אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

אלכסנדר אמברי - אמבר אייל או סתם אדומה? ישראל

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (4/5)

"They didn't trademark everything back then. Now someone farts and they put a TM after it. Even Miller Lite says 'A Fine Pilsner Beer' on the label. It is a crime"
Michael Jackson, the Beer Hunter

קצת רקע:

אלכסנדר אמברי מבושלת (כמובן) במבשלת אלכסנדר. המבשלה הוקמה באוגוסט 2008, בפארק תעשיות עמק חפר ליד נחל אלכסנדר. יוזם הרעיון להקמת המבשלה הוא אורי שגיא, לשעבר טייס בחיל האוויר ומתעסק בבירה כתחביב זה 25 שנה. לאחר השירות החליט להפוך את התחביב למקצוע, והוא בעצם אחראי לטעמים השונים והמגוונים של אלכסנדר. אליו חברו אביאם סלע, גם הוא טייס בחיל האוויר ובנוסף חובב ואספן וויסקי, וגם המסעדנים יורם וארי ירזין. אל כל אלה הצטרף דן טאוב, שאחראי על הייצור השוטף.

אלכסנדר מתגאה בכך שהיא מייצרת בירה ישראלית מעולה, שאינה עוברת סינון ופיסטור, מה ששומר עליה טריה ובעלת טעמים נהדרים.

סגנון הבירה:

אלכסנדר אמברי היא בעצם אייל ענברי, פרשנות אישית של המבשלה לסגנון הנקרא Biere de Garde, או Beer to Keep (בירה לשמור/להחזיק). מקור הבירה הוא במחוז נורד-פאס-דה-קלאיס (Nord-Pas-de-Calais) שבצרפת, והיא לרוב פייל אייל (Pale Ale) מחוזק. לבירה 5.7% אלכוהול. במקרה הזה הפרשנות היא יותר לכיוון האייל הענברי מאשר פייל אייל, אך עדיין זהו סוג של "ביר דה גארד".

צבעה של הבירה הוא ענבר (Ambree בצרפתית = ענברי), והוא נובע מלתתים קלויים יותר שנותנים לבירה את צבעה ואת טעמה הפירותי ואת הריח שלה.

הבירה עצמה:

אני אישית אוהב את האייל הענברי (או במקרה הזה "בירה לשמור"). אלה בירות בעלות טעם מובהק של פירות, טעם שמשתנה בין כל הסוגים השונים (ויש הרבה, כל מבשלה נותנת את הפרשנות שלה לסוג הזה). לבירות אלה אין בדרך כלל טעם לוואי מריר, ואם יש הוא חלש.

למרות שהצבע דומה בכל הבירות, חובה לציין אותו, משום שהוא מאוד יפה ומהפנט, ומאוד קורא לך לשתות אותו. הארומה והטעם שניהם עוסקים אך ורק בפירות, ואין שום אזכור לטעם מאלטי רגיל של בירות. הטעם מתוק, ומסתיים במרירות קלילה, ממש לטעמי. בנוסף כמעט לא מרגישים את הגיזוז או את העובדה שמדובר במשקה אלכוהולי מן המניין, גם בדיוק כמו שאני אוהב.

מבחן הטעימה:

קלילות – 3.5. הבירה מאוד קלילה יחסית לשאר הבירות בסגנון, ובהחלט מחליקה בגרון.

רמת תסיסה -2. כמעט ולא מורגש.

אלכוהול – 1.5. גם לא מורגש כמעט בכלל.

כשותיות – 3. יש לה סיומת כשותית מעקצצת.

סה"כ גבר שמח מאוד, עם ציון כללי 4. זו בהחלט אחת הענבריות היותר טובות ששתיתי, ובהחלט אשמח לשתות אותה שוב. הבירה מתאימה יותר לאוכל ופחות לישיבה בים או עם חברים, אך מעבר לזה היא מאוד עמוקה ומעניינית. אם ישאלו אותי גולדסטאר או אלכסנדר אמברי, הייתי לוקח אלכסנדר אמברי.

ניתן לקרוא מידע נוסף על המבשלה, על הבירה ועל שאר הבירות שאלכסנדר מבשלת באתר שלהם, כאשר בדף הבירות שלהם ניתן "למזוג" לכוס כל אחת מ4 הבירות על מנת לראות את צבע הבירה ונתונים נוספים עליה, כאן.

לחיים,

שחף.

 

דעה שניה: ניצן.

כשמדברים על בירות אייל ענברי, אני בדר"כ מעדיף את האיילים היותר בשריים, ז"א שיש להם טעם עמוק יותר. שתיתי את הבירה בזמן צפייה בסרט, והתפלאתי כמה מהר היא נגמרה, היא באמת ממש קלילה כמו ששחף ציין, עם מינון מתאים בדיוק של גיזוז, והאלכוהול כמעט ולא מורגש. אני לא יודע מה זה, אבל יש איזשהי תחושה כאילו משהו חסר, הדבר האקסטרה הזה שהיה בשימאי, ובבזלת, הוא נעדר בבירה הזאת., אז למרות שהיא בירה טעימה , וקלילה , וכיף לשתות אותה, היא לא עושה הרבה מעבר, היא לא נותנת איזשהו טעם שלא חוויתם בעבר, והאמת, מאלכסנדר (שעושים בירות מצוינות, דוגמת הגרין והבלונד) קצת התאכזבתי. 3

שלכם, ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: אלכסנדרארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
7 קולות, ציון ממוצע 3.57 (ציון שקול 72%)

תגובה אחת לאלכסנדר אמברי

השאר תגובה