אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

הופוס - כשות כשות ועוד קצת כשות בלגיה

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3/5)

קצת רקע

הופוס מבושלת במבשלת לפביר בבלגיה. מבשלת לופייבר (Lefebvre) נוסדה ב1876 ע"י ג'ולס לופייבר , ע"מ לספק את צמאונם של הפועלים שעבדו במחצבות לא רחוק ממגוריו. מאז 1876, המבשלה מנוהלת ע"י המשפחה (כבר 6 דורות), והמתכונים לכל הבירות נשמרים בתוך המשפחה, ע"מ להגן על ייחודן של הבירות של לופייבר. לפביר מייצרת כמה בירות מוכרות, כגון ברבר, פלורף , ובירות פירות למיניהן), וכמו כן מייצרת גם את ההופוס.

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון אייל בלגי כהה, ומכילה 8.3% אלהוכול. הבירה מגיעה בבקבוקים של שליש , עם פקק שנפתח בלחץ (כמו פקק שמפניה). הבירה מתהדרת בכמות הכשות שנכנסת אליה (משתמשים בה ב5 סוגים שונים של כשות) , ועל כן היא נקראת הופוס. הבירה היא לא מסוננת , כך שהשמרים "נחים" בתחתית הבקבוק ובעת המזיגה רואים אותם צוללים לתחתית הכוס (המבשלה ממש מתגאה בזה). הבירה בעלת צבע זהב ערפילי, וראש הקצף שלה גדול ולבן. טמפרטורת ההגשה הממולצת 5-7 מעלות.

הבירה עצמה

כל החוויה של הבירה האת מתחילה בפקק שלה. הוא ממש ממש מגניב. כשפותחים את הבקבוק מרגישים כאילו פותחים בקבוק שמפניה איכותית ונוצר איזשהו ריגוש ראשוני שממשיך במזיגת הבירה. כמו שמפניה, הבירה הזאת מותססת ברמה גבוהה מאוד, ראש הקצף שלה עלה על גדותיו במזיגה הראשונה (זה לא שאני לא יודע למזוג, הרצפה עקומה) ונאצלתי לנסות שנית את המזיגה. גם במזיקה מושלמת של 45 מעלות עם הכוס נטויה , עדיין הקצף עלה ובעבע, וכאן הבנתי שזאת לא אשמתי. הבירה הזאת מאוד מוגזת , ברמה שלא הייתם מצפים מבירה (יותר מתאימה לסודה) , מה שמרתיע קצת. ההתחלה היא מתוקה , וככל ששותים יותר מתגלה המרירות שמסתתרת מתחת לצבע המדהים והמתיקות הראשונית של הבירה. וזאת לא סתם מרירות, זאת מרירות חזקה ובועטת (מאוד כשותית כמו שמסגיר השם "הופוס" שבא מלשון הופס (כשות באנגלית)), שאם אתם לא מהחסידים של בירות מרירות, אתם לא תוכלו להתקרב אליה, או שתגעלו מרמת המרירות המתפרצת. טעם הלוואי של הבירה גם הוא מריר ברמה חריגה, וגורם לרצות להכניס עוד שלוק של מתיקות, שאחריה בא עוד גל של מרירות, וחוזר חלילה. הבירה ככלל, עושה את מה שהיא באה לעשות כמו שצריך, היא בירה בלגית כמו בספר, התחלה מתקתקה, עם טעמים של הדרים, וסיומת מרירה (מאוד), ואם אתם אוהבים בירות בלגיות (במיוחד כהות) , אז אתם תמותו על הבירה הזאת, ואם לא, רוב הסיכויים שלא תצליחו להביא את עצמכם לשתות אותה, ותתנו לי חצי מהבקבוק שלכם :) . האלכוהול מודגש מאוד, במיוחד בגלל שהמרירות לא עושה כלום כדי להסתיר אותו, אלא מדגישה אותו עוד יותר. לא שזה דבר רע, אבל אם אתם לא אוהבים להרגיש חמימות אלכוהולית מטיילת בוושת ובקיבה שלכם, כנראה שלא תהנו מהבירה הזאת.

עוד משהו מעניין הוא שיטת המזיגה של הבירה. בפאבים ברחבי בלגיה , ניתנות ללקוח 2 אפשרויות, לשתוח את הבירה עם או בלי שמרים. איך עושים את זה? אם אתה מבקש שישמרו לך את השמרים, מוזגים לך ישר את הבירה בכוס שמתאימה לבירה, אבל אם אתה מבקש בלי, מוזגים לך את רוב הבירה לכוס, ומשאירים עוד כוס קטנה עם החלק האחרון של המזיגה, שהוא בעצם השמרים.

מבחן הטעימה
גוף – הבירה עצמה קלילה, אבל כמות הגיזוז הבלתי נתפסת עושה אותה יותר קשה לשתיה – 3
גיזוז – באמת הבירה הכי מוגזת (מותססת) ששתיתי, וזה בא לידי ביטוי במזיגה, ובמיוחד בשתיה – 5
כמה האלכוהול מורגש – אין ספק שמרגישים שאתם שותים משקה אלכוהולי חזק שלא חוסך באחוזים – 3.5
סה"כ אני דיי אוהב את הבירות האלה ואני מוכרח לומר שנהניתי ממנה , היא בירה בלגית טובה , שעושה מה שבירות בלגיות עושות (אותי שמח) , לא משהו יוצא מהכלל , אבל בירה סולידית בהחלט

3

מידע על הבירה

סוג: , , מבשלה: לופייברארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
0 קולות, ציון ממוצע 0.00 (ציון שקול 0%)

השאר תגובה