אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

Beerdventures in the USA – או, מה החשיבות של HYPE

פורסם ב מאת ניצן זיצר

beerdventures
"We all get swept up in the hype machine. Nobody is immune to that"

Steven Cojocaru~

שתיתי את הבירה הכי טובה בעולם.

כך לפחות ע"פ ratebeer ,beeradvocate וכל בנאדם שגר במרחק עד 250 ק"מ מוואטרברי, וורמונט.

לאחר חמש וחצי שעות נסיעה הגעתי לפאתי מבשלת The Alchemist, שם בירך אותי שלט גדול שהורה "מצטערים, אנו סגורים עד 2015 עקב הגדלת המבשלה ע"מ לעמוד בביקוש, נתראה בקרוב."

מבשלת האלכימאי,  הנקראית משל היתה הופכת מים, לתת, כשות ושמרים לזהב (ויש כאלו שגורסים שזה בדיוק מה שהם עושים) יושבת בוואטרברי, וורמונט. אם זה נשמע קצת מוכר, שם גם היה המפעל הראשון של שני אלי הקולינריה הקפואה בן וג'רי. הדי טופר (Heady Topper), בירת הדגל שלה, (והיחידה שמיוצרת ומיוצאת מחוץ לגבולות המבשלה בצורה מסחרית), קפצה לראש רשימת הבירות הטובות בעולם ע"פ אתרי הבירה ממש עכשיו, באוקטובר 2014, בזמן ביקורי.

IMG_20141010_191123
הבירה הכי טובה בעולם?

אתם יכולים בוודאי לדמיין את התרגשותי כשגיליתי שאני עומד לבקר במקום שאליו פחות או יותר כל ניו אנגלנד עולה לרגל בשביל לשתות את הדאבל IPA הכי טובה בעולם (סיכוי גבוה שאנשים מהווסט קואסט ובפרט מבשלת Russian River נעלבו במיוחד מהמשפט הנ"ל). בעצם, זה לא רק ניו אנגלד, מכירות ב"שוק השחור" של הבירה האמירו את מחירי Heady Topper מחוץ לוורמונט במאות אחוזים. פחית 16 Oz (או בערך חצי ליטר) הנמכרת בנקודות המחירה (עוד קצת על נקודות מכירה בקרוב) ב3$, נמכרת במחיר של 42$ לרביעה בניו יורק, ואפילו נמצאה ב18$ בבירת ארה"ב, וושינגטון DC. זה חברים, כוחו של HYPE.

חשוב לציין ששבועיים קודם לביקור, ביקרתי בכמה מהברים הטובים בניו יורק ויצא לי לשתות בירות מדהימות, וכפי שאומרים , the bar has been set . אני לא רוצה לעשות פה רשימת מכולת, אז פשוט בקרו אותי בUntappd.

כשאתה נוסע 5 וחצי שעות לכל כיוון בשביל בירה, לא משנה כמה היא טובה, יהיה לה קשה לעמוד בציפיות.

כמה רחוק תסעו בשביל בירה?

שתיתי את הבירה הכי טובה בעולם (לכאורה).

הייתי צריך לעבור רק 3 חנויות.

למצוא את הדי טופר, בעיר הולדתה , הכי קרוב למבשלה , גם זה קרוב לבלתי אפשרי. כל כך קרוב לבלתי אפשרי, שיש אתר שלם שמקדיש את עצמו לימי חלוקה, רשימת חנויות ופרטיהן, ושיטות הקניה (ארגזים\בודדים).  לאחר שמצאתי סוף סוף מקום שימכור לי את הבירה (Prohibition Pig, אם אתם בסביבה זה גסטרופאב ששווה כל דקה שתחכו בתור), ושילמתי את שמונת הדולרים שנתבקשו ממני (יוקר המחייה!), אין ספק שהיא העבירה לי את ה20 דקות הראשונות בהמתנה בצורה נהדרת.

אם הייתי גר בוורמונט הייתי קונה את הדי טופר בארגזים, זה הרי ברור , זאת בירה מעולה (אפילו לא דיברתי על זה), עם שילוב בין טעמי הדרים לטעמים אורניים יותר, ארומה מהממת כל פעם שהפחית מתקרבת לנחירי האף, ודרינקיבילית בצורה מדהימה לבירה עם 8% אלכוהול.

מצב שני, כשהכביש נראה ככה.. הנסיעה עוברת דיי בקלות
מצב שני, כשהכביש נראה ככה.. הנסיעה עוברת דיי בקלות

אז כשם שאנשים יעמדו שעתיים בתור לפיצה הטובה בניו יורק, או שעה וחצי לשוקו חם קפוא, או אפילו שעה וחצי להמבורגר, אף אחד מהם לא יוכל לעמוד בציפיות לעולם, כך גם, לצערי הדי טופר לא עומדת בציפיות המוגזמות ל"בירה הטובה בעולם", כל זאת , כמובן לעניות דעתי, חכמת ההומנים אומרת אחרת 🙂

 

לרוויה

ותשתו רק מה שאתם אוהבים,

ניצן (שתיתי את הדי טופר ולא התפצץ לי הראש מרוב אדירות) זיצר.

 

 

נ.ב

שתיתי את הבירה הטובה בעולם.

שבוע קודם לכן, בבר/חנות בקבוקים שנקרא Top Hops.

קוראים לה Firestone Walker Double Jack. היא עוברת תהליך דרייהופ משולש, עם זני הכשות האהובים עלי. היא ארומתית, היא מרה, היא מרווה, היא מה שדאבל IPA צריכה להיות.

IMG-20140929-WA0011

ופה אנחנו מגיעים לפואנטה. לכל אחד יש את הבירה האחת הזו שתיהיה "הבירה הכי טובה בעולם". לכל דבר שצריך לחכות בשבילו בתור 3 שעות , תיהיה גרסא מעולה קרובה לבית, שלא מוערכת מספיק, שלא צריך לעמוד בשבילה בתור לשניה.

השאר תגובה