אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

אלכסנדר גרין - ירוק בעיניים ישראל

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3.5/5)

Give me a woman who loves beer and I will conquer the world.

Kaiser Wilhelm

קצת רקע

על אלכסנדר אתם יכולם לקרוא בכתבות הקודמות שלנו. בגרין נתקלתי לראשונה בפסטיבל הבירה שנערך בפונדק הדב, אי שם במאי. שתיתי אז את הגרין מהברז, וללא ספק הרגשתי שאני מותקף ע"י כשות וטעמים מרירים שלא תמיד הרגשתי איתם בנוח. כעת, אחרי קצת למידה על כשות ובירה, אני מרשה לעצמי לבקר שוב את הבירה, מנקודת מבט קצת שונה.

סגנון הבירה

הבירה היא בסגנון IPA. לבירה ארומה פירותית והדרית ומתאימה מאוד לסגנון הIPA, צבעה הוא זהוב ונוטה לכתום. הבירה מכילה 6% אלכוהול ומצוינת לשתיה ביום חם, להרוות את צמאונכם.
glass

הבירה עצמה

הבירה נמזגת יפה מאוד, עם ראש קצף צהוב בהיר, ובירה בצבע זהוב יפיפה ומעורפל. בשלוק הראשון מבינים למה קוראים לבירה הזאת גרין, ולמה מצויר עלה כשות על התווית. הבירה מלאה בטעמים כשותיים. ההתחלה מתקתקה ונהיית מרירה יותר ככל ששותים יותר. אוהבי האינדיאה פייל אייל, ואוהבי כשות בכללי יאהבו את הטעמים הנגלים בבירה. בכללי, הבירה היא בירה כיפית לשתיה, שלא כמו בירות אחרות שמתביישים להוציא מול חברים מחשש לצאת "פלצנים", זאת בירה שאפשר לשתות גם עם החבר'ה (וזה תקף לכל הבירות של אלכסנדר). אמנם הבירה לא לטעמם של כולם, וטעם הלוואי שלה קצת קשה לעיכול לאלו שלא מזדהים עם טעמה המריר של הכשות, אבל הבירה עושה את מה שהיא באה לעשות בצורה טובה מאוד. אני חייב לציין לטובה את הארומה של הבירה. אחרי שמזגתי אותה , פשוט ישבתי והרחתי אותה כמה דקות בניסיון להבין מה בדיוק אני מריח. מין ריח מתקתק שכזה, שנורא הזכיר לי את הארומה של ליטל קריצ'רס פייל אייל, אחת הבירות הטובות יותר ששתיתי בזמן האחרון, ששתיתי למעשה יום לפני שתית הגרין.מבחינת מוגזות , הבירה מוגזת בדיוק כמו שצריך, מה שעוזר להדגיש את הטעמים הייחודים שלה. האלכוהול אינו מורגש, המרירות הכשותית מסתירה אותו היטב ובכלל לא שמים לב שיש 6% אלכוהול בבירה.

מבחן הטעימה :

bottle

גוף 1.5 – הבירה כיפית לשתיה, קלה, ויורדת בגרון בצורה מעולה.

גיזוז -2– הבירה לא מוגזת מדי, הגיזוז הוא בדיוק במינון הנכון לסוג כזה של בירה.

כמות האלכוהול מורגשת- 1.5 – מרגישים פה ושם , ובעיקר אחרי שמסיימים בקבוק תוך זמן קצר וקמים , אבל ככלל, הכשות מסתירה בצורה נהדרת.

כשותיות- 3.5- יש בירות כשותיות יותר, מבין הרבה IPA שטעמתי, הכשותיות באמת משחקת תפקיד חשוב, אבל זאת לא בירה מאוד כשותית, רמת כשותיות סטנדרטית לIPA.

ציון כללי -3.5- הבירה היא בירה טובה, כיפית לשתיה, ומרעננת. עם זאת, היא לא לכולם, יש לה טעמים חזקים של כשות, ומי שנרתע מטעמים כאלה לא יהנה ממנה כראוי.

הבירה עושה כבוד לIPA הישראלי, ומומלצת בחום לכל חובבי הכשות.

שלכם

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: אלכסנדרארץ מוצא:
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
8 קולות, ציון ממוצע 3.88 (ציון שקול 77%)

השאר תגובה