אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

שפאטן מינכנר - הגרמנים והחוקים שלהם גרמניה

פורסם ב מאת שחף אשכנזי (2.5/5)

Whiskey and Beer are a man's worst enemies… but the man that runs away from his enemies is a coward!"

Zeca Pagodinho

רקע:

שפאטן מינכנר הל (או Spaten Munchnr hell) מיוצרת במבשלת שפאטן-פראנסיסקאנר במינכן שבגרמניה. המבשלה הוקמה כנראה בשנת 1397 (אין יודעים שנה מדויקת, אך זהו האזכור הראשון למבשלה במסמך מיסים כלשהו במינכן). עד 1854 הבעלים של המבשלה התחלפו הרבה, עד שהמבשלה עברה למקום בו היא יושבת עד היום. ב1909 התחילה המבשלה לייצא בירות לצפון אמריקה, וב1922 התאחדו שפאטן ופרנסיסקאנר (מותג בירה גרמני מפורסם נוסף) למבשלה אחת שמייצרת עד היום את שני המותגים. יותר מאוחר החברה נקנתה ע"י אנהייזר בוש הבלגית. שפאטן בגרמנית משמעותו יעה או את חפירה, ואכן סמל המבשלה כמעט מאז ומתמיד היה את חפירה בו משתמשים ללתת.

עובדה מעניינת: שפאטן היא הבירה הראשונה שנמזגת בכל אוקטוברפסט – אירוע הבירה הגדול בעולם המתקיים בגרמניה.

סגנון הבירה:

הבירה היא לאגר פשוט ורגיל. לאגר נעשה בתסיסה תחתית בטמפרטורות נמוכות, והוא בעל טעם מריר יותר מבירות מסוג אייל. פרטים נוספים תוכלו למצוא במילון המושגים שלנו (לחצו כאן)

הבירה עצמה:

זוהי בירת לאגר בהירה (מאוד) שעומדת בכל הסטנדרטים הדרושים לבירת לאגר, וכמובן גם מיוצרת לפי חוק טוהר הבירה הגרמני מ1516. הבירה קלילה מאוד ובעלת טעם וארומה חזקים של לתת. לבירה גוף בהיר מאוד עם מעט קצף לבן. השלוק מעט מריר, והסיומת קרמלית מאוד, שממלאת את חלל הפה ונשארת לאורך זמן. מעבר לעובדה שהבירה הזאת קצת מוגזת מידי לטעמי, היא בירת לאגר רגילה שמגיעה מגרמניה – בירת הלאגרים.

מבחן הטעימה:

בהירות – 4.5, הבירה השנייה הכי בהירה שאני מכיר מיד אחרי קורונה.

גיזוז – 4. יותר מידי לטעמי.

קלילות – 4, מאוד קלילה וניתן לשתות ממנה הרבה ולאורך זמן.

כשות – 2, מרגישים מעט תוך כדי לגימה, לא יותר מידי.

לסיכום, אני נותן לבירה ציון כללי 2.5. אם מכוונים ללאגר פשוט וממוצע בלי להסתבך יותר מידי אך לא רוצים את הפשוטים והרגילים כמו קרלסברג, זו הבירה בשבילכם. אם היו נותנים לי לבחור בין שפאטן לגולדסטאר, הייתי לוקח גולדסטאר, כי יש בה משהו שאין בשפאטן. אולי הישראליות.

לחיים,

שחף.

מידע על הבירה

סוג: מבשלה: שפאטן-פרנסיסקאנרארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 4.00 (ציון שקול 78%)

השאר תגובה