר שהאירים יודעים להכין משהו טוב חוץ מפצצות, וזוהי הגינס. לצערי, המגרעת היחידה של הבירה שהיא מעט כבדה ולא ניתן לשתות אותה סתם כך. ביציאה לפאב או בזמן ארוחת ערב טובה, הגינס מנצלת את מיטב מאפייניה, כאשר היא אחת הבירות היחידות שטעמה אינו משתנה בזמן שמערבבים אותה עם אוכל.

מבחן הטעימה:

קלילות – 2.5- יחסית לסטאוטים האחרים, היא מעט כבדה אך שווה את זה.

רמת תסיסה – 1.5– כמעט ולא מרגישים את הבועות (יש כאלה שיאהבו, וכאלה שיהיו נגד).

כמה האלכוהול מורגש – 3 – יחסית לבירה 5% (בממוצע) אפשר לשתות הרבה ממנה, אך לאט ועדיף עם מאכל מוצק ליד, בגלל כבדותה.

כשות – 3.5 – זו סטאוס, חייב להיות בה כשות.

ציון כללי – 4.5 – מבחינתי משקה האלים. אוהבי הסטאוט יהנו מאוד.

חצי גינס או חצי גולדסטאר? חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה. הצחקתם אותי.

שובל.

דבר העורך, ודעה שניה : ניצן 

זה לא סוד שגם אני משוגע על בירות כהות, סטאוטים בעיקר, וגינס היא פשוט הסטאוט האולטימטיבית, ואחת הבירות הטעימות ביותר לחובבי הז'אנר. אני לא אכביר במילים כי אני חושב שכל מה שיכול היה להאמר כבר נאמר, אבל גינס בעצם היתה הבירה שיצרה והגדירה את סגנון הסטאוט האירי היבש, ששנים מנסים להעתיק (כל מיני מרפיס ואוהרס וחבריהם) ללא הצלחה מרובה. המתכון הסודי נשאר כזה, וגינס היא הסטואט האירי היבש הטוב ביותר שקיים מאז לידתו ב1959. טמפ' ההגשה לבירות מהסגנון הזה, ובמיוחד לגינס היא בין 5-7 מעלות , כלומר ככל שיותר קר, ככה יותר טוב. עובדה פחות ידועה, היא שארתור גינס, מקים המבשלה חתם על חוזה השכירות לשטח שבו נמצאת היום המבשלה , תמורת 45 ליש"ט לשנה בלבד, לתקופה של 9000 שנים! מידי יום נמזגות (לא שזה מפתיע אף אחד) כ10 מיליון כוסות גינס, מה שהופך אותה לאחת הבירית הנמכרות ביותר בעולם.

ודבר אחרון, גינס, תמיד מהחבית. גרסת הגינס מהחבית ומהבקבוק הן שתי בירות שונות בתכלית , ואם תשתו בירות מהבקבוק תבינו למה זאת בירה שרצוי לשתות אך ורק מהחבית. גרסת הבקבוק של גינס היא גינס אקסטרה סטאוט (שייצורה התחיל ב1821) , וטעמה שונה מגינס דראפט (בירת החבית),בגרסת הפחית של גינס ישנו כדור צף בתוך הפחית, שכאשר פותחים את הפחית, משחרר פחמן דו חמצני לגינס, וכך יוצר תסיסה טרייה יותר, שוב, עדיף מהחבית. בירת הדראפט של גינס החלה להמכר למעשה רק ב1959 לכבוד יום ההולדות ה200 של מבשלת גינס, ומאז היא הבירה הפופולרית ביותר של המבשלה. כמחצית מכל הבירות הנמכרות באירלנד הן גינס, הישג לא מבוטל בהחלט.

בסה"כ אחלה בירה שבעולם, אני מסכים עם שובל, 4.5.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: גינסארץ מוצא: יצרן: Diageoשנת השקה: 1769
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
7 קולות, ציון ממוצע 4.14 (ציון שקול 82%)

6 תגובות לגינס

השאר תגובה