אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

בסט אקסטרה סטאוט - האמנם? אוסטרליה

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

"Religions change; beer and wine remain."
– Hervey Allen – Historian, Poet, Author

קצת רקע :

מבשלת קופרס בדרום אוסטרליה נוסדה בשנת 1862 ע"י תומס קופר לאחר שבישל בירה בטעות (לאחר ניסיונות כושלים להכנת טוניק לאישתו החולה). מאז ועד היום , המבשלה מנוהלת ע"י בני המשפחה , וכיום היו"ר המכהן הוא ד"ר טים קופר. לאחר שנים של מכירת בירה מביתו, הקים תומס קופר את המבשלה בליברוק , דרום אוסטרליה ב1881. המבשלה מייצרת 11 סוגי בירות שונים. כמו כן , המבשלה תומכת (מאוד) בייצור עצמאי של בירה ומוכרת המון ציוד לחובבני בירות, כגון לתת, שמרים, כשות, ואביזרים למיניהם. המבשלה חגגה לא מזמן יום הולדת 150, לא רע למבשלה בכל קנה מידה.

סגנון הבירה :

הבירה היא מסוג סטאוט (stout) מחוזק, ומכילה 6.3 אחוזי אלכוהול. הבירה מיוצרת ללא חומרים משמרים ואינה מסוננת (רמז לכך הם השמרים ששוכבים בתחתית הבקבוק). הבירה מלאה בטעמים (חזקים מאוד) של קפה ושוקולד , וטעם לוואי אפילו יותר חזק של קפה. הסטאוט משתמש בגרעיני לתת קלויים היטב, מה שנותן לו את הצבע השחור שלו ואת הטעמים העמוקים.

הבירה עצמה:

אני אוהב בירות כהות. אני מאוד אוהב סאוטים, פורטרים, וכל דבר שצבעו שחור וטעמי הלוואי שלו קשורים איכשהו לקפה או לשוקולד, ואין לי מה להגיד, פשוט התאהבתי. לא ציפיתי להרבה מבירה שהיתה צריכה לעבור את המסע המייגע מאוסטרליה ועד ארצנו הקטנה, לא חשבתי שמאוסטרליה, מדינה שלא ידועה יותר מדי בבירות הייצוא שלה, אני אוכל לצפות לסטאוט כל כך עשיר. הטעמים המודגשים של הקפה , שמורגש בחוזקה רבה פה, עושים את כל ההבדל. ההרגשה היא, שבסופו של יום ארוך, או אפילו באמצע היום, כשבא לך איזה רענון קטן, זאת בירה שאפשר לשתות. היא לא סטואט ככל הסטאוטים, היא נורא קלילה, מחליקה בקלות בגרון, ולא מעיקה כמו המון סטואטים שנוטים להיות כבדים ומרדימים. היא בירה שנורא כיף לשתות (במיוחד מול ארץ נהדרת) , ומתחרה בכל סטאוט אחר שטעמתי. האלכוהול מורגש יותר ככל ששותים, אבל הוא לא משתלט על הטעמים החזקים , יש לו נוכחות מבלי להפריע לטעם. הבירה מותססת בדיוק בכמות הנכונה, לא יותר מדי, אבל גם לא נותנת תחושה ששותים סירופ בירה, ובסה"כ זאת בירה שנורא כיף לשתות.

מבחן הטעימה:

גוף – 2- יחסית לסטאוט יורדת בקלות בגרון, ולא מעיקה .

גיזוז -2 – בדיוק הרמה הנכונה.

כמה האלכוהול מורגש – 2 – יחסית לבירה 6.3% אפשר לשתות הרבה ממנה מבלי להרגיש את האלכוהול, במיוחד מכיוון שהטעמים החזקים מסתירים מחביאים אותו היטב.

ציון כללי – 4- בירה נהדרת במיוחד לחובבי ז'אנר הסטואטי.

בנוסף, האתר של קופרס ממש מגניב, ומספר את סיפור המבשלה , ואת החתירה של קופרס ליצירת תרבות בירה טובה יותר.

לחצו כאן כדי לראות את האתר המגניב.

שלכם, ניצן.

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: קופר'סארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
0 קולות, ציון ממוצע 0.00 (ציון שקול 0%)

השאר תגובה