אני רוצה בירה מסוג עם גוף , וגיזוז .

אני רוצה שתחושת האלכוהול תהיה , והמרירות .

Fuller's ESB - אקסטרה ספיישל אנגליה

פורסם ב מאת ניצן זיצר (3/5)

“Beer is the center of everything. Everything revolves around beer. When you drink beer, everything revolves. Therefore beer is the center of everything.” — University of Waterloo Engineers

הרבה זמן לא שתיתי בירה של פולר'ס. כבר כמעט שנה את הIPA, ואת הגולדן פרייד רק באחד מביקורי באגנס\נורמה ג'ין האחרונים. קשה בימינו גם לטעום את כל הבירות שמגיעות לשוק הישראלי, וגם להנות מהוותיקות שאיתנו כבר הרבה זמן, כמו החבורה של פולר'ס. בכל מקרה, מפה לשם החלטתי להתפנק. אחד מהעובדים בחנות הבירה הקרובה לביתי הודיע לי שהגיע השבוע משלוח חדש של פולר'ס ESB, ואני חייב לשתות. טוב, אם הוא אומר, הוא מבין, אני אקח.

מפה לשם, אני עם כוס ESB ביד, פרק של ארצ'ר בטלויזיה, ורון בלב.

הבירה נמזגת לכוס, בגוון ענברי בהיר, צלול, יפיפה. אם היה צבע שהייתי שמח להגיע אליו בבישוליי שלי, זה הצבע. בדיוק בטווח בין כתום לאדמדם, בירה שעושה טוב על הלב רק להסתכל עליה. ראש קצף קטנטן בצבע אופוויט מברך אותי, נעלם ומשאיר חישוק של קצף על דופן הכוס.

תמונה מאתר: Food Loves Beer
תמונה מאתר: Food Loves Beer

באוויר נישאת ארומה הדרית-פרחונית, מזכירה את פריחת עצי ההדר שחוויתי לא מזמן, ומתחתיה ארומה של טופי וקרמל, ממש ממתק בכוס.

הבירה בעלת גוף בינוני לכיוון הכבד, עם המון טעמים מאלטים מאוזנים עם המרירות וטעמים עשבוניים יותר מהכשות. ככל שממשיכים לשתות, כך מתחזקים טעמי הקרמל והטופיו לאחר מס' דקות, הכשות כבר לא מצליחה להיות עזר כנגדם, והם נהיים קשים יותר ויותר לעיכול כשהחום האלכוהולי מתווסף למשוואה.

אני אנסה להדגים את חווית השתיה כדי שאולי תבינו למה התכוונתי:

שלוק ראשון. כשות. מרירות. צנימים. טופי. קרמל מתקתק. מאוזן.

שלוק שני. כשות. מרירות גוברת. הרבה יותר טופי וקרמל. קצת יותר מאלטי עכשיו.

שלוק שלישי. כשות. חמימות בגרון. סוכריות טופי. איפה כל הכשות שלי?

וככל שממשיכים לשתות כך האפקט האלכוהולי של חימום הגרום עולה ומשתלט ונשבר המאזן הכשותי-מאלטי הנהדר שהיה בהתחלה. האפטר טייסט מתחיל לקבל עפיצות לא נעימה.

ESB2

הגיזוז הבינוני שנוטה לגבוה רק מעצים את התחושה, והגוף הלא-כל-כך קליל מתחיל להכביד. מבירה שבלגימות הראשונות מרגישה דרינקיבלית (שתייה), מקבלים פצצת אלכוהול מתקתקה.

לסיכום החוויה

בירה שמתחילה נהדר, וככל שעובר הזמן מתחילה לקבל גוון יותר ויותר אלכוהולי. בירה נהדרת לשתיה מהירה, אבל אל תתמהמהו, היא נהיית קשה וקשה יותר לשתיה ככל שתמשיכו. שלא תבינו לא נכון, הבירה עשויה היטב, אבל במזג האוויר הנוכחי, הייתי הולך עם בירה קצת יותר קלילה.

גוף: 3 – אבל לקראת הסוף מרגיש אינסופי

גיזוז: 3

כמות אלכוהול מורגשת – 4

כשותיות: 2.5

ציון כללי : 3

שלכם,

ניצן.

מידע על הבירה

סוג: , מבשלה: פולר'סארץ מוצא: יצרן: פולר'ס
שתיתם? נהינתם? התאכזבתם? תנו בדירוג!
קול 1, ציון ממוצע 3.00 (ציון שקול 68%)

השאר תגובה