אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

ברון ביר אקסטרה - היישר מבלגיה בלגיה

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (3.5/5)

קצת רקע:

ברון ביר אקסטרה מיוצרת במנזר הטראפיסטי אחל, בעיירה אחל שבבלגיה. המנזר הוא הקטן ביותר מבין שבעת המנזרים שקיבלו את חותמת הטראפיסט, וכמו בכל מנזר טראפיסטי אחר כל ההכנסות מהבירה הולכות אך ורק לקיום המנזר ולצדקה. פרטים נוספים על ההיסטוריה הארוכה של המנזר שהתחיל את דרכו ב1648, 300 שנה לפני קום המדינה, ניתן לקרוא בדף המבשלה.gbnh

סגנון הבירה:

הבירה היא בירת מנזרים טראפיסטית מסוג ברון או דאבל, שהן בירות בעלות אחוז גבוה של אלכוהול, מתיקות רבה יחסית, וצבע חום אדמדם כהה. לבירה זו 9.5 אחוז אלכוהול.

 

thsrsrhsr6thהבירה עצמה:

בירה טראפיסטית שהיא בסגנון ברון, או דובל. צבעה של הבירה הוא אדום כהה שנוטה לחום, צבע שמאפיין מאוד את סוג הבירה. הבירה לא מאוד מוגזת, לשמחתי.
אם בדרך כלל, בבירות מסוג דובל או ברון הטעם שמשתלט על החך לקראת הסוף הוא אלכוהולי ומריר, דווקא בבירה הזאת הטעם מעודן ומאוזן. המתקתקות של הבירה נשמרת לאורך כל הדרך מלבד תחתית הבקבוק בו נמצא משקע השמרים, שלצערי שתיתי אותו והיה מר בצורה בלתי רגילה.
משום מה, ובעצת אנשים אחרים ששתו את הבירה איתי באותו רגע,  החלטתי כי היא מזכירה בארומה ובטעם חמוציות. לא יודע למה, פשוט ככה. הבירה היא קלילה ביותר, ומאוד נהניתי לשתות את הברון הזאת. כן ירבו.

גוף – 3, על אף שהבירה קלילה צבעה די כהה.
גיזוז – 1.5, בועיות קטנות ולא מזיקות.
אלכוהול – 2.5, לא מורגש כמו בבירות רגילות מהסגנון.
כשות – 1, אין פה מרירות כשותית, מה שמאפיין את הסגנון.

 

untitled

סה"כ – 3.5, בירה מצויינת שאשמח לשתות אותה שוב. לצערי הבירה הזו מגיעה במארז היישר מבלגיה, אז אין לי מושג איפה ניתן להשיג אותה בארץ. כל המוצא מתבקש ליצור קשר.

לחיים,

שחף.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: Achel - אחלארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 2.00 (ציון שקול 58%)

השאר תגובה