אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

אלכסנדר בלונד - בלונדיניות נהנות יותר? ישראל

פורסם ב מאת יוחאי מיטל (3/5)

"אני מאמין גדול בבני אדם. אם אומרים להם את האמת- אפשר לסמוך עליהם בכל משבר לאומי. הדרך הטובה היא תמיד לתת להם את העובדות לאשורן. ובירה." 
אברהם לינקולן

אתחיל בגילוי נאות- בירות מז'אנר הבלונד, בהירות כאלה עם קצף לבן מסנוור- הן לא כוס התה שלי (?).
לכן בירות אחרות של המבשלה, הבלאק, האמברי, ואפילו הגרין שטעמתי בחורף- שימחו אותי יותר.

בתור חובב עיצוב (כן, יש עוד כמה תחביבים) אני מוכרח לבטא את ההערכה שלי לעיצוב של אלכסנדר- מראה מוצר איכותי, מושקע, ברמה. ולפי אבא שלי: "אם יש הדפס על הפקק אז הם באמת רציניים!"
גם של מבשלת הנגב ומבשלת הגולן מרשימים, וממש מעבירים את התחושה של המבשלה; אז מה תופס אותי במקרה הזה? שיחד עם העיצוב המבטיח, הבקבוק נעדר התפנפנות פלצנית: "בירה אלכסנדר מיוצרת מרכיבים טבעיים בלבד ע"י אלכסנדר- מבשלת בוטיק ישראלית". זהו.

הבלונד של אלכסנדר נמצאת, כמובן, על גרף סגנון הבלונד הבלגי, והיא בירת אייל בעלת 5.3% אלכוהול. בד"כ בירות בסגנון זה יהיו בעלות אחוז אלכוהול גבוה יותר, ובמקרה זה מדובר בהתאמה שיצרה המבשלה לשוק הישראלי.
אמנם אחוז האלכוהול גבוה יותר מגולדסטאר, לדוגמה, אבל מורגש פחות.
על פי המבשלה הבירה מתאפיינית בניחוחות פרחים, דבש ודשא קצור. סלט דשא קצור עם נגיעות פרחים ורוטב דבש לא נשמע טעים במיוחד, ולכן אני מניח שעליי להיות שמח שעם תחילת המזיגה כל שהרחתי הוא ריחות חמצמצים וקיציים.

הבירה בהירה מאוד, ואף על פי כן לא שקופה לחלוטין, אלא בעלת עכירות מסקרנת: כמו שהובטח- ללא סינון וללא פיסטור. אף על פי כן לא הבחנתי במשקע שמרים כלשהו בבקבוק.
ראש הקצף גדל וצומח בכוס תוך שניות, והוא לבן מסנוור ונוצץ, ובאופן יחסי לבירות אחרות החזיק מעמד די הרבה זמן.
לבירה גיזוז חד ומורגש. בהתחלה. להפתעתי עד שהגעתי לתחתית הכוס (מה שלא לקח המון זמן) רוב הבועות נעלמו להן. הניחוש שלי הוא שהבריחה המהירה של הבועות היא מה ששמר על ראש הקצף לאורך זמן, אבל זה רק ניחוש.

באלכסנדר טוענים שהבירה יבשה אבל קלילה ומתאפיינת באיזון מושלם בין מרירות הכשות למתיקות הלתת. לדעתי היא יבשה, קלילה, אבל מרירות ועפיצות הכשות מורגשים יותר מדי. אעדיף מרירות מלתת קלוי היטב מאשר מכשות.

לסיכום- חובבי בירות בלונד ימצאו את הבירה מתאימה מאוד ליום חם וכבד, כיוון שהיא יוצרת תחושה קלילה, קרה ותוססת. הבירה, כאמור, יבשה יחסית (אני רוצה להשוות את התחושה ליין לבן אבל אני מריח את הפלצנות), ולכן לא מרווה בצורה מיוחדת.

בשורה התחתונה, ובמילה אחת- אחלה. אחלה בירה, אחלה מבשלה.

התרשמות שניה
להפתעתי, שתיתי עכשיו בקבוק שנשמר אצלי לתקופה של כ-10 חודשים.
מעבר לראש הקצף שהפך דקיק,  ולצלילות המפתיעה שגרמה לנוזל להיראות כמו התירוש הלבן של כרמל מזרחי- נוסף לבירה נופך תפוחי ביותר.
ממש כאילו נוסף מיץ תפוחים למשקה בשלב זה או אחר.
מפתיע, ומעט מוזר…

מבחן הטעימה:

גוף: 3.5. בירה קלילה וזורמת בגרון.
גיזוז: מתחיל ב-3, נגמר ב-1.
כמות אלכוהול מורגשת: 1.5. מרגישים אותו כשמחפשים.
כשותיות:  2.

ציון כללי: 3. נראה לי הערך המספרי ל"אחלה"

לרוויה!
יוחאי

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: אלכסנדרארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
2 קולות, ציון ממוצע 3.50 (ציון שקול 72%)

השאר תגובה