אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

הדיקטטור פייל אייל - הרפובליקה המאוחדת של כשותאסטן ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (4/5)

טוב, יוחאי עושה את זה כבר דיי הרבה זמן, אז הגיע גם תורי, רשומה פריסטייל, נראה אם ירגיש לי טוב, אולי נאמץ.

אז, הדיקטטור היא בירה המבושלת במבשלת העם, לפי מיטב ידיעתי (ותקנו אותי אם אני טועה, בתגובות) , היא בירת contract brewing ולא מסווגת לאיזשהי מבשלה בארץ.

IMG_20130714_020051

הבירה היא בסגנון Pale Ale (לפחות לפי מה שכתוב עליה, לדעתי היא יותר APA, וכך גם אשפוט אותה) , סגנון המחובב עלי במיוחד בזכות הארומות, הטעמים והמעטפה הכשותית הכוללת. הדיקטטור , ספציפית מכילה 5.5% אלכוהול, ואכן מתעטרת בארומה כשותית במזיגתה מהבקבוק.

אז כן, מזיגה!

הבירה נמזגת עם ראש קצף אוורירי ולבן, שנעלם תוך כמה דקות, ומשאיר שכבה דקה דקה של קצף אווירירי. הבירה בגוון כתמתם בהיר, מזכירה מאוד שלכת סתיווית אירופאית, אבל מדיפה ריחות משל היתה פריחת הדרים בתוך הכוס (כבר אמרתי שאני אוהב כשות?)

IMG_20130714_020430

 

בלגימה הראשונה אני לא יודע מה הימם אותי יותר, העובדה שדיקטטור כה אכזר הוא בעצם קליל ומתקתק או הגיזוז הנפלא שמקפיץ את הטעמים הכשותיים מבלוטת טעם אחת לשכנותיה. יש מושג באנגלית שקוראים לו drinkability , או בעברית, שתיות. מה אני אגיד, אני לא אתנגד לישיבה במרפסת בשעות בין ערבים עם הדיקטטור בכוס אחת ועוגת תפוז אוורירית ביד השניה.

אולי הבעיה הקריטית ביותר של הדיקטטור היא הקריבה הפונטית שלה לבירת הדוקטור של הדובים (גם APA מעולה),  והעובדה שאתה יכול לבקש מחבר בקבוק של דיקטטור ותקבל בקבק של דוקטור (לא שאני מתלונן כן?) .אפשר לומר ששתי הבירות הללו חולקות המון תכונות. בשתיהן יש נוכחות כשותית , בלי מרירות חזקה מדי, בשתיהן סיומת מתקתקה, ואת שתיהן אשמח לשתות בכל הזדמנות שתנתן לי , במיוחד בימי הקיץ החמים.

מסתבר שגם בעולם הבירה דיקטטורים ודוקטורים דומים מאוד , שלא להזכיר את הדיקטטור\דוקטור האהוב עלינו מהצפון.

חובה להגיד מילה על העיצוב של הבקבוק. הוא נהדר. מעבר לדיוקנו (האבסטרקטי משהו) של הרודן מעיראק, מופיע על התווית האחורית גם הציטוט האהוב עלי, מעניין למה…

IMG_20130714_020301

 

בסופו של דבר סיכום קולע:

גוף – 1.5 – בירה קלילה, כיפית.

גיזוז – 3- הופך את הלשון לטרמפולינת כשות.

כמות אלכוהול מורגשת – 1 – אלא אם כן לאלכוהול יש טעם כשותי..

כשותיות – 3.5- מורגשת כמו שצריך, מתאימה כמו כפפה ליד (או שפם לשפה במקרה שלנו).

ציון כללי – 4- כן ירבו בירות קלילות כשותיות וטעימות!

 

לרוויה,

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , , ארץ מוצא: יצרן: מבשלת העםשנת השקה: 2013
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
2 קולות, ציון ממוצע 4.50 (ציון שקול 85%)

השאר תגובה